Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 19541 til 19560 af 46824
-
Er der en hjemme side der kan regne brøker?
ForumindlægHej, jeg fandt engang en hjemmeside der kunne regne brøker. Men det er ret lang tid siden, er der nogle der måske kender til sådan en side, da den var en god hjælp når man lige skulle det basale matematik. Undskyld overskriften hjemmeside* -
omregning
Forumindlægkan denne omregnes til mmHG og hvia ja hvordan. Det er sådan at 1kPa = 7,5 mmHg -
Mat C Udfordrende opgaver??..
ForumindlægHej. Ville lige høre om der er en der vil udpege nogle opgaver i bogen " MAT C" (mener det er navnet). Helst nogle udfordrende hvor man skal tænke lidt mere end andre. Håber i vil hjælpe mig, da jeg synes matematikken er for nem lige i &#... -
Punktmængde og areal
ForumindlægOpgave 12 Figur 1 Figur 2 En funktion f er givet ved f(x) = 4-x^(2)/4 Grafen for f og førsteaksen afgrænser i første og anden kvadrant en punktmængde M, der har et areal (se figur 1). a) Bestem arealet af M. Har fået arealet til 21,33. Fra punktmængden M er der udskåret et rektan... -
Mat A eksamenssæt til terminsprøve?
ForumindlægHejsa, jeg har terminsprøve her om lidt under en måned I matematik på A-nivaeu, så jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der ligger inde med nogle tidligere eksamenssæt, som de har lyst til at sende, så jeg kan øve mig på den måde. Eksamensættene må helst gerne være fra efter 2017 eller 2017, d... -
Matematik A HHX --> Færdighedstest
ForumindlægHej allesammen :-) Nu er det sådan, at min klasse og jeg meget snart skal til terminsprøve i matematik, og jeg er ikke særlig stærk i delen uden PC. Derfor tænkte jeg, om nogen af jer ligger inde med nogle af færdighedsopgaverne? Så jeg kan forberede mig på de opgaver jeg kan blive udsat for. -
Genre
ForumindlægHej folk, jeg vil gerne have hjælp til at i forklare mig hvad overgenre og undergenre er..:) -Tak på forhånd -
Haster! Ikke opgaverelateret spørgsmål...
ForumindlægHej folks. Jeg har fra min uddannelsesinstitution fået registreret ulovligt fravær i dag, jeg er dog syg og der skulle vist have været en form for et projekt. Nogen der ved hvad det vil sige? Bliver man smidt ud pga det? -
Sætning
ForumindlægHej Hvordan vil I formulere denne sætning fra engelsk til dansk: without formally graduating from high school. -
Emner til billedkunst eksamensprojekt??
ForumindlægHej fellas.. Jeg ligner et kæmpe spørgsmålstegn, da jeg snart (!!) skal gå i gang med mit eksamsprojekt i Billedkunst på C-Niveau... Vi har fået valgt et overordnet emne "Identitet", og vi skal herunder vælge et emne, som vi skal arbejde og uddybe os i. Jeg er på bar bund, da jeg ikke... -
integration
ForumindlægEr der nogle der lige kan tjekke om jeg har løst min opgave rigtigt? -
Adgangskrav
ForumindlægHej, Jeg har fået 4 i snit på matematik A, og den uddannelse jeg gerne vil ind på har et adgangskrav på 6 i snit på matematik B. Hvad er så gældende i dette tilfælde, og har jeg så en mulighed for at søge ind på den uddannelse? -
skriftlig dansk prøve
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan en 1.g´s dansk skriflig prøve foregår? og hvordan man kan forberede sig til prøven tak på forhånd -
Dansk Skriftlig fremstilling
ForumindlægHej, I næste uge har jeg terminsprøve, og generelt er jeg stresset. Jeg har problemer med dansk. Er der nogle tips til dansk skriftlige fremstilling? Altså bare noget især jeg skal have fokus på til at få en højere karater? Og har I også en måske en ide om hvad der er jeg kommer til at skriv ... -
solsort og snefnug
ForumindlægHvad er jeres budskab/fortolkning? uddyb gerne. -
Hjælp til analyse af kortfilmen "Under bæltestedet"
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig dansk på næste tirsdag. Jeg har dog et problem.. Jeg har lidt svært ved at analysere min kortfilm (under bæltestedet). Vil derfor høre om der er nogle som har nogle godbider/nogle gode ting at kigge på/dykke ned i i kortfilmen? I behøver ikke at give mig en decideret a... -
Forbedring
ForumindlægHej, jeg vil gerne forbedre mig i engelsk både mundtligt og skriftligt. Jeg vil tilføje at jeg er ved at læse engelske bøger og se engelske film. Desuden har jeg en engelsk penneven jeg skriver med. Er der nogle, som har foreslag til, hvordan man ellers kan forsøge at forbedre sig. -
Skriftlig årsprøve - hvad skal jeg kunne?
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg skal til skriftlig årsprøve i morgen, og jeg ved udemærket, at den består af 2 dele, nemlig uden og med hjælpemidler. Hvilke formler ville være gode at kunne, når man skal lave delen uden hjælpemidler? Og er der nogle, der har nogle generelle tips til selve prø... -
På hvilken måde bruger vi organisk kemi i hverdagen?
ForumindlægHej Folkens Er der nogle der kan komme med eksempler på hvad vi bruger organisk kemi i, i hverdagen? -
Skifte kilde
ForumindlægHej allesammen Vil lige spørge om det er tilladt at skifte en kilde efter man har skrevet sin synopsis? Skal nemlig til AT-årsprøve i morgen, og har nu fundet en kilde der er noget bedre end den gamle kilde jeg havde. Vil det være okay at jeg skifter kilden ud med den jeg har fundet nu? Tak på...
