Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 19561 til 19580 af 144397
-
Hjælp til brug af geogebra, tegn en graf.
ForumindlægHej alle sammen. Er kommet i denne dumme situation at jeg selvfølgelig ikke var i skole de to dage hvor resten af klassen blev sat ind i brugen af geogebra. Nu sidder jeg så og laver opgave til den mundlige matematik opgave til sommer hvor jeg skal tegne en graf i geogebra, men hvordan? Undersøg ... -
TYSK EKSAMEN. HVAD ER VIGTIGST
ForumindlægNår man nu har trukket sit ukendte stod indenfor en vis emne... hvad skal man som regel have med til sit oplæg til eksamen... hvad er vigtigst at komme ind på.... åårh :S ... -
Kogepunkt
ForumindlægHvorfor har C2H4O2 et højere kogepunkt en 1-propanol? -
Grænseværdi - Hvorfor går den mod inf?
Forumindlæghttp://tinyurl.com/37xmxqk Jeg har fået at vide at man skal dividere alle led med den højeste potens, hvorefter man kan se hvordan ledende opfører sig for x -> inf. Kan det passe at i denne sammenhæng gælder det at 5/0 går mod uendelig? -
TI nspire graf fremstilling
ForumindlægJeg har problemer med graf fremstilling når jeg bruger ti nspire programmet på PC´en. Når jeg taster forskrifen for min funktion i graf applikationen, kommer den ikke frem i koordinatsystemet. Når jeg gør nøjagtig samme manøvre i min håndholdte kommer graferne fint frem. Hvis jeg taster en simp... -
ethanol
ForumindlægHvad er ethanol fra olieprodukter? -
spørgsmål...
Forumindlæghvordan kan man beregne 54/0,22 uden hjælpemidler er der ikke en metode -
mapel 14
Forumindlægkan man gør så dan at mapel 14 regner i grader i sted for radianer. og hvordan får man mapel 14 til at regne med si-enheder håber der er en der kan hjælep -
Artikelanalyse
ForumindlægHej, ifbm. mit AT-projekt om Wikileaks, skal jeg i dansk-faglig sammenhæng analysere artikler med fremstillinger af frontfiguren Julian Assange med henblik på at sige noget om, hvordan han fremstilles i medierne. Jeg er lidt usikker på, hvordan dette skal gøres. Dvs. jeg kan sagtens se, hvordan ... -
Liv i rummet
ForumindlægHej jeg står og skal fremlægge snart hvad ved i om starshot? -
Tegn tæthedsfunktionen
ForumindlægHvis jeg har middelværdien 5 og spredningen 4, hvordan kan jeg så tegne grafen for tæthedsfunktionen UDEN brug af Geogebra? Jeg har beregnet funktionsværdien f(5) til 0,1, men ved ikke om det er en oplysning der skal bruges. -
Socialdemokratiet
ForumindlægEr der nogle dygtige mennesker, som evt. ved hvilke emner socialdemokraterne fortier? -
Blandede forbindelser
ForumindlægHar svært ved at se hvad jeg har gjort forkert, men U1 kan jo ikke være mere end U'? -
SRP forsøg haster
ForumindlægJeg skal skrive SRP om 2 uger om angst, og jeg er bange for, at jeg ikke når lave mit forsøg med litium i biotek, da min lærer er blevet meget syg. Er der en biologi/biotek lærer, som kan hjælpe mig med at udføre forsøget eller hjælpe mig med andre ideer til forsøg, når mit emne er angst. Måske d... -
Trekantsopgave i delprøven uden hjælpemidler.
ForumindlægHej. Er det korrekt, at |BE| i denne opgave bliver 18? Jeg finder først skalarforholdet mellem de to trekanter, og ser, at den bliver 1.2, hvorefter jeg multiplicerer det med 40 og trækker 30 fra? -
Merit eller ej? VIGTIGT!!!
ForumindlægHej alle sammen Jeg står i den situation, at jeg gerne vil skifte til et andet gymnasium efter sommerferien, og pt. har jeg matematik på C niveau, og da min studievejleder spurgte om jeg ville hæve psykologi eller matematik på B niveau, valgte jeg selvfølgelig at hæve matematik, men nu hvor jeg ... -
ISIS???
ForumindlægKære jer derude! Er der nogen der kan fortælle mig kort hvad ISIS? Har forsøgt selv at finde frem til det, men forstår ikke rigtig noget er det. Det jeg har fundet frem til er det er islamistiske demonstranter, men forstår bare ikke hvorfor? Hvilke årsag? Tak på forhånd! Håber nogen kan give mi... -
Need help! NOW!
ForumindlægJeg sidder med en opgave i matematik, hvor man skal finde HCF (highest common of factor), af 13 og 52. Og jeg sidder nu fast.. What to do? Hjælp mig! -
GM-rør
Forumindlægnår man siger at GM-rør registerer ikke alle fotoner, betyder det at man burde få et større tsl(intensitet) eller er det omvendt? -
Matric distances
Forumindlæghej. Jeg har en følgende opgave, som er usikker. Her er føglende opgave: Jeg har to punkter x=(3,4) og y=(-1,2), man skal regne d1, d2 og d∞: d1 = |x1 - y1| + |x2 - y2| <=> |3 - (-1)| + |4 - 2| = 4 + 2 = 6. d2 = sqrt(|x1 - y1|2 + |x2 - y2|2) <=> sqrt(|3 - (-1)|2 + |4 - 2|2)...
