Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19561 til 19580 af 96602
  • Skal man skrive rapporter i biologi?

    Forumindlæg
    Har indtil videre haft fysik og kemi, og der skulle vi lave forsøg og skrive rapporter. Er det også sådan i de andre naturvidenskabelige fag, fx biologi og geografi?
  • 3.g opgave

    Forumindlæg
    hey... jeg regner med at skrive 3.g opgave i kemi, ville høre om der er nogle gode forslag. jeg er rimelig åben, men helt blank mht emne...
  • hva betyder fældningsreaktion?

    Forumindlæg
    heeeej..hvad betyder ordet " fældningsreaktion(er)" ?er stødt på det i forb. med kemi...har på nuværende tidspunkt ingen ordbog. :Shåber nogen kan hjælpe..mange taaaaaaaaak :D
  • polær binding

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med at lave en kemi rapport og har brug for lidt hjælp.hvad er karakteristisk for et polært stof og for et upolært stof.og hvordan har et polært det sammen med et upolært stof.
  • hældningskoefficient

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave kemi rapport om Nernst lov, dog er jeg i tvivl om hvordan jeg finder hældningskoefficient ud fra min graf, som er retliniet...er der nogen der kan hjælpe?
  • Ingen ioner ved elektrolyse af Eddikesyre

    Forumindlæg
    I kemi har vi fået et spørgsmål der siger: Hvorfor er der ingen ioner ved elektrolyse af eddikesyre? Jeg har haft meget bøvl med spørgsmålet og kunne virkelig godt bruge noget hjælp! :-) Vh Hjælpmig21
  • Polystyren

    Forumindlæg
    Hej. Er i gang med kemi afleveringen og der er 3 opgaver som jeg ikke kan finde ud af i sættet om polystyren, så hvis der er nogle der kan hjælpe (gerne hurtigt) så vil det være alle tiders. MvH Playstation
  • pKb-værdien for NaOH ???

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der er indehavere at en databog i kemi/fysik som lige har mulighed for at slå pKb værdien op for NaOH(aq)på forhånd takmvh kim
  • HJÆÆÆLP ! :D

    Forumindlæg
    Fysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette .
  • Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen

    Forumindlæg
    Jeg skal i min Fysik/kemi rapport svare på dette spørgsmål: Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen - Jeg skal derved vise det. Er der nogle der her lyst til at hjælpe mig med dette spørgsmål?
  • acetone på sår

    Forumindlæg
    Jeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent.
  • Hjælp til eksamenssæt.

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet eksamenssættet i Kemi fra august 2008? - der er nemlig mange opgaver jeg slet ikke kan overskue, har dog lavet hele opgave 1. hjæælp?
  • Optagelsesprøve til stx HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige?
  • kursiv eller ikke-kursiv?

    Forumindlæg
    Skal udregninger i kem, f.eks. reaktionsskemaer, skrives med kursiv eller ikke med kursiv i kemi?Så var der lige et andet spørgsmål, I2 er det "solid" elelr er det (aq). Hvilken tilstandsform :) Katrine
  • hvor er dec 2005

    Forumindlæg
    Hey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik!
  • udfældes

    Forumindlæg
    hej:-) jeg er i gang med en fysik/kemi lektie og jeg har om krystaller:-) jeg har fået spørgsmålet hvad betyder at et stof udfældes:-) Jeg håber at i kan hjælpe mig
  • Mættet og umættet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er så heldig at skulle til eksamen i mundtlig kemi, men er lidt i tvivl om flg.: Hvornår (hvordan) kan man sige at et carbonhydrid er mættet eller umættet? Forstår ikke helt princippet i det der med mættet og umættet.
  • Eksamenshjælp søges

    Forumindlæg
    Eksamenshjælp i kemi søges til gymnasieelev - niveau c - mundtlig eksamen 15. juni 2009. God timeløn gives. Vi bor i Virum. Kontakt : dahllisb[email protected]
  • plz HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som op i skriftlig kemi på fredag og tænkte om der var nogen, som kunne evt. henvise til noget materiale om START/LIGEVÆGT skema ?? Jeg forstår ikke hvornår der skal trækkes fra eller lægges til. plz hjælp
  • Ionprodukt / Opløselighedprodukt - sammenhængen?

    Forumindlæg
    Skal til skr kemi A eksamen i morgen, men jeg er blevet i tvivl om sammenhængen mellem ionproduktet, opløselighedsproduktet og opløseligheden generelt. Er der nogen, der har styr på dette og eventuelt kunne forklare mig det? Tak :)