Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19581 til 19600 af 96602
-
Nernst lov
ForumindlægI Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)? -
Hvorfor skal der afstemmes med OH- i basisk opløsning i en redox reaktion?
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvorfor der skal afstemmes ladninger med OH- i basisik opløsning, i en redoxreaktion? Eller en H+ ion i en sur opløsning? Er der nogen der kan hjælpe, jeg har en kemi test i morgen. -
Hjemmeside?
ForumindlægHey der ude. Nogen, som kender en hjemmeside, hvor man kan høre (altså lytte) til forskellige ting inden for fysikkens'verden eller kemiens? (meget gerne begge) -
Hydrogen uddrivende metaller
ForumindlægHej Jeg har et lille spørgsmål angående Redox reaktioner i kemi Har et spørgsmål som lyder følgende: Beskriv Hydrogen uddrivende metaller Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med det :) -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til eksamen i moren i fysik/kemi, og vil gerne vide hvordan man bevæger sig frem og tilbage på isotoptabel. Hvordan man skal skal bevæge sig, hvis et stof udsender en alfapartikel osv... Svar venligst hurtigst muligt, tak. -
Hvordan ser man om fx NH4 har + eller - ion og hvor mange
ForumindlægHej :-) Sidder her med noget kemi, og undre mig lidt over hvordan man egentlig ser hvorvidt fx NH4 er en plus eller minus ion (da det jo består af to grundstoffer) og hvor mange + 'er eller - 'er. Tak på forhånd :-) -
stuetemperatur
ForumindlægJeg skal regne noget gibbs energi og skal bruge stuetemperatur (som vi ikke lige målte da vi lavede forsøget) - men hvad siger man det normalt er - er der ikke en form for standard når man regner i kemi? -
JEG HAR BRUG FOR HJÆLP, TAK!
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen i morgen, og jeg er helt lost.. er der nogle der kan nogle enkle forsøg til emnerne: radioaktivitet, mad og kemi, elektricitet, gødning og salte? på forhånd tak :) -
Projekt
ForumindlægJeg skal have en projekt med emnet Spildevandsrensning om en uge. Der er under faget Biologi og faget Kemi? Kan i foreslå en opgaveformulering, der dækker begge områder + de taksonomske niveauer? Venligts Line -
pKs
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til AT her meget snart, hvor jeg skal bruge pKs for heroin, men kan simpelthen ikke finde den. Jeg har ledt i Databog for fysik og kemi. Hvis der er nogen, der kunne hjælpe ville det være rigtig fedt Vh. Rasmus. -
NaCl
Forumindlægjeg har nogle sikkert meget enkelt spørgsmål omkring kemi. 1. hvordan elektronforholdende er i Na, i Cl og vand? 2. og hvorfor NaCl opløses let i vand? -
Anvendelse af NMR-spektroskopi
ForumindlægHejsa! Er der en der kan hjælpe mig med, at forklare hvordan man anvender en NMR-spektroskopi, for jeg selv er gået lidt i stå, da jeg ikke har haft om det i kemi undervisningen, men skal bruge det til min SSO! På forhånd tak:) -
drivhusgasser
Forumindlægjeg har et problem. jeg skal skrive en rapport om drivhuseffekten i kemi, jeg skal forklare hvordan N2O og CFC bidrager til drivhuseffekten hvis du har et link eller noget til dette vil jeg blive glad hilsen Casper -
dipolmoment
ForumindlægHejsa, Håber nogen vil hjælpe mig. Jeg læser til eksamen i kemi på universitetet, og har altså ikke helt forstået hvornår et molekyle har et dipolmoment, er der nogen der kan forklare mig det? På forhånd tak ;-) -
10. klasse fysik eksamen disposition søges!!
ForumindlægSkal til eksamen her om lidt så kunne virkelig godt bruge en fysik disposition over alle emnerne!! (svingninger, bølger, lyd, lys, organisk kemi, alkohol, plastikkemi, kernefysik osv.) Please en eller anden!! Jeg vil være dig evigt taknemmelig:) -
laboratorieteknik
Forumindlæghej alle håber der er nogen der kan hjælpe mig! jeg har mulighed for at trække emnet "laboratorieteknik" til mundtlig kemi eksamen på mandag. er der nogen der har en idé om hvad dette emne indebærer? på forhånd tak :) -
Hvad sker der hvis man får 00 i eksamen?
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om hvad der sker hvis man får 00 i fx fysik-kemi eksamen i folkeskolen, når man er blevet optaget på et gymnasium. Vil det påvirke ens adgangskrav? Jeg er bare lidt nysgerrig. Håber i vil hjælpe :) -
Isotopkort/nuklidkort
ForumindlægHej, jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen på torsdag, og jeg har stadigvæk ikke helt forstået nuklidkortets opbygning? Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig, det ville være så rart! På forhånd tak :-) -
Kobber(i)oxid i bundmaling!
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til kemi eksamen, og jeg skal forklare hvorfor bundmaling der indeholder kobber(I)oxid, er velegnet til glasfiberbåde, men ikke til aluminiumsbåde. Nogle der kan hjælpe? :) //Andreas -
salte - vakuum
Forumindlæghey derude, I min kemi bog står der, at saltvand bliver bragt til kogepunkt under vakuum i store fordampningskedler.... Hvad betyder vakuum i dette sammenhæng? på forhånd tuuusind taak
