Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19661 til 19680 af 48240
-
Termodynamikkens første hovedsætning
ForumindlægSærlig opgave III Jan. 2011, Opg. 1 Juni 2001, Opg. 1 Juni 2002, Opg. 1 Et mol helium (25,00 grader C og 4,00 bar) er indesluttet i en beholder med et gnidningsfrit og vægtløst stempel. Varmekapaciteten af en monoatomig gas (og dermed også helium) er CV,m= 3/2 R Gassen udvides til det dobbe... -
uhindret amin
Forumindlæghey jeg er i et projektarbejde støt på betegelsen uhindret amin eller rettere unhindered amin, er der nogen der forklare mig hvad en unhindered amin er? -
Kig tak (:
ForumindlægHejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: -
afstemning hjææælp
ForumindlægMan kan fremstille kunstig kryolit ud fra alminiumoxid ved følgende reaktionstrin: Al2O3 + HF ------> H3AlF6 + ´H2O H3AlF6 + Na2CO3 -----> Na3AlF6 + H2O+ CO2 d) afstem de to reaktionsskemaer e) hvad hedder de to stoffer der anvendes som reaktanter under fremsillingen og hvad er biproduktern... -
hjælp til én redoxlinging!
ForumindlægEr der en der kan FORKLARER og samtidig vise mig hvordan man løser følgende redoxlignig?: 2S2O3(2-) + I2 --> S4O6(2-)+2I- (2-) = 2- ovenover 3 tallet! -
syre-base ligevægt (haster)
ForumindlægDimethylamin, (CH3)_2NH er en organisk base, som er letopløselig i vand. 1) Hvordan beregnes pH for en 0,0258 M vandig opløsning af dimethylamin ved 25 grader celsius? Jeg har kun 1 opløsning, som er koncentrationen af dimethylamin. Kan ikk se , hvordan pH skal findes ud fra det.. håber nogen ... -
Smeltepunkt og kogepunkt?
ForumindlægHej, hvordan kan man ud fra molekylet se om et stof har højt smeltepunkt? ER der en sammenhæng mellem kogepunkt og smeltepunlt? Hvad er intermolekyler hydrogenbinding? -
Elektronpar?
ForumindlægHvor mange bindende elektronpar er der i SO3? -
Carboxylsyre: Deadline kl. 20
ForumindlægHej er der en venlig sjæl, som lige kunne skrive med mig over indbakken, jeg skal lige være sikker på det jeg har skrevet er korrekt. -
Funktionelle grupper
ForumindlægHeej alle Jeg sidder og læser til kemieksamen. vi har fået nogle overskrifter, som jeg er ved at lave dispositioner til. En af overskrifterne lyder: "funktionelle grupper i den organiske kemi". Nu er det så jeg sidder og overvejer hvor mange funktionelle grupper jeg skal skrive om. Ind... -
HJÆLP!
Forumindlægjeg er gået helt i stå ved den her opgave.. -
Organiske reaktionstyper
ForumindlægHej ! I forbindelse med organiske reaktionstyper , hvor mange vil I så mene , at der er ? Nogle steder er jeg stødt på 8 eller 9 andre steder 5 ? -
Oxidation af en sekundær alkohol?
ForumindlægHej alle sammen. Når en sekundær alkohol (ex: 2-propanol) oxideres afgiver den to H-atomer og bliver til en keton (ex: propanon). Men hvor bliver de to H-atomer af? De kan da ikk bare forsvinde? Og så li et sidste spørgsmål, hvordan oxidere man en sekundær alkohol? Hvad skal man tilsætte 2-propan... -
Gammel nisse søger hjælp :) til CO2 målinger i akvarievand
ForumindlægHej der. Jeg er gang med en forsøgsrække omkring græsningsrater og har selv dyrket alger i akvarier. CO" skal måles i vandet og det er vist noget med Ph og alkalitetstitrering ? Er spejlblank lige nu mvh Ayoe -
Ionform hovedgruppe 7
ForumindlægHej! Hvor mange elektroner afgiver grundstofferne i hovedgruppe 7, når de går på ionform? :) -
SRP hjælp udbydes...
ForumindlægHej Jeg vil godt hjælpe med SRP - MAT/FYS eller lign. Jeg læser selv på AAU (Civil ingeniør), og har nogle (efter min mening) gode projekt forslag, især indenfor numeriske metoder. Det jeg tilbyder er: Mulighed for sparing. Hjælp til litteratur. Hjælp til gennemlæsning af den endelige rappor... -
Tautomeri - uracil
ForumindlægUracil findes i to tautomere former: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Uracil_tautomers.png Hvilken en er mest stabil og hvorfor? -
Nomenklatur ??
ForumindlægHej . nogen der ved hvad nomenklatur betyder ? -
HJÆLP, TIL FYSIK ?!
ForumindlægHej ! Jeg skal nu op i 9.klasse og jeg ved ikke hvad jeg skal kunne i fysik. :S Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skulle kunne, eller hvad i kom op i, i fysik ? -
en god fysik formelsamling??
Forumindlæghejsa jeg mangler en god printbar formel samling evt. med nogle gode omskrivnigs eks i.... og med omskrivning mener jeg at: n/m=joule og lign... så hvis der er nogen der har et link til sådan en ville det virkelig være en hjælp.. tak tak :0)
