Søgning på: Dansk. Resultater: 19581 til 19600 af 40954
-
Hjælp til globalisering
ForumindlægSidder med en eksamens opgave, hvor der er et spr. omkring globalisering Hvad globaliseringen betyder for det danske arbejdsmarked. Til dette kan jeg kun komme i tanke om at vi mister arbejdspladser (outsorcing) men det jo ikke nok - så hjælp... og et omkring vores velfærd - hvad betyder vo... -
Ph.d.-stud. i USA soeger bolig i 3 mdr.
Forumindlæg34-aarig dansk ph.d. studerende i USA paa kursus ophold i dk soeger fra d. 6/6 og frem til slutning af august bolig til fremleje i Kbh. Gerne kollegie el. bofaellesskab og helst moebleret. Kan traeffes via dansk telefonnr. 28145429 fra d. 2. juni. Skal ikke have folkeregisteradresse tilknyttet bo... -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
nt buskort ?? hvor betaler man
ForumindlægJeg jeg skal snart på gym og da jeg bor langt nok væk har jeg fået et buskårt . det der hvor der er to lommer en til ens billede og en anden til hvad ved jeg ...men jeg har fået tilsendt et girokort som skal betales inden det er gyldigt ...på det øverst med meget småt står der danske bank men jeg... -
Gyldendals ordbøger til salg
ForumindlægHej alle! I 9.klasse købte jeg Gyldendals tysk-dansk og dansk-tysk ordbøger, men har ikke brugt dem særlig meget efter jeg anskaffede mig den elektroniske version af dem. Og jeg får slet ikke brug for dem mere, eftersom jeg afsluttede tysk sidste år. De er, som sagt, næsten aldrig brugt. Skriv, h... -
Vielsesattest
ForumindlægHej Jeg har en veninde som skal skilles. Derfor skal hun sende sin vielsesattest til statsforvaltningen. Hendes vielsesattest er på tyrkisk, men problemet er at man skal have den oversat til en af følgende: dansk, engelsk eller tysk. Hva gør man så? hvordan får hun den oversat til dansk? hvem ska... -
Indekstal
ForumindlægNedenstående tabel viser de danske biografers entréindtægter fra danske film, dels målt i mio. kr., dels angivet som indekstal med basisår 2005. År 2001 2005 2008 Entréindtægter i mio. kr. 145 191 ? Indekstal (basisår 2005) ? 100 ... -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
Fsa
ForumindlægHej mit spørgsmål er at, i maj så havde 9 klaserne fsa dansk læseprøve maj 2013 og hvornår kommer der en dansk læseprøve december 2013. -
Ordbøger / formelsamling
ForumindlægJeg prøver lige igen formuleret på en anden måde. Er er nogen der ved hvor man kan trække gyldendals ordbøger dansk/ engelsk og omvendt, samt dansk/tysk og omvendt? Min søn skal starte på efterskole og de skal ha det installeret på pc. Selvfølgelig helst gratis, eller nogen der sælger det billi... -
Michael Strunge - Hjerter Dame
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive Dansk Historie opgave, og jeg har valgt at skrive i dansk. Jeg skal analysere et af Michael Strunges digte, nemlig Hjerter Dame. Der skulle vel aldrig være nogen der ligger inde med en analyse? Da jeg finder digtet tæmmelig svært at komme i gang med. :( På forhånd tak. -
Michael Strunge - Hjerter Dame
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive Dansk Historie opgave, og jeg har valgt at skrive i dansk. Jeg skal analysere et af Michael Strunges digte, nemlig Hjerter Dame. Der skulle vel aldrig være nogen der ligger inde med en analyse? Da jeg finder digtet tæmmelig svært at komme i gang med. :( På forhånd tak. -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at oversætte en dansk sætning til tysk, men problemet er er det skal være på førnutid Har jeg oversat rigtig Dansk (Datid): Jeg har været ude og spise med min familie Tysk (Førnutid): Ich habe und essen mit meiner Familie gewesen Tak på forhånd:) -
SRP-Skabelon
ForumindlægHej allesammen. Skal til at skrive SRP til december og har emnet klimaændringer i Biologi/Dansk. Jeg har "opskriften" på en SRP aflevering, men det kunne være utrolig fedt, hvis nogle gad ligge deres gamle SRP ud så man kunne se hvordan de forskellig har gjort. Jeg er ikke ude efter af ... -
AT - kampen for det gode liv
ForumindlægHejsa! Jeg skal til at have AT og har fået emnet fra sidste år. Jeg har valgt fagene dansk samf, og vil godt fokuserer på "kampen mod materialisme". Jeg har tænkt mig at bruge filmen into the wild som materiale, men kan man godt det, når man har dansk som fag? Så ville jeg bare lave... -
SSO opgave
ForumindlægHej alle Jeg skal til vælge fag, enme og tekster til SSO opg. Jeg har delvist bestemt mig for at skrive i dansk og evt. noget med myter, så ville høre om der var nogle der har ideer til nogle gode tekster, hvor der er godt med gås i, til en 15 sider opgave ? Eller om der evt er nogle der lig... -
Oversættelse af jobansøgning
ForumindlægHej. Jeg skal søge et job som landbrugsmedhjælper. Mit problem er, at gårdejeren ikke læser dansk og derfor skal jeg skrive jobansøgningen på engelsk. Derfor vil jeg spørge herinde, om der er nogen der vil oversætte min danske ansøgning til engelsk. Som sagt er jobbet landbrugsmedhjælper, så der... -
FS10 ENGELSK DEC. 2010 - HAR DU?
ForumindlægHej alle sammen, Tænkte på om der var en der havde en stil fra FS10 ENG. DECEMBER 2010 ? Og hvis i evt. dansk stilen, altså - FS10 DANSK DEC. 2010. eller FS10 MAT DEC 2010? - Så ville jeg MEGET gerne bee om dem, håber at der er en derude der har en af de tre - ville være rimelig rart :) da jeg s... -
Per Lange - Danserinden hjælp :-)
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og skal til at lave en analyse og fortolkning af digtet Danserinden af Per Lange, i faget dansk. I den forbindelse vil jeg mægtig gerne høre fra andre der eventuelt har arbejdet med pågældende tekst, eller som er god til arbejdet med digtgenren i faget dansk - på forhånd ... -
stil
ForumindlægHej Jeg mangle hjælp til at hvordan kan jeg starte med at skrive en god stil (indledning). At skriver stil er min store frygt til at ikke består til sommer. jeg vil gør alt for at bestå. jeg har ikke gået i danske skole og heller ikke skrivet stil på dansk. Håber på nogle gode råder mvh. Dera...
