Dansk

Hjælp til analyse af kortfilmen "Under bæltestedet"

04. juni 2014 af lyko12 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg skal op i mundtlig dansk på næste tirsdag. Jeg har dog et problem.. Jeg har lidt svært ved at analysere min kortfilm (under bæltestedet). Vil derfor høre om der er nogle som har nogle godbider/nogle gode ting at kigge på/dykke ned i i kortfilmen? I behøver ikke at give mig en decideret analyse af den (hvis I vil må I selvfølgelig gerne), men hvis I kunne pege mig i retning af nogle gode ting/nogle god bider som er gode at have med, så kunne det være super! Jeg har desuden også svært ved at tolke nogle af de ting, som der sker i filmen.
Linket til filmen er her (youtube): http://www.youtube.com/watch?v=fica53Ydn4Q 

Jeg har også svært ved at udvælge nogle scener at analysere, som afviger fra det "normale" filmteknisk. 

Hvis nogle kan hjælpe, kan jeg sagtens uddybe yderligere - har lidt travlt i skrivende stund

på forhånd tak! :) 

Svar #1
07. juni 2014 af lyko12 (Slettet)

Jeg er igang med at analysere kortfilmen under bæltestedet til eksamen. Jeg er dog kørt lidt fast i analysen, og ved ikke rigtigt hvad jeg skal tage fat på. 
Har tømt filmen for det filmtekniske (har analyseret alle klip), har lavet (noget) personkarakterstik, tema, vurdering, resume/handlingsforløb og sat den på plot-point-modellen 
Problemet ligger dog i, at jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe fat i det filmtekniske og kombinere det med personerne.... Har også lidt problemer med at tolke nogle af tingene i filmen, som da Mikkel og Najas ben "falder ned"

Skriv et svar til: Hjælp til analyse af kortfilmen "Under bæltestedet"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.