Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19541 til 19560 af 33650
-
Fortolknings spørgsmål til Magrete d 1
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med et Eksamens projekt. Min problemformulering er: Dronning magrete d 1 dronning af Norge, Sverige og Danmark også kaldet Kalmar unionen hvordan lykkedes det hende at regere gennem hele hendes liv belyst ud fra romanen Rigets frue, Magrete 1. af Maria Helleberg og historisk ... -
Historiske kilder om debatten mellem kreationisme og Intelligent design Vs. evolutionsteorien
ForumindlægHistoriske kilder om debatten mellem kreationisme og Intelligent design Vs. evolutionsteorien? Jeg er ved at lave AT med fagene biologi og historie. Jeg har tænkt mig at redegøre for Darwins opdagelser som ligger til grund for evolutionsteorien samt en redegørelse for begreberne/ teorierne intell... -
Borgerretighedsbevægelsen i USA
ForumindlægI mit desperate forsøg på at finde et emne i en presset situation, nåede jeg frem til, at jeg skal skrive om borgerrettighedsbevægelsen i USA i fagene historie og samfundsfag (begge hovedfag). Jeg har styr på, hvad jeg vil skrive om i historie, men i samfundsfag er jeg helt fortabt. Mine ideer bl... -
AT NG/HI
ForumindlægHej! Jeg er gået i gang med at skrive talepapir til AT-eksamen, men jeg er pludselig blevet i tvivl om, hvordan man skal bære sig ad, når man skal fortælle om samspillet mellem de 2 fag. Personligt har jeg valgt NG og historie om Svante Arrhenius og global opvarmning... kan man sige at uden de... -
Engelsk A skriftlig eksamen??
ForumindlægJeg var til skriftig eksamen i engelsk i dag, og syntes ummidelbart det gik helt okay. Men så sad jeg efter og talte lidt om den 2. delprøve (skrive essay) med andre fra min klasse, som har valgt det samme emne, og som har fortolket historien på en helt anden måde end jeg. Trækker det meget ned... -
Rend mig i traditionerne af Leif Panduro -
ForumindlægHej Jeg har lige endnu et spørgsmål, som har plaget mig de sidste par dage. Det handler om Leif Panduros roman "Rend mig i traditionerne". Jeg skal lige have brikkerne til at falde på plads: Hovedpersonen David fortæller sin historie til sin døve medpatient på sanatoriet. Men hvis... -
SRP mundtlig - Historiefaglig metode
ForumindlægHej derude. Jeg skal i næste uge forsvare min SRP, og her skal blandt andet komme ind på hvilken metode jeg har anvendt i historie. Jeg har skrevet om slaveriet i USA, hvor jeg analyserer bogen og filmen "Twelwe Years a Slave", hvor mine to fag er engelsk og historie. Jeg har i histo... -
AT: Kampen om det gode liv
ForumindlægHeey People! Er der evt nogen der kan give mig et råd eller to ang at-opgaven fra 2013 (Kampen om det gode liv)? Jeg har trukket emnet Udvandringen til USA i fagene dansk og historie, men jeg er lidt usikker på både min problemformulering og dertilhørende spørgsmål. Mine spørgsmål lyder: 1. ... -
plotnøgle i bananfluerne
ForumindlægJeg er i gang med at analysere novellen " bananfluerne" af Jan sonnergaard. jeg prøver at finde ud af hvad en plotnøgle er?? jeg tænker at plotnøglen i novellen er bananfluerne, men er ikke sikker?? her er beskrivelsen på en plotnøgle- Plotnøglen er en lille symbolsk fortælling inde i ... -
AT - psykologi
ForumindlægFlere har allerede nævnt psykologi som et fag de gerne ville skrive i, så lad os samle ideerne her. Temaet "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" ligger ikke ligefrem op til at anvende psykologi, men der må være måder hvor på det lader sig gøre. En mulighed kunne være at vin... -
stjålet stil?
Forumindlægmin stil er blevet taget og lagt ud på nettet.. er der nogen der ved hvordan den kan slettes eller hvem man skal kontakte? for gider virkelig ikke have at min lærer tror jeg har sttålet den stil herfra.Håber der er nogen der kan hjælpe mig.Med venlig hilsen Sandra -
Til alle brugere af siden...
ForumindlægHej alle folkens! Jeg vil gerne opfordre alle til at uploade alle de opgaver I kan. Vi nærmer os snart 10.000 opgaver, men det kræver lidt uploade-lyst fra jeres side. I må i særdeleshed gerne uploade nogle i kemi og biologi, for der er helt tomt på kistebunden, i forehold til andre fag, vil je... -
MANCHESTER UNITED ELLER CHELSEA?
ForumindlægHej Alle! Hvem vinder i aften: Manchester United eller Chelsea? Jeg er Real Madrid tilhænger og jeg hader Manchester United, derfor håber jeg Chelsea vinder - hvad tror du? Hilsen, Liv1988 -
HJÆLP! PLEASE !
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som lyder sådan her: * Er det rimeligt, at andre europæiske lande besætter et andet land ? også har jeg det her: Det har noget med Tjekkoslovakiet at gøre.. * Hvad er Charta 77 .? PLEASE HJÆÆLP ! Jeg har skrevet om Charta 77. Men vil lige se, om det er rigtigt.. -
Tønder-sagen - for nærgående ?
ForumindlægHej alle Er i gang med at skrive et essay om "nærgående tv-dokumentare", og vil blandt andet diskutere om det er etisk korrekt at ligge folks problemer osv ud i offentligheden. Her kom jeg til at tænke på incestsager, og tøndersagen. Jeg kommer til at tænke, "hvorfor er det at alle... -
Pensum på Institut for Matematiske fag på KU
ForumindlægKan nogen oplyse (ved seneste afholdelse af fagene) pensum for følgende fag: Analyse 0, Analyse 1, Analyse 2, Mål og Integral Teori.. Så vidt jeg ved bliver der hyppigt anvendt forelæsningsnoter, som kan købes på Polyteknisk Boghandel eller downloades frit. -
Sabbat år efter folkeskolen
ForumindlægHejsa flink mennesker :) Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med et sabbatår efter folkeskolen. Jeg sprang 7. klasse over, så jeg er et år foran mine jævnalderene. Jeg er meget god i skolen (kun 10 og 12-taller), og jeg kan godt lide at gå i skole. Jeg har været så uheldig, at jeg efter at ... -
Farvers betydning på studenterhuerne?
ForumindlægHej.Jeg har lige et spørgsmål:Hvad betyder de forskellige farver på huerne? Jeg ved i hvert fald, at der er en rød, blå og en sort - er der flere?Mvh. Blyanten -
Vejledende opgavesæt 2006
ForumindlægHej sidder med en opgave som jeg ikke kan få løst : Til beskrivelse af sammenhængen mellem antal dyr N og tiden t i en population benyttes ofte den relative væksthastighed 1 /N * dN/ dt . Nedenstående tabel viser nogle sammenhørende værdier af tiden og den relative væksthastighed. Tiden t ... -
Spm. til 1.g'ere
ForumindlægHej 1.g'er.Jeg synes, at vi er bagud i matematik, derfor vil jeg gerne vide, hvad du/I er i gang med i matematik, og hvad I har gennemgået.Bare kort, ikke.
