Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19641 til 19660 af 27879
-
Analyse af L.O.C - Tortur
ForumindlægHej, jeg har nu trukket emne Rap & lyrik i dansk, og valgte derefter L.O.C's sang ,,Tortur''. Jeg valgte den fordi jeg synes den er meget spændende at høre på og der er rigtig meget at fortælle om den. Men kan I ikke skrive et lille analyse om denne sang, hvad den præcis hand... -
Lineær sammenhæng
ForumindlægHej alle. Mit emne lige nu er lineær sammenhæng, og jeg er kommet til en opgave om jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal gribe an, er der nogen som vil pejle med i den rigtige retning? "Forklar med et gennemrregnet eksempel, hvordan man kommer fra tabel med data til model. Illustrer med... -
Rette essays?
ForumindlægHey alle sammen! nogen der har lyst til at rette 2 essays, med samme emne, fra prøven i dag (9. klasse dansk skriftlig eksamen), og evt. give os en karakter? Vi kunne godt tænke os et billede af, hvor vi ca. ligger. :D -
procent- og rentesregning
ForumindlægHej, jeg vil gerne sige nogle kloge ord om det her emne. Håber lidt, af nogle af jer kloge mennesker, kan hjælpe mig. Du skal redegøre for sætninger vedrørende procent- og rentesregning. Du skal gøre rede for de forskellige typer af lån, annuitets lån, stående lån og serielån. samt komme ... -
NOGET HJÆLP!
ForumindlægDer er en tendens til at unge bliver federe i Danmark, hvad kan årsagen til det være? Og hvad er konsekvenserne? Sådan lyder vores problemstilling. Vi tænkte om nogle af jer kunne hjælpe os med den eller om nogle kunne give os nogle gode siger eller nogle gode emner vi kunne skrive om. Håber ... -
Hoveri strækker...
ForumindlægHej alle sammen der ude. Jeg skal skrive en stor opgave på omkring 10 sider, om landbruget og forskellige andre ting ind under det emne. Jeg har dog store problemer med at skrive om hoveri strækker fra 1702-1833. Kan i hjælpe. Rapporten skal afleveres mandag d. 20/9-10, så svar venligst i dag. Kn... -
JTI hjælp
ForumindlægJeg er stødt på et begreb indenfor ledelse, der hedder JTI. Jeg har fundet følgende danske informationer om emnet: http://www.cfl.dk/kompetenceudvikling/hr-pipeline/ledelsesredskaber/jungiansk-typeindeks, men jeg kunne godt bruge noget udenlandsk information, da jeg synes det er temmeligt svært... -
Odense lektiehjælp: matematik 3. g A niveau
ForumindlægTil 3. g´er bosiddende i Odense søges privat lektie-hjælp til matematik niveau A. Jeg er fleksibel mht tidspunkter. Det må gerne være lørdag, men kan godt være hverdage også. God aflønning. Akut skal jeg have træning i vektorer og i brug af software Autograph. Derudover træning i både 2.g og 1. g... -
den mikroskopiske orden
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at kigge lidt på emnet "energikvalitet" og er faldet over dette ord. Hvad er den mikroskopiske orden? I min bog står der at i alle virkelig processer falder den samlede energikvalitet, og at det betyder at den mikroskopiske orden formindskes? Hvad... -
Et godt essay - dansk eksamen 10. klasse
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal op i mundtlig dansk, hvor jeg har trukket emnet essay. Jeg vil gerne finde et med Dan Turéll, men det er meget svært at finde på internettet. Jeg har også været på biblioteket, men der var udvalget desværre ikke så bredt som jeg havde regnet med. Jeg vil derfor h... -
SRP!! SAMF OG DANSK!!
ForumindlægHej derude.. Har valgt at skrive i samfundsfag og dansk, og vil gerne skrive noget om, indvandre, racisme og identitetsdannele, hvorfor unge indvandrer handler som de gør blandt andet ud fra samfundsfaglige teoretikere. Ved bare ikke hvad mit overordnede emne kan være, racisme i DK er for bredt ... -
Engelsk disposition
ForumindlægHej! Mit emne til outline er "School shootings" med "Grover Cleveland Elementary School" som underemne. Thesis 4 er "discuss" og jeg tænke på, om nogen havde nogle idéer til, hvad dette punkt kunne omhandle, som IKKE er den typiske "Could it have been ... -
Statisik prøveantal
Forumindlægheysa Hvis nu vi tænker at jeg har opfundet en automatik malemakine og jeg vil være 95% sikker på at den lægger et lag maling på et givet emne på mellem 0,3 og 0,6mm, hvor mange målinger skal jeg så lave før at jeg har noget som er troværdigt ? eller hvordan bestemmer jeg hvor mange målinger der ... -
SRP - IØ og VØ
ForumindlægHeej folkens.. Er der nogen der kan hjælpe mig med, at komme med ideer til SRP, om emner man muligvis kunne skrive om i fagene International økonomi og VØ. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om eu - f.eks. traktater og ligne ting. Håber at der er nogen der står til råd og kan hjælpe mig. -
Hjælp
ForumindlægHeej alle Jeg skal skrive 7 sider (har skrevet 5) om økologisk landbrug. - Jeg tænkte på om der var nogle der havde nogle facts eller noget jeg kan bruge til emnet? - Eller om der var nogle der havde skrevet en opgave om økologisk landbrug før, som ved lidt om det? (Jeg har været inde på siden ok... -
nelson mandela
Forumindlæghej, jeg har valgt Nelson Mandela som mit selvvalgte emne til Mundtlig Engelsk FSA. Jeg har et spørgsmål. Der står på UVM's hjemmeside "udvise kendskab til kultur-og samfundsforhold i engelsktalende lande". men når jeg nu har om Nelson Mandela, som kommer fra Sydafrika, hvordan ... -
problemformulering!
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal lave en problemformulering, og har meget svært ved at starte. Nogen der bare kunne måske hjælpe lidt, eller give nogle gode råd? Jeg skal komme ind på følgende emner: perserkrigen sparta redegørelse for krigene, felttoget samt analyse af en central tekst, og en vurde... -
Shopping - Essay!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har brug for lidt hjælp til at skrive mit essay. Jeg har valggt emnet Shopping. Altså : Hvorfor shopper vi? Hvad er det for en følelse og sådan noget, men jeg er gået lidt i stå og jeg har ikke engang skrevet en halv side. Nogen der har nogle ideer?? :) På forhånd TAK! -
Enigma og 2.verdenskrig
ForumindlægHej Vi har lige valgt emne i SRP, Jeg har valgt Enigma og 2.verdenskrig med kryptering i Historie og Matematik.. Jeg ville spørge om der evt. var nogend derude der havde skrevet en lignende opgave, fordi jeg er lidt i tvivl, også for at se mht. litteratur?! Det ville være rigtig dejligt at se et ... -
aktuel og formel koncentration
Forumindlæghejsa, har lige brug for hjælp til disse to opgaver, da jeg er lidt lost i dette emne. første opgave på en flaske står der 0,15 M Ba3P2 hvad er den aktuelle koncentration af ba3p2, ba^2+ og p^3- anden opgave der skal laves titrering og derfor er der brug for 2L 0,5 M NaOH NaOH er på f...
