Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19641 til 19660 af 48240
-
Gratis encyklopædihjælp i eksamensperioden
ForumindlægI eksamensperioden er Den Store Danske Encyklopædi gratis tilgængelig via følgende link: http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/05/21/07/3849-51/index.xml -
Insulin eller malaria
Forumindlæghey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :) -
det haster ..
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvordan man kan lave forsøg der viser Jordens magnetfelt - og hvad kan man mere gøre af forsøg med syrer og baser end pH-værdi ? Jeg skal op på torsdag, så vil gerne ha' svar hurtigst muligt! -
forsøg!
ForumindlægDen bøjede vandstråle: Lader man en vandhane løbe med en ganske tynd vandstråle, kan man få strålen til at bøje sig. Tag en plastik-grydeske og gnid den i et stykke uldent tøj. Hold skeen tæt ind til strålen helt øverst oppe der, hvor vandet kommer ud. Det giver et overraskende resultat. P... -
Ladningsforskydning
ForumindlægHej Er der en der kan forklare udtrykket ladningsforskydning for mig? -
Reaktionstype
ForumindlægHej Hvilken reaktionstype er dette: R-CH2Br + Na-CN -> R-CN + NaBr Er det en nukleofil substitution? Eller en kondensation? -
Reaktionen mellem calsiumcarbid og vand
ForumindlægJeg vil meget gerne spørger om der er en der kan hjælpe mig til at forstå denne reaktion: Jeg ved hvordan reaktionen ser ud, men er ikke helt med på hvad det er der sker rent kemisk..så hvis der er nogle der vil hjælpe mig til at forstå det, vil det være super skønt. CaC2 ?+ 2 H2?O &r... -
Reaktionskema
Forumindlægsidder og skal afstemme nogle reaktionsskemaer og gik i stå til denne: Al + Ag^(+) --> Al(3+) vi arbejder med oxidationstal lige pt. -
Kvælstof, N
ForumindlægHvilke (bio)kemiske aspekter kan man komme ind på i forbindelse med kvælstofforurening? Råd til materialesøgning til SRO i dette emne? På forhånd tak! -
Spektroskopi opgaver
ForumindlægHej, Er der nogle der vil give nogle hints til hvordan følgende opgaver skal løses (Stof 1, Stof 2, Stof 3 og Stof 4): http://elias.ribekatedralskole.dk/kemi/IKT1511/indhold.htm På forhånd tak! -
STX
ForumindlægHej Jeg er snart færdig med 10 klasse og jeg skal snart valg en videregående uddannelse og jeg er sikker på at jeg gerne ville være bygningsingeniør og jeg ville gerne gå på STX. Nogle der kan fortælle mig hvilken linje jeg skal tage ? :) -
abtraks gruppe
Forumindlægnogle der kan hjælpe med følegende bevis: for et hvert element i en abtrakt gruppe findes præcis et omvendt element .... håber I kan hjælpe.... -
Alkohol substitutionsreaktion
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med følgende opgave: Vis hvordan pentanol kan dannes ved substitutionsreaktion. Hvor mange forskellige alkoholer, kan der dannes, og hvad hedder de? Tak på forhånd. -
E2 og E1
ForumindlægJeg er ved at skrive om tre forskellige reaktionstyper: elimination, addition og forbrændning. Under eliminationsreaktionen stødte jeg på to E2 og E1. Jeg har søgt en del på nettet og kunne kun finde frem til sider hvor det stod på engelsk (hvilket ikke er min stærke side). Der står heller ikke n... -
Zink i rustindikator?
ForumindlægHej alle :D Sidder med et problem jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg viklede en zinktråd uden om en jerntråd. disse to tråde lagde jeg så ned i en rustindikator, hvor opløsningen herefter blev rød efter et stykke tid. Da opløsningen ikke blev blå, må det vel skyldes at... -
HJÆÆLP!! ER DESPERAT!!!
ForumindlægHej... Er der nogen der kan give mig en nem, og kemisk forklaring på hvad benzin er? Håber virkelig i kan hjælpe. -
sucroseopløsning
ForumindlægBeregn, hvor mange gram sucrose (C12H22O11, Molvægt = 342) der skal anvendes til at lave 1 liter 0,5 mol sucroseopløsning (stamopløsning) dette er formlen jeg skal bruge M*n = m men skal den omskrives til dette? M/m = n M = 342 m = 0,5 er det her rigtig? n = 684 -
verdensbillede(r)
ForumindlægKan man få dette underemne til at passe under hovedemnet, "en klode, flere verdener"? I givet fald, kunne jeg godt ønske mig, hvis nogle havde nogle eksperimenter eller forsøg, som de ku sende mig? Evt. notater osv om det. Ku virkelig være brugbart! På forhånd tak. -
er den reaktionsvillig?
ForumindlægHej, er et stof reaktionsvillig hvis den har 2 funktionelle grupper? Eller hvordan er det nu, at man når frem til om den er reaktionsvillig eller ej. Jeg tænker på stoffet salicylsy.Se evt. strukturformlen her:http://www.biosite.dk/leksikon/salicylsyre.htm -
resonans formler?
ForumindlægHi :) jeg ved at resonans formler betyder at de forskellige struktur men samme kemisk formel! men skal man så ikke tage hensyn til ladninger? På forhånd mange tak! Sandy
