Matematik

Pensum på Institut for Matematiske fag på KU

30. september 2017 af pure07 - Niveau: Universitet/Videregående

Kan nogen oplyse (ved seneste afholdelse af fagene) pensum for følgende fag:

Analyse 0, Analyse 1, Analyse 2, Mål og Integral Teori..

Så vidt jeg ved bliver der hyppigt anvendt forelæsningsnoter, som kan købes på Polyteknisk Boghandel eller downloades frit.


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. september 2017 af swpply (Slettet)

Der vil være alt for omstændigt at gengive pensum i detalje her. Du kan istedet finde beskrivelsen under KU's kursus katalog.

Analyse 0:   http://kurser.ku.dk/course/nmaa09041u/2017-2018

Analyse 1:   http://kurser.ku.dk/course/nmaa04016u/2017-2018

Analyse 2:   http://kurser.ku.dk/course/nmaa05011u/2017-2018

MI :   http://kurser.ku.dk/course/nmaa05015u/2017-2018

Jeg har selv taget samtlige kursur, med undtagelse af analye 0. Så hvis du har yderlige spørgsmål til enten det du kan læse i overstående eller noget der ligger udover dette, så er du velkommen til spørge her på tråden ;-)


Brugbart svar (1)

Svar #2
30. september 2017 af swpply (Slettet)

NB.

Analyse 0:   Forelæsningsnoter

Analuse 1:   Kalkulus, af Tom Lindstrøm og forelæsningsnoter

Analyse 2:   Measure, integral and martingale af R. L. Schilling

MI:   Forelæsningsnoter.


Svar #3
30. september 2017 af pure07

Tak for svaret! Beklager min misformulering: Jeg mente litteratur og ikke pensum. Jeg er udemærket bekendt med kursusbeskrivelserne :)

Kan du sige lidt mere om de forelæsningsnoter? Hvad er titlerne og er PDF versioner tilgængelige for gratis download :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. september 2017 af Anders521


Svar #5
08. oktober 2017 af pure07

#2

NB.

Analyse 0:   Forelæsningsnoter

Analuse 1:   Kalkulus, af Tom Lindstrøm og forelæsningsnoter

Analyse 2:   Measure, integral and martingale af R. L. Schilling

MI:   Forelæsningsnoter.

Som tidligere skrevet vil jeg meget gerne have titlerne på de de her forelæsningsnoter :) Anders521's link siger ikke rigtig noget om hvilke noter benyttes til hvilke fag Og de ser også lidt forældede ud? tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. oktober 2017 af fosfor

Analyse 0: "Indledende Matematisk Analyse" - Søren Eilers, Ernst Hansen, Tage Gutmann Madsen
MI: "Measure theory" - Ernst Hansen
http://www.polyteknisk.dk/home/Detaljer/9788770786706
http://www.polyteknisk.dk/home/Detaljer/9788791927447


Brugbart svar (0)

Svar #7
31. december 2018 af anonym000

#2

NB.

Analyse 0:   Forelæsningsnoter

Analuse 1:   Kalkulus, af Tom Lindstrøm og forelæsningsnoter

Analyse 2:   Measure, integral and martingale af R. L. Schilling

MI:   Forelæsningsnoter.

Kalkulus er god!  Er forelæsningsnoterne mon tilgængelige for en almindelig dødelig?

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #8
01. januar 2019 af 123434

I læser matematik alle sammen

Brugbart svar (0)

Svar #9
01. januar 2019 af anonym000

#7
#2

NB.

Analyse 0:   Forelæsningsnoter

Analuse 1:   Kalkulus, af Tom Lindstrøm og forelæsningsnoter

Analyse 2:   Measure, integral and martingale af R. L. Schilling

MI:   Forelæsningsnoter.

Kalkulus er god!  Er forelæsningsnoterne mon tilgængelige for en almindelig dødelig? Er der mon en mere omfattende løsningsmanual end den officielle?

