Søgning på: Engelsk. Resultater: 19681 til 19700 af 23967
-
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau?
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau?
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Cirkeldiagram i Excel, hjælp
ForumindlægHej, i morgen skal jeg aflevere en matematik hjemmeregning, hvor jeg skal lave en graf over statens indtægter. Jeg skal helt præcist lave et cirkeldiagram, og jeg vil gerne have hjælp til det i Microsoft Excel 2003 (engelsk version). 100% i diagrammet = 433 milliarder kroner X procent i diagram... -
Hjælp til problemstillinger
ForumindlægVi er i gang med at skrive AT i engelsk og historie og prøver og lave nogle problemstillinger til vores problemformulering som er: Hvilke grænser er det mellem katolikker og protestanter i Nordirland, hvordan opstod de og hvordan opleves de for det enkelte individ? Vi har svært ved at lave nogl... -
Arbejder litteratur!
ForumindlægHej! Jeg skal op til mundtlig eksamen om et par uger. Jeg har trukket arbejderen i litteraturen, men mangler en smule hjælp! Vi har bl.a. læst "Ulven og Fårene" og "Engelske Socialister". Men jeg mangler tekster som jeg kan perspektivere til? Jeg sidder og f... -
science fiction vs techno fiction
ForumindlægHej! Jeg sidder lige med min AT-synopsis om genteknologi og etik (biologi C + Engelsk A), hvor jeg tager udgangspunkt i techno-fiction romanen "Jurassic Park". Jeg forsøger på at besvare en af problemstillingerne, hvor skal forklare hvor grænsen går fra techno-fiction til science fictio... -
Science fiction vs techno-fiction
ForumindlægHej! Jeg sidder lige med min AT-synopsis om genteknologi og etik (biologi C + Engelsk A), hvor jeg tager udgangspunkt i techno-fiction romanen "Jurassic Park". Jeg forsøger på at besvare en af problemstillingerne, hvor skal forklare hvor grænsen går fra techno-fiction til science fictio... -
AT eksamen guldkorn
ForumindlægEr der nogle som har nogle guldkorn man kan få frem til AT eksamen? Mine to fag er Engelsk og Samfundsfag, hvad kan jeg fx sige om deres samspil til at belyse min sag (min sag er FN's svigt i Sudan. Jeg har bla. lavet en filmanalyse af en dokumentar om katastrofen i Sudan) Men o... -
Afgangsprøven - den bedste forberedelse, hvordan?
ForumindlægHej studies! Ja, så nærmer tiden sig til den mundtlige engelsk afgangsprøve. Jeg har lavet en disposition, og den er afleveret. Mit spørgsmål er bare, hvordan kan jeg bedst forberede mig? For jeg skal jo trække et spørgsmål. Hvordan kan jeg havde det bedste overblik over min pensumliste? ... -
Selviscenesættelse gennem medier
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig meget besvær med at komme igang med min AT-opgave.. Jeg har valdt emnet Selviscenesættelse gennem medier, men mangler ligesom et mere konkret emne - nogle der har forslag? Jeg har fagene Engelsk B og Historie A, hvilke metoder hører ind under her? Jeg er... -
AT - problemformulering
ForumindlægHej, Kunne I evt. tage et kig og måske endda kommentere på de 3 problemformuleringer? Jeg er i tvivl om disse problemformuleringer forholder sig inde for begge fag(Naturgeografi og engelsk): Hvad betød jordskælvet i 1906 for det amerikanske samfund? Hvorfor blev den jordskælvs r... -
HJÆLP, HAR EKSAME I MORGEN.. ''a message from the Pig-man?''
ForumindlægHejsa Det haster rigtig rigtig meget... Jeg har 24 timers forberedelse i engelsk. Jeg skal op i morgen. Er der nogen a jer, som har haft teksten : A MESSAGE FROM THE PIG MAN ? Syns den er virkelig indviklet.. Evt. nogle der ku hjælpe mig, for syns den er svær .. Og hvordan jeg skal komme igang ... -
HASTER!!! :)
ForumindlægHej. Jeg har læst en lille kort tekst som hedder "The Sin Bin og Lucy's Heart" og ud fra denne tekst skal jeg lave et referat på omkring 300 ord (plus/minus). Jeg er gået nogenlunde i gang, men jeg synes der mangler det vigtigste som jeg ikke kan finde frem til. Samt at få et naturl... -
Civilisation på dansk
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive et engelsk essay omkring civilisationer og jeg har tænkt mig, at undersøge nogle andre kultures ord for civlisation, som så stammer fra Frankrig. Er der et "ægte" dansk eller rune ord der svarer til civilisation? PS: Hvis nogen ved kinesisk, ja... -
Studere i Canada
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 15 år, som stod og funderede lidt over min fremtid. Jeg vil rigtig gerne læse psykologi i Canada, men er det overhovedet realistisk? Hvordan får jeg råd til det og diverse? Nogle der vil guide mig lidt? Jeg skal til at starte på gymnasiet med studieretningen Engelsk (A)... -
spørgsmål til dispositionen
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig engelsk her på mandag. jeg har lige et sprøgsmål mht. til dispositionen. Ville det være en god ide, lige efter præsentationen af teksten, at nævne hvad temaet og budskabet er, for så senere at underbygge dette ved hjælp af de analytiske hjælpemidler, så som personkarak... -
Reality and reflect
ForumindlægHey, Jeg har trukket reality and reflect som overemne i engelsk, og skal nu til at vælge et underemne. Det første jeg kom til at tænke på var naturligvis realityprogrammer, og hvordan vi i dag hele tiden er på de sociale medier i stedet for at leve i nuet osv. Kunne dog godt tænke mig at vælge n... -
Auster SSO. Music of Chance
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SSO her om en uges tid. Har valgt at skrive i engelsk om Paul Austers roman "The Music of Chance".. Er lidt i tvivl om hvor jeg skal lægge fokus også mht. en råd tråd, men jeg regner med at fokusere lidt på Nashes liv, hans forhold til Pozzi og til de andre personer... -
Hjælp til at rette en opgave :-)
ForumindlægDav Jeg har vedhæfte min engelsk, stil som jeg håber der er nogen der kunne hjælpe mig med at rette igennem. Opgaven handler om sociale medier, hvor vi har fået udleveret 3 tekster, hvor skribenterne hver især kommer med deres holdning til brugen af sociale medier. Selve kravene til opgaven er ...
