Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19641 til 19660 af 27496
-
Bekæmpelse af lungebetændelse
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive biologi aflevering, og der er et spørgsmål, jeg ikke helt forstår. Spørgsmålet er: - Giv forslag til, hvad der kan være årsag til, at visse former for lungebetændelse er vanskelige at bekæmpe med antibiotika. Begrund dit svar. Er der nogen, der kan hjælpe? Vil virkelig v... -
Problemformulering
Forumindlæghej :) Jeg skal til at gå i kødet på min AT5, hvor mine fag består af biologi og religion. Det overordnede emne er Darwin - rejser, forandring og ny viden. Mit problem er så, at jeg er fuldstændig på bar bund mht. min problemformulering! Det er et virkelig interessant emne, der er bare så man... -
direkte iltmåling el. makrofauna
ForumindlægHej, jeg sidder, og er ved at skrive biologi rapport. Vi skulle bestemme vandkvaliteten i en å, og til det har vi brugt makrofauna-metoden. Men jeg kunne godt tænke mig at sammenligne markrofauna-metoden med direkte iltmåling, hvilken en metode er bedst? Og hvad er forskellen? Håber der er en, so... -
Ånder træer?
ForumindlægHejsa;) Jeg skal op i biologi i morgen, så kiggede lige på mine notater og notater, som jeg havde fået af andre. De har skrevet at træer bruger CO2 om dagen og laver fotosyntese, men ånder om natten. De har skrevet at træer har brug for ilt om natten, men det kan jeg ikke forstå.. Tak på forhånd,... -
Biokemisk iltforbrug
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til eksamen på mandag i biologi. Jeg har ledt både min lærebog og internettet tyndt efter at finde ud af, hvordan man omregner sit BI15-tal til et BI5-tal. Er der nogen der kan henvise til en tabel eller formel der kan bruges? På forhånd tak. Venlig hilsen Emil -
fordøjelsessystemet
ForumindlægHej. jeg er i gang med at skrive en rapport i biologi. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan medicin bevæger sig ned i spiserøret. Er det kun vand som får pillen til at glide ned i spiserøret, eller spiller spyt også en rolle? Hvis der er nogle som sider inde med en detaljeret forklaring eller ki... -
biologiske effekter af motion?
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen på mandag, og et af spørgsmålene, jeg kan trække lyder "Gør rede for de biologiske effekter af motion". Jeg syntes sådan set det lyder som et ret simpelt spørgsmål, men alligevel kan jeg ikke komme på noget som helst at sige om det. Har I nogle forslag? -
metode samf og bio
Forumindlæghej kan nogen hjælpe mig med metoder i biologi og samfundsfag? problemet er at jeg ikke ved hvilken metoder jeg har brugt. jeg kan sende min AT opgave, så kan en hjælpsom godhjertet person se og hjælpe mig :( jeg sidder med den grønne AT-bog, men den er virkelig bar så dårlig, at jeg ikke fatter ... -
gødning til radisser
ForumindlægHej mig og min ven skal lave et biologi projekt om gødning og så skal vi finde ud af hvad for en slags gødning der er bedst til plantning af radisser i jorden. vi har 3 slags gødningstyper gødningstype 1: organisk gødning. gødningstype 2: kunstgødning. gødningstype 3: grøngødning så vi vil gerne ... -
Hjælp til metode. Haster.
ForumindlægSom overskriften antyder, sidder jeg fast i min metode. Jeg har derfor nogle spørgsmål som i gerne må hjælpe mig med. Hvor langtid skal oplægget om metode vare? Hvad skal være med i metoden? Jeg har emnet doping og har valgt fagene Biologi og Idræt, men har ikke styr på deres metode. På forhån... -
Anerkendelse af Gregor Mendel
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive synopsis til min AT-årsprøve. Jeg skriver om Gregor Mendel - i biologi og historie. En af mine problemstillinger lyder: Hvordan var tiden, Gregor Mendel levede i, medvirkende til, at hans arbejde først blev anerkendt mange år efter hans død? Nogen der har nogle ideer? :... -
Klima opgave..
ForumindlægHej. Vi har fået en opgave i biologi, hvor vi skal finde ud af, hvilke menneskeskabte klimaforhold har betydning for økosystemer, og så skal vi forklare hvordan de påvirker økosystemerne. Jeg må indrømme at det ikke er mit bedste fag, og jeg håber derfor at i skal hjælpe mig. Hvis i gad give nogl... -
o2 bruges hvordan?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til biologi-eksamen her imorgen, og sidder og forbereder mig. Nogen som kan svarer mig præcist på, hvad cellerne / musklerne / hjernen bruger o2 (ilt) til? Indtil videre ved jeg, at ilten transporteres fra lungerne også via røde blodlegemer ud til cellerne, men derfra... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi. Her er jeg nået til en rapport om blodtypebestemmelse. Jeg ville høre om der er nogle af jer som kan give en forklaring på når man siger at man ar en fænotype og en genotype. Hvad betyder ordene fænotype og genotype ? Håber i... -
Variationer i afkom, meiose og mutationer.
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig at skulle op i mundtlig biologi i morgen, men der er et af spørgsmålene jeg har lidt svært ved. d) Forklar hvordan variationer i afkommet opstår, inddrag meiose samt mutationer og giv eksempler. Jeg har siddet og læst om meiose, men kan ikke helt finde ud af det. Jeg håber... -
Ikkasøjler - HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej! Jeg har et par problemer i biologi .... Jeg skal skrive en rapport om ikkasøjler, og jeg kan ikke finde de informationer, som jeg skal bruge. Det er kun to spørgsmål, som jeg mangler at besvare. Spørgsmål 1: Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjler? Spørgsmål 2: Hvordan k... -
Det centrale dogme
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i biologi. Jeg er dog stødt ind i et lille problem, idet jeg er ret usikker på - translation - transkription - og det centrale dogme Er der nogle som vil forklare hvad hver af processerne går ud på og hvornår de sker? Jeg håber rigtig meget nogle vil hjælpe mig.... -
GENETIK - Dominant sygdomsgen
ForumindlægHej folk :) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi B i morgen tidlig, og jeg har trukket emnet genetik. jeg skal forklare en figur, hvor det vises, at hvis begge forældre har et dominant sygdomsgen, så kan de stadig få et helt rask barn. Vil de to dominante gener gå ind og udligne hinanden, el... -
Aktionspotentialet
ForumindlægHey Guys Jeg har lige trukket spørgsmål i biologi. Er lidt på herrens mark. Har prøvet gang på gang at forstå de vedlagte figurer, men der er nogle få som jeg simpelthen ikke kan forstå. Figurer: http://www.nucleus.dk/fysiologibogen/2/014.pdf Håber nogen kan/gider forklare dem :) Mvh. -
Hjææææælp til spørgsmål omkring nervesystemet.
ForumindlægHej. Jeg står og skal til biologi-eksamen i morgen. Og har trukket et spørgsmål jeg ikke helt forstår. Håber derfor meget på jeres hjælp. Spørgsmålet lyder som følgende: Diskuter hvordan der er forskel i aktiviteten i det parasympatiske -og sympatiske nervesystem, henholdsvis under srbejde og h...
