Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19621 til 19640 af 70316
-
bestå hf eksamensprojekt
Forumindlægskal hf eksamensprojektet beståes for at få en hf? eller tæller karakteren for det også bare med i det samlede gennemsnit? skal nemlig til eksamen i det imorgen, og har egentlig ikke fået forberedt mig ret godt, desværre, så er lidt nervøs .. :) men hvis man ikke behøver at bestå det er det vel l... -
Anbefaling
ForumindlægHej folks Nogen derude som kan anbefale nogen gode matematik bøger på gymnasie niveau, som også indeholder svarene til opgaverne, da jeg i høj grad er interesseret i matematik og syntes at folkeskolen er for nemt? Mange tak på forhånd. -
bedste opstilling?
Forumindlæghej alle ii; jeq ville liqe høre om noqle er jer kunne qive et eksempel på hvordan jeres matematik opstillinqer ser ud? jeq har nemliq en opstillinq der liqner lort, oq det er ikke såé fedt at få 4 i opstillinq i fx blækreqninq, såé hvis i liqe kunne vise hvordan i opstiller jeres matematisk opq... -
vands frekvens?
ForumindlægJeg synes selv, det er meget knapt med oplysninger. Måske er det bare mig. "En stille aften ruller bølgerne ind med 6 sekunders mellemrum. Bestem frekvensen" Hjælp? -
Projektopgave krise
ForumindlægHejsa. Jeg er i krise, vi har projektuge og jeg mangler et produkt. Jeg vil spørge om i har en god ide til, hvad et produkt kunne være? Mit overemne er "Fremtid" og underemnet er "fremtidens skole", jeg er virkelig i krise, da jeg ikke ved, hvad mit produkt kunne være, jeg e... -
Aflevering af Dansk/historie opgave
ForumindlægEr der nogen der ved, om der er nogen specifikke regler omkring afleveringen af da/his opgave? Det jeg mener er, hvordan I afleverede jeres: Med en klips i, i plastik-lomme o.lign. -
Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej min gruppe har været så uheldig at trække "bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan". Vi er ikke så sikre på hvad vi skal vælge som underemne endnu, derfor ville det være dejligt hvis i kunne hjælpe os. -
StandseHar jeg regnet korrekt?
ForumindlægHej, Jeg håber på, at der er nogle der lige vil se mine beregninger igennem og komme med eventuelle rettelser. En bil accelerer fra hvile til farten 100 km/h i løbet af 9,55 sekunder. a) Beregn bilens acceleration, idet denne regnes konstant i hele accelerationstiden. 100 km/h = (100/3,6) = 27,78... -
målestoksforhold
Forumindlæginde på min matematik bog står der en kasse og under den står der "hvor stor er denne firkant i virkeligheden hvis den er tegnet i målestorksforholdet a.) 1: 100 b.) 1 : 10.000 c.) 1 : 30.000 d.) 1 : 500.000 firkantens over side og under side er 4cm siderne af firkanten er 2cm -
Potens
ForumindlægJeg skal lave et oplæg om potens, men kan ikke helt finde ud af hvad det er. Håber i vil hjælpe med at forklare det? -
Gymnasieskift efter 2.g?
ForumindlægJeg overvejer at starte på et nyt gymnasie efter sommerferien, hvor jeg afslutter 3.g. Jeg vil høre om der er nogen der har prøvet det, og om det overhovedet kan lade sig gøre? Synes I det er en god ide? -
Hjælp til engelsk Mundligt
ForumindlægHej . Jeg skal snart op i engelsk mundligt og har overemmet beingen different . Har valgt at snakke om Nick Vujicic, men ligenu ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal skrive om ham ... Nogen der har ideer?:) -
Tysk tekst. Deustchland nach 45
ForumindlægHej alle. Er kommet i den situation, at min tekst til tysk er blevet væk, og den skal jeg virkelig bruge til min synopse. Den hedder Deustchland nach 45. Er der nogle som kunne hjælpe mig?? Måske man kan finde den på nettet et sted? ellers mange tak. hilsen Kevin -
Hvilken fortæller.
ForumindlægHej alle sammen (: Håber virkelig i gider og hjælpe mig! Er ved og analyser digtet "skæbne" og er kommet til hvilken slags fortæller det er. Men er kommet rigtig, rigtig meget i tvivl. Så mit spørgersmål er - hvad syntes i? Digtet: Hurtige, lyse stemmer, der hvirvlede ud i det blå ... d... -
Nådsensbrød - budskabet?
ForumindlægHvad er budskabet i novellen Nådsensbrød af Henrik Pontoppidan? -
analysere
ForumindlægKøbenhavn, dine øjne bliver flere og flere og dine døtre fortæl dem jeg ikke venter mere Det er en strofe fra sangteksten København af ulige numre er der nogen der ved hvad strofen drejer sig om eller betyder? -
Rettelse og kritik af stil
ForumindlægHere it goes: Titlen er "Music you must listen to", hvor vi skal beskrive Bruce Springsteens sang 41 shots og samtidig skrive noget om selve artiklen, der var vedhæftet til opgaven. Al konstruktiv kritik og evt. grammatiske rettelser er velkomne. Jeg har vedlagt en fil (word 2003): ... -
Kan du anbefale en god bog?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal analysere en bog (til en boganmeldese) Det er meget vigtigt, at personen udvikler sig igennem bogen. Kender i måske en god bog, hvor personen udvikler sig? -
Lineære funktioner
ForumindlægHej alle Jeg har lavet opgaverne men har brug for en facitliste til opgave E . -
VIRKLIG ET STORT PROBLEM! :(
ForumindlægHeeey heeey!! Vi har snart projektuge. Vi skal lave et interview. Hvordan kunne jeg præsentere den bedst i fremlæggelsen? Altså video , eller dele den ud på papir? PLEEEEEEEEEASE WE NEEEED HELP? OG HVORDAN KAN MAN OPNÅ ET 12TAL?
