Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Emne i historie

25. januar 2020 af inneedof

Hej. Jeg skal snart skrive SRP, og jeg har tænkt mig at kombinere fagene historie og samfundsfag, hvor jeg vil skrive om teknologiens udvikling og dens indflydelse på samfundet. Jeg har i begge fag tænkt mig at fokusere på samme periode og emne, hvilket er den industrielle revolution. Dog er jeg lidt i tvivl om noget. Jeg vil skrive om teknologiens udvikling, men jeg føler ikke, at jeg rigtig får set på selve udviklingen, blot dens betydning. 

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an i historie...

I samfundsfagsdelen vil jeg se på teknologiens betydning for samfundets økonomiske system og produktionsmåde, hvor jeg vil inddrage Karl Marx og måske også Adam Smiths økonomiske teorier for at se på forholdene og udviklingen.

Tusind tak på forhånd!


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. januar 2020 af thelma333 (Slettet)

måske kan du bruge dette

https://industrialiseringen.systime.dk/index.php?id=140

https://teknologihistorie.systime.dk/index.php?id=605

du kan også prøve at spørge biblioteksvagten - de er ret gode til at finde materiale


Svar #2
25. januar 2020 af inneedof

Altså, jeg er i tvivl om, hvilken vinkel jeg skal arbejde ud fra i historiedelen...


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. januar 2020 af thelma333 (Slettet)

.

Brugbart svar (1)

Svar #4
26. januar 2020 af thelma333 (Slettet)

ahhh - jeg havde vist ikke lige læst dit spørgsmål rigtigt

problemstillinger - fx

redegørende - hvordan forløb industrialiseringen / den industrielle revolution i england? - eller hvilket land du nu fokuserer på - her vil jeg mene, at du kan komme ind på selve teknologien

analyserende - hvilke konsekvenser havde den industrielle revolution for samfundet?




Svar #5
26. januar 2020 af inneedof

Tak! 


Skriv et svar til: Emne i historie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.