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #10
01. januar 2019 af anonym000

#8 I læser matematik alle sammen

Jeg gør ikke.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #11
02. januar 2019 af swpply (Slettet)

#7 efterspørger du forelæsningsnoter til analyse 0 eller analyse 1? Hvilken "officiel" løsningsmanual referere du til?


Brugbart svar (0)

Svar #12
02. januar 2019 af anonym000

ad #11

Ja, foreæsningsnoter til analyse 0 og analyse 1. Det kunne også være rart at have forelæsningsnoter til MatIntro. 

Jeg refererer til den som ligger på forlagets hjemmeside. Den af Klara Hveberg.

Min mail er [email protected]

På forhånd tak.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #13
02. januar 2019 af swpply (Slettet)

MatIntro (link)

Analyse 0, her bruges forelæsningsnoterne indledende matematisk analyse af Søren Eilers, Ernst Hansen og Tage Gutmann Madsen. Jeg kan desvære ikke fnde et online eksemplar heraf.

Analyse 1 (link), her bliver der også brugt nogle forelæsnings noter over Fourierrækker af Jan Philip Solovej, men jeg kan ikke finde et online eksemplar heraf.


Brugbart svar (0)

Svar #14
02. januar 2019 af anonym000

Okay, tak for det.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #15
02. januar 2019 af swpply (Slettet)

Vedhæftet til dette svar finder du en pdf indeholdende begge forlæsningsnoter til analyse 1 (dvs. metriske rum og Fourierrækker).


Brugbart svar (1)

Svar #16
02. januar 2019 af JohnDoe1990

Mht. Analyse 1:

Foruden de to forelæsningsnoter som swpply har vedhæftet blev der sidste år brugt et tredje sæt noter, som ikke findes på skrift. Kalkulus af Tom Lindstrøm blev brugt som en slags alternativ litteratur til disse noter. Fourierrækker - og metriske rum noterne bliver kun brugt i de sidste 2-3 uger af kurset. 


Brugbart svar (0)

Svar #17
02. januar 2019 af anonym000

ad #16

Okay, det er godt at vide. 

Her på DTU lægger forelæseren altid løsningsforslag til opgaverne efter grupperegningen. Har man ikke dette på KU? 

Det at svært at køre et selvstudium når man ikke kan få "instant" hjælp samt hints.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #18
03. januar 2019 af JohnDoe1990

Jeg har ikke oplevet det. Måske i et enkelt kursus. I nogen kurser er der dog instruktorer, som er så søde at skrive løsningsforslag ind elektronisk og dele disse, typisk efter øvelserne er blevet gennemgået til holdundervisningen. Men det gør de vist helt frivilligt, og det er undtagelsen snarere end reglen. 

Men hvis du gerne vil køre selvstudium, og have adgang til løsningsforslag, findes der litteratur og/eller online-materialer, som nok er mere passende end overstående noter. 


Brugbart svar (0)

Svar #19
03. januar 2019 af anonym000

#18

Jeg har ikke oplevet det. Måske i et enkelt kursus. I nogen kurser er der dog instruktorer, som er så søde at skrive løsningsforslag ind elektronisk og dele disse, typisk efter øvelserne er blevet gennemgået til holdundervisningen. Men det gør de vist helt frivilligt, og det er undtagelsen snarere end reglen. 

Men hvis du gerne vil køre selvstudium, og have adgang til løsningsforslag, findes der litteratur og/eller online-materialer, som nok er mere passende end overstående noter. 

Aah, okay.

Er det muligt at få et link til det omtalte materiale?

Det e svært at finde det rigtige når man er på egen hånd.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #20
03. januar 2019 af swpply (Slettet)

Hvilke emner ønsker du at få hjælp til at finde online matriale til?

Samt, hvilket niveau ønsker du matrialet på? Skal det f.eks. være meget stringent matematisk eller mere henvendt til at give en praktisk forståelse af emnet, sådan som man ofte finder det i matriale henvendt til enten fysikere eller ingeniører.

Og en sidste ting, skal det specifikt være online matriale du søger eller må det også gerne være bøger?


Forrige 1 2 Næste

Der er 30 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.