Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19601 til 19620 af 41309
-
hjælp det haster
ForumindlægHej... jeg er ignang med en biologi rapport om vippespirometer... Formålet med dette forsøg er at bestemme iltoptagelsen i både hvile tilstand og arbejdstilstand for forsøgspersonerne. men jeg ved ikke hvad man kunne evt. skrive i teoriafsnitet... nogle kan hjælpe??? vil bære taknemlig... MV... -
forskel på kroppens celler og æg- og sædceller
ForumindlægHej. Jeg er igang med en biologi rapport, og har frygtelig brug for hjælp! Det er ikke mit stærkeste emne. Der bliver spurgt: "Hvordan adskiller æg- og sædceller sig fra resten af kroppens celler? Er der nogen der har en begrundelse for det? 1.000 Tak på forhånd -
Nupo
ForumindlægVed ikke om emnet hører under Biologi eller det skal puttes ind under Fyisk/kemi, men nogle som kan sige mig, hvordan man fremstiller Nupo slankemidlet, da jeg selv skal prøve af fremstille det. Evt. komme med en opskrift og produktliste. -
HENT formelsamlinger - Gratis
Forumindlægformelsamling.com Siden indeholder følgende formelsamlinger: matematik C matematik B matematik A (2g) Biologi Fysisk C-B Lagt ud i pdf og kan derfor gennemsøges. http://www.formelsamling.com -
HENT Formelsamlinger - Gratis
Forumindlægformelsamling.com Siden indeholder følgende formelsamlinger: matematik C matematik B matematik A (2g) Biologi Fysisk C-B Lagt ud i pdf og kan derfor gennemsøges. http://www.formelsamling.com -
Spørgsmål - Bio A
ForumindlægHej.. Jeg har nogle spørgsmål angående en biologi aflevering, der handler om blandt andet kvælstof. Er det sådan at jeg kan snakke med en om opgaverne herinde, vil jeg meget gerne bede om mail så jeg kan sende de spørgsmål jeg har :) På forhånd tak -
Klorofylmutanter i byg.
ForumindlægHej... vi sidder med en biologi rapport og har brug for noget hjælp. 1. Regel om samspillet mellem arv og miljø? 2. Vil alle mutationer i frøene kunne spores i de fremspirende planter eller i deres afkom? PLEASE hjælp huritgt da den skal afleveres senere i dag!! -
Klorofylmutanter i byg.
ForumindlægHej... vi sidder med en biologi rapport og har brug for noget hjælp. 1. Regel om samspillet mellem arv og miljø? 2. Vil alle mutationer i frøene kunne spores i de fremspirende planter eller i deres afkom? PLEASE hjælp huritgt da den skal afleveres senere i dag!! -
Hvad kan man se på billedet?
ForumindlægDet er siden første år på gymnasiet, jeg siden havde biologi. Og kan intet huske fra undervisningen. Jeg er blevet spurgt ind til, hvad man kan se på billedet? Udover senetømmer ved jeg det ikke? -
Hjælp til Erikson
ForumindlægJeg har fået til opgave, at lave en problemstilling til Eriksons teori, som også kan besvares ud fra teorien - kan denne problemstilling bruges: Bliver menneskets identitet udviklet ved udviklingskriser samt relationer mellem barn og omgivelser, eller ved biologi og naturlige drifter? -
en der gider læse min rapport?
Forumindlæggoddag goddag jeg sidder og skriver i min sidste rapport i idræt og biologi. så jeg vil gerne spørge om der er nogen som gider læse den i gennem. jeg ved godt at det ikke lyder så interessant, men den betyder så meget for lige nu. især for årskarakter. den skal afleveres på fredag. skriv til mig... -
Emner
ForumindlægHej alle :) Jeg skal også igang med at skrive AT - ressourcerummet er "videnskab og ansvar". Jeg mangler nogle gode ideer til hvad jeg kunne arbejde med. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i biologi og dansk! Nogle forslag? -
Hjælp!! Sortehavet miljø
ForumindlægSkal skrive en opgave om sortehavet, som 3 fag skal komme ind over: Kemi, Biologi og Kemi... Måske der var nogen der havde lavet sådan en opgave?? skal skrive lidt om klimaet i vandet osv... håber meget i kan hjælpe!! -
Religions metoder?
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion omkring neuroteologi og vores religiøse hjerne. i den forbindelse savner jeg en defination af "komparativ/sammenligende religionsvidenskab" med udgangspunkt i mystiske oplevelser vs. kemiske processer i hjernen. på forhånd tak. -
Metoder i religion
ForumindlægHej Jeg skriver i Biologi og religion om xenotransplantation, transplantation af organer fra dyr til menneske. Jeg er i tvivl om hvilken metode jeg bruger i religion. Jeg har brugt etik fra religion og brug nogle tekster der viser nogle synspunkter fra nogle filosoffer -
Stamceller og Etik
ForumindlægJeg skal til og op i at-årsprøven og har valgt emnet stamceller og etik (biologi og religion). Jeg har set på nogle oplæg herinde af folk som har om samme emne, men jeg undre mig over hvorvidt emnet er en forudsigelse/vision? på forhånd tak -
Hurtigt hjælp med bio spørgsmål!!
ForumindlægNogle der kan svare på de her biologi spørgsmål?? A. Hvor stort er hvilemembranpotentialet i et typisk humant neuron? B. Hvordan opretholdes hvilemembranpotentialet? C. Hvilken funktion har Na+/K+-pumpen? På forhånd tak! -
Metode
ForumindlægHej. Lidt hjælp til metode afsnittet? Jeg har skrevet i biologi og psykologi omkring fedme, som handler mest omkring livsstilsændringer. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige til metoder. Jeg har brugt Giddens teorier på en case. -
Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?
ForumindlægHej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ... -
AT
ForumindlægHej som så mange andre 3g´ere sidder jeg og skal til at lave problemformulering. Jeg har om darwinisme og naturalisme.. skriver i biologi og dansk. v Ville høre om der var nogle der havde ideér til nogle problemstilinger? Åå forhånd tak
