Søgning på: tysk analyse. Resultater: 19601 til 19620 af 38620
-
'Ondskab' Dansk eksamme
ForumindlægHej.. Jeg har trukket fordybelsesområdet 'Ondskab' til min 9. klasses afgangs eksamme. Jeg har ingen ide til hvilken tekst/billede jeg skal fremlægge om. Nogen der her en ide? -
Hvad forstår man ved redoxreaktioner, herunder oxidation og reduktion?
ForumindlægDette er to spørgsmål i en opgave, jeg sidder med. 1. Redegør for begrebet redoxreaktioner: En kemisk reaktion, hvor reaktanter reagerer og afgiver elektroner. Oxidation: der sker en afgivelse af elektroner, altså en stigning af elektroner. Reduktion: der sker en optagelse af elektroner, ... -
Saltes formelenheder
Forumindlæghej! "Gør rede for bestemmelse af saltes formelenheder" Nogle der ved hvad man skal forklare her ? Jeg ved at formelenheden er den simpleste sammensætning af salte. Herudover at de er neutrale og uden ladning. Også kan man udfra formelenheden se navnet på saltet, selvom dens ladni... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægDiskuter hvilken betydning det har at man idag let og sikkert kan bestemme folks blodtype? -
SRP - VØ A og Finansering B
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive SRP her til maj 2015 og mangler et emne jeg kan skrive om. Fagene er virksomhedsøkonomi A og finansering B. Grundet VØ/Finansering, starter SRP'en naturligvis ud med en regnskabsanalyse af virksomheden - men mangler noget yderligere at skrive om? Mange tak! Mvh. ... -
Hjælp til dramaanalyse af Et dukkehjem
ForumindlægJeg ville spørge om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg skal eller kan begynde på en dramaanalyse af Et dukkehjem af henrik ibsen, da dramaanalyse er noget som jeg ikke endnu har haft i min undervisning. -
“Pigerne fra Halmtorvet”
ForumindlægHej. Nogen der vil se på dette korte citat af dokumentaren “Pigerne fra Halmtorvet”. Citatet varer fra 44 m. og 08 sek. til og med 55 min. og 55 sek. Hvilke dramaturgiske virkemidler lægger I mærke til??? Her er linket til citatet: https://m.youtube.com/watch?v=FUcF0ycxvfA På forhånd tak :) -
Bestem temperatur
ForumindlægHer i opgave C, har jeg problemer med at vide, hvordan jeg skal løse den -
Oplæsningstykke synopse
ForumindlægHejjjj Er der nogen som ville forklare mig grundigt, hvad et oplæsningstykke er?? Mange tak. -
Kortfilm HJEM kan ikke finde noget omkring den, har brug for hjælp mundligt eksamen
ForumindlægHej Allesammen, jeg er en pige som der går i 9 klasse og har brug for hjælp. Til min mundtlige eksamen i dansk har jeg valgt en kortfilm der hedder HJEM af Oliver Bech, men kan overhovedet ikke finde nogen singler informationer om kortfilmen eller Oliver Bech nogen steder. Vær sød at skriv hvis i... -
Short analytical eassy?
ForumindlægEr i gang med at øve til eksamen, og skal skrive et short analytical eassy. Jeg skal komme ind på følgende: sender, topic, modes of appeal og intention. Men er i tvivl om, man godt må “blande dem sammen” - sådan, at hvis jeg starter med at skrive noget om “topic”, må jeg så godt bare kort nævn... -
Hjælp til tempus (ap-eksamen)
ForumindlægHej derude Jeg ville lige høre, hvad man gør i en situation til AP-eksamen, hvor man har en sætning, men hvor der indgår flere tider. F.eks. "De havde hørt, at det var ret uhyggeligt" - Det ses at hovedsætningen i denne sætning står i førdatid, men ledsætningen står i datid. Hvilken ... -
Projektuge produkt idéer
ForumindlægHejsa, vi er en gruppe på 4! Vi har projektuge lige nu, og vores "Main" emne er, - En jord, - flere verdener. Vores delemne har noget med skizofreni og personlighedsspaltning. (DID) og vi ved ikke rigtigt hvad vores produkt skal være. Vi er med på at man kan lave skuespil, en sang, ... -
SOP i Matematik A og Programmering C Ideer?
ForumindlægHej. Jeg går med tanken om at skrive SOP i Matematik A og Programmering C. Da jeg er interesseret i programmering og IT generalt. Er der nogen der har forslag til/eksempler på emner der kunne være interessante at behandle? Hvilke metoder og empri er der i et fag som Programmering C? -
Ideer til SSO opgaven emne
ForumindlægHej jeg er igang med at finde ud hvad jeg skal skrive om i min sso opgave. Mine tanker: Tænker den skal handle noget omkring unge og så tænker at skrive i dansk A eller matematik B eller begge dele -
matprojekt opgave 1
Forumindlæghar problemer med at løse opgave et, og er helt på bar' bund -
Akut hjælp! Projekt!
ForumindlægJeg har brug for hjælp af jer der ude! I mit projekt skal jeg finde en statistik, hvor jeg skal beskrive den med statistiske deskriptorer, men nu hvor jeg har ingen ide om hvordan, er der så nogen der kan hjælpe? Statistikken jeg har vedhæftet, handler om hvor mange lande der bruger plastikposer ... -
Eksempel på en stil
ForumindlægHej jeg skal skrive en stil i dansk på A. Det er første gang jeg gøre det, og har slet ikke styrer på hvordan den skal kan laves. Er der nogen der har skrevet en stil, som jeg kan kigge på den ligesom en eksempel. Jeg håber i kan hjælpe mig :). -
hjælppp diskurs
ForumindlægHej Kan i forklare mig hvad en diskurs er? jeg skal have hjælp til diskursen i filmen brexit the uncivil war -
Emne i historie
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive SRP, og jeg har tænkt mig at kombinere fagene historie og samfundsfag, hvor jeg vil skrive om teknologiens udvikling og dens indflydelse på samfundet. Jeg har i begge fag tænkt mig at fokusere på samme periode og emne, hvilket er den industrielle revolution. Dog er jeg ...
