Matematik

Akut hjælp! Projekt!

29. maj 2020 af elevinød09 - Niveau: A-niveau

Jeg har brug for hjælp af jer der ude! I mit projekt skal jeg finde en statistik, hvor jeg skal beskrive den med statistiske deskriptorer, men nu hvor jeg har ingen ide om hvordan, er der så nogen der kan hjælpe? Statistikken jeg har vedhæftet, handler om hvor mange lande der bruger plastikposer mere end en gang og hvor meget de bruger engangsposer. Dem der gerne vil hjælpe, kan det være muligt at de statistike deskriptorer kunne indeholde median, hyppighed, hyppighedstabel, frekvens, frekvenstabel, kumuleret frekvens, trappediagram, typetal, middeltal, variationsbredde, varians, standardafvigelse, fraktil og kvartil. Det vil betyde en del, da jeg ikke selv kan det!

Vedhæftet fil: plastikposer_eu.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2020 af AMelev

     
Hvad er enheden på 2.aksen? Er det EU-landene, der er repræsenteret? Hvad er EU-27?
Du kan lave en liste over antallet af fx engangsposer (hyppigheden) og så bruge de statistiske deskriptorer til at beskrive det talmateriale.

Alternativt kan du gruppere fx i intervaller på 100, det er lettere at at aflæse, og så bruge deskriptorerne på det.

Tilsvarende kan du analysere brugen af flergangsposer.

Hvis du har glemt, hvad og hvordan mht. de forskellige diskriptorer, så slå op i din bog og/eller dette link.


Skriv et svar til: Akut hjælp! Projekt!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.