Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19561 til 19580 af 41309
-
Glykogen
Forumindlæghej jeg har fået to spørgsmål til min ffremlæggelse i biologi. Håber i kan hjælpe. :) 1) Forklar hvad der sker med glyogendepoterne i lever og muskler under et langvarigt arbejde som f.eks cykelløb eller maraton. 2) Hvad er glykogen, og hvor mange gram glykogen er der i henholdsvis leve... -
Fosfat og nitrat (+ ammonium)
ForumindlægHej! Nu har jeg brugt søgefunktionen, men kunne intet finde om, hvad fosfat og ammonium bruges til i forhold til nitrat, der (ifølge min bog) bruges til planternes (i dette tilfælde algers) vækst. Er næringssaltenes funktion/virkning den samme? (Nu er det biologi på B, så ved ikke om jeg skal... -
SRO
ForumindlægHej :) Jeg sidder og tænker over hvilke emner man kan skrive opgaver om i forbindelse med fagene biologi og historie. - det mest oplagte er nok at skrive om pest? Men ville bare høre om i havde nogle forslag :) Taak -
mht studieretningsprojekt
ForumindlægHej Jeg skal som studieretningsprojekt (det nye SSO på stx) skrive om immunforsvaret. Jeg har biologi som hovedfag, men vil også inkludere kemi som fag. Nogle der har lidt gode ideer til hvad der i kemien kan være relevant i forhold til immunforsvaret...??? På forhånd tak :) -
AT - mennesket forhold til naturen
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og Biologi B. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. nogler der kan komme med nogle ideer? -
Alkohol: Mat+Bio
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag? -
tobak og kol opgaver
ForumindlægJeg har set mange forumindlæg, hvor folk fortæller de har skrevet en opgave om tobak. Jeg skriver i biologi og historie og har om tobak og kol. Kunne det tænkes, at nogle kunne ligge deres opgave ind, så jeg kan læse dem som inspiration? -
Hvordan gøre man redefor noget?
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har en opgave for i biologi, hvor jeg lidt har svært ved, og derfor håber at I kan hjælpe mig. Opgavn går ud på, at jeg skal gøre rede for væksten af gærceller i en vinballon. Det jeg ikke fårstår er, at hvordan redegøre jeg for dette. Tak på forhånd -
Bakteriers evne til at nedbryde olie
ForumindlægHejsa. Jeg har en biologiopgave som volder mig en del problemer. Er der nogle der evt. kunne give mig nogle tips ift. besvarelsen af denne opgave? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2001/august/Opgave%202.pdf -
Bladene og træernes respiration
ForumindlægHej alle! vi har et dilemma inde for biologi. Vores spørgsmål: Inde i bladenes og træernes celler foregår der en proces, som kaldes respiration, hvad er det? Håber at en af jer sidder inde med svaret! M.V.H. flodhesteungerne -
Planteceller og fotosyntese
ForumindlægHey x Jeg er i fuld gang med min biologi rapport, MEN jeg har lige et par spørgesmål! - Er det rigtigt at planteceller laver fotosyntese for at omdanne sollys til atmosfære? - Hvad kan man skrive til en hypotese om osmose? HJÆLP TAK! -
triplet
ForumindlægHej Jeg sidder med det her spørgsmål i biologi, jeg ikke kan finde ud af, og synes ikke jeg kan læse mig frem til et svar i min bog. Hvor i en triplet er det typisk mindst fatalt med en mutation, og hvorfor egentlig? Nogle der kan hjælpe med dette? Hilsen Louise -
EU siger nej til kanel
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT i fagene Dansk A og biologi C. Jeg ville spørger om der evt. er en der kender et forsøg med kanel/kumarin. Eller måske kender i en rapport om kumarin el.lign. -
Omkring muskler og doping
ForumindlægJeg sidder fast ved npget biologi som jeg håber jeg kan få noget hjælp med :) Spørgsmålene er følgende: 1) Hvad er en forbrænding i kroppen? 2) Redegør for forbrændingsprocessen 3) Hvad er doping? Hvilke bivirkninger kan der være ved doping Tak på forhånd! -
Blodlegemer?
ForumindlægHej! Jeg sidder med noget biologi, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 1. Hvor produceresblodlegemer? 2. Hvad sker der når sukker forbrændes i en celle? 3.Forklar hvordan ilt optages i lungerne og hvordan kuldioxid udåndes? Jeg ville blive super glad hvis i kunne hjæ... -
bioteknologi
Forumindlægsidder med en større skriftlig opgave i biologi på flex og er gået i stå ved de to spørgsmål, er der evt en som kan hjælpe. hvorfor er det ikke altid alle produkter af en gensplejsning, der kan bruges? beskriv teknikken hvor man udvælger de celler, der har fået det ønskede gen indsplejset? -
Spørgsmåæ
ForumindlægJeg har et lille problem med et biologi spørgsmål, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med. Det lyder: Forklar hvordan det kan være lungerne fyldes med luft, når vi aktiverer indåndingsmusklerne? Håber nogen kan hjælpe mig :) -
HJÆLP! !!
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen? -
Baye's formel
ForumindlægHeej :) Skal skrive studieretningsopgave i biologi/matematik, og skal bl.a. bevise Baye's formel. Er der nogen der har et godt bevis liggende, og evt. kan forklare det? Synes nemlig det jeg har er ret "tyndt".. På forhånd tak Mvh Lea (: -
Celler og organsystemer?
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at jeg skal op i biologi c mundtligt her i 1.g. Og et af de mange emner vi kan trække på selve dagen er "celler og organsystemer" Har i bekendskab til hvilken spørgsmål man kan blive stillet ?
