Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19641 til 19660 af 48309
-
HHX eller STX - meget i tvivl!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 9. klasse, og skal snart vælge ungdomsuddannelse.. Jeg har altid været god i skolen, og mit gennemsnit på nuværende tidspunkt ligger på 11,1, så jeg har virkelig lyst til nogle udfordringer.. Det har egentlig været meningen, at jeg skulle tage HHX, fordi jeg mente fagene var m... -
HTX ELLER STX!?!?
ForumindlægHej. Jeg skal snart blive afklaret med hvilket gymnasie jeg skal på efter 9.klasse. Som mange, er jeg en som gerne ville have viden ift: Er det sværere at have et godt gennemsnit på HTX End STX!? Hvilke fordele og ulemper, er det ved at vælge enten HTX, eller STX? (Det er udelukkende gennemsni... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Videregående uddannelse tandlæge
ForumindlægHej Alle, er der andre herinde som har søgt tandlæge ? Og er der muligvis folk herinde som allerede læser tandlæge ? :) -
Computer problem!! XP!!
ForumindlægEftersom jeg snart skal til eksamen med min computer, er der opstået et kæmpe problem. Jeg har windows xp, og den siger:Du er logget på med systemets standardprofil. OPLYSNING - Der er ikke tilstrækkelige systemressourcer til at gennemføre den anmodede handling. Brugerens profil kan ikke indlæses... -
Matematik C Hjælp søges hurtigt muligt.
ForumindlægHej Jeg går på HF først år. jeg søger der en som har styr på faget matematik, hvorved jeg har på C-niveau. jeg vil gennemgå opgaver/ eksamensæt med dig. Fokus på eksammen både den skriftlige og mundlig del. jeg søger en som kan hjælpe en eller 2 gang om ugen og hjælpen kan passende foregå ho... -
hurtig hjælp til samf 24 timers
ForumindlægHej Jeg har trukket emnet politik i forandring, ideologier og de politiske partier. Ville hører om der en nogen som har haft samme emne til eksamen og som måske har noget inspirerende. Min handle plan lyder indtil videre på: Down/Molin/Eastons modeller Konsekvenserne af nypolitik Inglehart og G... -
Fysik afgansprøve
ForumindlægHej Studieportalens brugere! :=) Jeg skal snart op til fysik/kemi-eksamen, jeg er dog lidt bekymret for, hvordan det vil gå. Så vil spørge jer, som har været oppe, hvordan det er gået. Hvis I vil besvare disse spørgsmål, vil I have gjo... -
ØKONOMI OECON
ForumindlægHej folkens! Da jeg er blevet optaget på økonomi uddannelsen i SDU(Erhvervsøkonomisk linje) ville jeg hører om folk herinde kan hjælpe mig lidt på vej? Først og fremmest ville jeg hører om hvilke matematiske emner jeg skal øve på/opfriske før studiet start ? Og om nogen af jer evt. har nogle ... -
Oplæsningstykke-hjælp
ForumindlægHej, jeg skal i næste uge op i dansk eksamen, og det er sådan at jeg skal læse et oplæsningsstykke op. Jeg har ikke selv valgt det, men fået stykket af min lærer. Jeg har derfor fået afvide af min lærer at jeg skulle digte på noget, og sige at jeg selv har valgt det. Men ved ikke hvad jeg skal si... -
Metoden i fysik
ForumindlægHeej derude .. Der er noget jeg ikke rigtig forstår håber I kan hjælpe. Når man til eksamen i AT skal snakke om metoderne i de forskellige fag fx. fysik, skal man så redegør for den naturvidenskabelige metode der gælder i fysik, selvom man ikke har brugt det? Fx. har vi kun læst i en bog og set e... -
Studenterhuen - hvor længe?
ForumindlægHej mennesker :-) Bliver som så mange andre unge student i næste uge. Ville egentlig bare høre, hvor lang tid man kan tillade sig at gå med sin studenterhue? :-) Og lige en anden ting. Da vi havde den gamle karakterskala, var der tradition for, at man gav en kasse/ramme øl pr. 13-tal. Men nu har ... -
VIGTIGT! A-FAG
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Hvilke underemner??
ForumindlægHej allesammen!1) Først vil jeg høre om der er nogen af jer der gik til folkeskole eksamen i 98? For vi har lige fået det gamle hæfte fra årgang 98, skriftlig fremstilling - FSA, kender i den? Hvis i kan huske hvad i skrev om, må meget gerne sige det!! 2) For det andet, har jeg i det ovennævnte h... -
skal det skrives på dansk eller engelsk
Forumindlæghej derude, Jeg har fået en gammel eksamens opg. i Engelsk på B-niveau u. hjælpemidler, hvor jeg skal gøre følgende: Giv en kort beskrivelse af stillejet i nedstående tekst. Din beskrivelse skal underbygges med eksempler fra teksten. Teksten er skrevet på engelsk (en kort samtale/tanke). Me... -
Ionbalancen i cellerne
ForumindlægJeg har en aflevering om ionbalancen i cellerne, den er nævn før i dette indlæg:https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=90024&h=ionbalanceMen mit spørgsmål går ikke så meget på hvad løsningen er, jeg vil bare høre om der er nogen der har nogen gode forslag til hvad man kan skrive som ... -
HJÆLP!! HF
ForumindlægJeg har spørgsmål ang hf. hvis man har gået på gymnasium før og valgt at holde sit eksamens bevis åben for at ændre nogle fag, er det så obligatorsik at man skal have kemi c for at lukke sit hf bevis når man har haft 3 andre naturvidenskabelig fag. jeg har haft fysik, geografi og naturgeografi ... -
radioaktivitet
ForumindlægHey .. Jeg hedder Lucas og har et problem. Jeg skal lave en disposition om forskellige emner her op til min fysik eksame. Har lavet i de fleste men mangler radioaktivitet og induktion. Induktion er jeg selv dygtig til så der er intet der. Men jeg ville lige høre om der ikke var nogen søde rar... -
At forbinde forskellige emner
ForumindlægGodaften.. Jeg mangler nu kun min sidste eksamen, nemlig matematik.Vi har opgivet følgende emner:Funktioner og vækst (1g)(2g)VektorerplangeometriDifferentialregningFunktionsundersøgelseEksponentielfunktionen(3g)IntegralregningDifferentialligninerSandsynlighedsregning og statistikStikprøver og kom... -
Kombinering af to fakulteter?
ForumindlægHejsa :) Jeg har et spørgsmål angående AT-eksamen. I problemstillingerne hvor vigtigt er det at man kombinerer de to fags metoder? Min overordnede problemformulering kombinerer metoder fra begge fag , men det gør de enkelte problemstillinger ikke. Jeg har f.eks 3 spørgsmål der beskæf...
