Søgning på: Engelsk. Resultater: 19621 til 19640 af 23967
-
Oversætte dansk ordsprog
ForumindlægJeg har problemer med at oversætte "at skrige om kap" til engelsk. På dansk lyder sætningen: "Hvordan fuglene skreg om kap med politibilerne" hvor jeg har forsøgt at oversætte den til "How the birds screamed a fight with the police cars," men det lyder stadig hel... -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
AT, uddybe probemstillinger
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i AT, historie og engelsk om den spanske borgerkrig og romanen, hvem ringer klokkerne for at Hemingway, som udspiller sig under krigen. Min probemformulering lyder således: Hvad får et menneske til at drage i krig for en politisk overbevisning... Problemstilligner: - Hvad va... -
Noter til eksamen
ForumindlægNogle som har nogle gode notater til disse tekster på engelsk A niveau:Thomas More: from UtopiaBertrand Russel: Has man a future?Aldous Huxley: IslandGeorge Orwell: Nineteen Eighty-FourDaniel Defore: Robinson CrusoeGeorge Orwell: The road tol Wigan PierCarol Shields: Mrs Turner cutting the grassT... -
Vordingborg Gymnasium
ForumindlægHej hvis der er nogle af jer der er fra Vordingborg Gymnasium & HF, og tilfældigvis har Steen Garver i engelsk, ville jeg være meget glad. Han skal være min censor. Hvis i har læst nogæle af disse tekster ville det være super : Poor people, the sniper, Animal farm, the man of the house, by the wa... -
Eng: Parallels
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvad jeg skal perspepktivere en tekst om Intelligent Design til, til min Engelsk eksamen..?Den handler om at Bush har sagt at det ikke er udelukket at der skal undervises i I.D i Amerikanske skoler - og herefter er der så en discussion bland fortalere og tilhængere af ... -
Macbeth's free fall og My Last Duchess
ForumindlægHej:)Jeg står og skal til mundtlig engelsk eksamen. Jeg føler egentlig jeg har ret godt styr på det hele, undtagen 2 tekster.Vi har læst Macbeth og i forbindelse med det, læste vi en artikkel der hedder "Macbeth's free fall" af Charles Moseley. Jeg kan simpelthen ikke forstå det sær... -
Joseph Kony
ForumindlægHey guys! Om under en måned sidder jeg ved det grønne bord og lige nu laver jeg min outline i engelsk. Som emne har jeg valgt crime og underemne Joseph Kony (LRA) Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til dispositionen. Hvad ville i undersøge/skrive? Indtil videre har jeg kun skrevet ... -
god AT disposition?
ForumindlægEr der en som gider se, give respons på denne fremlæggelse af AT-projekt? Det ville altså være super dejligt :D Disposition for AT-fremlæggelse Synopsis: Fremlægger kort synopsis og konklusion Fokus: Internationale reaktioner. Deltage, blande sig. Uddybninger - Stormagternes position under Den ... -
hjælp til historie
ForumindlægHej håber nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal redegøre for, hvordan det var at være soldat under d-day. om det var svært eller nemt for kaptajnen eller soldaterne. teksten er på engelsk, hvilket jeg synes er lidt svært. så ville gerne have hjælp til hvad der er det vigtigste i teksten som jeg ska... -
eksamen :S:S
Forumindlæghej jeg er så "heldig" at jeg skal til eksamen i engelsk:p og jeg er i særiøse problemer hva angår noter, som jeg ikk har nogen af. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde rundt i nogle af følgende tekster?? place:D- Champagne Flight- A Fable- The man who loved Flowers- Mr. Kleinm... -
Fission-/partikkeaccelerator
ForumindlægHej Jeg skal lave en fremlæggelse om de 4 nye grundstoffer der er blevet optaget i Det Periodiske System, og jeg vil gerne dække hvordan man har skabt dem kunstigt og hvorfan dert fungerer, men jeg kan ikke finde en dokumentar eller en god artikel om partikelacceleratore. Jeg fandt en artikel på... -
Vil gerne studere i England
ForumindlægHej, Efter besvær derhjemme og i gymnasiet, har min mor og jeg kommet til en beslutning at tage hjemme fra ville være en dejlig idé. Jeg har altid gerne haft lyst til at studere i udlandet, især fordi engelsk er noget som jeg god til og er sådan jeg tænker og nogle gange snakker. Jeg ville ... -
Analyse og fortolkning af "A Journey" (Skriftlig Eksamen)
ForumindlægHej alle. Jeg har været til skriftlig eksamen idag i engelsk, og ville lige have noget respons på min stil. Jeg ved der er nogle fejl hidst og pist, men det kan jeg desværre ikke ændre nu. Sad og skrev til aller sidste sekund, og har på fornemmeren at det ikke er gået er perfekt. Derudover nåede ... -
Mangler bog til eksamen!
ForumindlægHejJeg skal op i mundtlig engelsk. Mit store problem er imidlertid at én af de bøger, hvori nogle af eksamensteksterne står i, er udlånt på biblioteket.Jeg har ikke kunne finde nogen jeg kunne få kopi af, så hvad gør jeg. Der er tale om bogen "Born in the USA", Mathiassen & Nielsen, Fu... -
Hjælp: en AT'sk undersøgelse, kan man sige det?
ForumindlægHej alle, Jeg har biologi og engelsk i AT og skal op på fredag. Jeg vil derfor høre om man godt kan sige dette eller om det lyder helt hen i vejret for så lader jeg bare være med at nævne det :) Den AT’ske undersøgelse = Blander metoderne fra det naturvidenskabelig og det humanistiske fakul... -
A Journey - vurdering!! :)
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig engelsk eksamen idag. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igennem, og dernæst komme med jeres mening og vurdering. I må også gerne komme med et bud på,... -
Lille spørgsmål .. :I
ForumindlægHej .. Jeg skal på Herlev Gym efter sommerferien og har valgt, studieretning 8: Engelsk A, tysk fortsættersprog A, psykologi C ...Mit spørgsmål er så, hvad der egentlig forventes når jeg har valgt tysk A, da jeg er lidt bekymret over om jeg overhoveder kan være med på det niveau, da jeg ikke er s... -
Tysk eller fransk?
ForumindlægJeg er i tvivl, om jeg skal vælge fortsættertysk på B- eller evt. A-niveau eller begynderfransk.Hvis jeg vælger fransk, vil det indebære tre fag på A-niveau, nemlig samfundsfag, engelsk og så fransk.Jeg kan på den ene side godt lide tysk og er god til det, men jeg ville på den anden side også meg... -
Analyse af kræfter på flere ledet robot.
ForumindlægJeg sidder lidt i problemmer med min SRP. Jeg bliver nødt til at komme ind på hvilke kræfter en 2 eller flere ledet robot bliver påvirket af. Min lærer sagde at jeg skulle komme ind på sammensat bevægelse, moment og evt impuls. Sidder bare med problemet at jeg ikke rigtig kan finde noget om samme...
