Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19681 til 19700 af 77388
-
Kemisk termodynamik - bøger
ForumindlægHej. Jeg skal fra den 7.12 skrive studieretningsprojekt i kemisk termodynamik. Derfor ville jeg høre om der er nogen som kender nogle gode bøger, som behandler dette emne? De skal helst være på dansk. Jeg skal skrive i fagene kemi A og fysik B og bøgerne skal derfor være på dette niveau eller hø... -
Hjælp til skolen
ForumindlægHej SP. Jeg vil gerne blive bedre i nogen fag, som fx Dansk, Matematik, Biologi, Engelsk, Fysik-Kemi osv. Har i nogen hjemmesider man kan bruge? Helst nogen hjemmsider som alle kan bruge og er gratis. Ellers så nogent tips og tricks til hvordan i måske blev gode til det? :) Mvh -
Hvad gjorde du?
ForumindlægEr der nogle herinde, som trak "gødning" til sin FSA i fysik mdt. ? grunden til, at jeg spørger, er, at jeg lige har tjekket den del igennem, og så undrede jeg mig lidt over, vi næsten ikke havde lavet forsøg og teori var der noget af. Ex. minimumsloven etc. Men hvad gennemgik i? (hvad... -
OSO politi
ForumindlægHej, jeg laver en OSO opgave om politi, min problemstilling er "hvordan sikre jeg mig selv fysisk og psykisk" Jeg er næsten færdig med fremlæggelsen men jeg mangler et produkt. Det er problemt, jeg kan ikke finde et produkt jeg føler for. Min lære forslog mig noget med politiets forsvar... -
Antistof
ForumindlægHej Ved I noget om antistof og fysikken/matematikken bag det? På forhånd tak -
Hvordan skal jeg sige noget mere i timerne?
ForumindlægHej Jeg synes selv jeg har det problem, at når der er noget jeg vil sige i timen, så ønsker jeg ikke at sige det alligevel, altså, jeg har ikke modet til det. Nogle gange er det nok fordi: "Hvad nu, hvis det er forkert" . Hvad skal jeg gøre? -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægHey...Jeg vil høre om der nogle der går eller har gået på HHX som har nogle gamle Erhvervsøkonomi B eksemnsopgaver??Hvis ja vil i så ikke være sød at tilføje dem..Jeg har ledt meget på nettet, men kan ikke finde nogle steder hvor man kan finde gamle Erhvervsøkonomi B eksemnsopgaver. Er der nogle ... -
Læse samfundsfag opgave!
ForumindlægHej! Er der en derude, som kunne læse mit tale papir igennem i samfundsfag og hermed komme med nogle råd? :D -
gamle eksamner
Forumindlæghey...Er her nogle der kender en adr, hvor man kan hente gamle skriftlige eksamner på b-niveau?På forhånd tak.. -
eksamensspørgsmål i psykologi
Forumindlæger der en der ved, om man kan finde nogle eksamensspørgsmål + tekster i psykologi et sted på nettet? -
Verdensbilleder
ForumindlægJeg skal være i stand til at tale om Verdensbilleder i næsten 8 minutter... Jeg skal fortælle om udvikllingen fra Ptolemaios til Kepler... Har virkelig ingen ide, om hvad jeg skal sige i så lang tid1 Nogle ideer til, hvad man kan sige og evt. perspektivere til? Evt. har nogle gode links? AL hjælp... -
En sidste hjælp?
ForumindlægMangler kun 2 opgaver, så har jeg lavet alle udenhjælpemidler til standardforsøg. Mangler e) og f) nogle hints? -
International økonomi
ForumindlægHej. Er der en, der ved, om vi fører en stram eller lempelig pengepolitik og finanspolitik i Danmark? Hvordan har de været de sidste par år?? Tak på forhånd. -
Anacharsis noter?!
ForumindlægHej Skal snart op i oldtidskunstskab og ville høre om der var nogle som lå inde med nogle gode noter til "Anacharsis"? -
Efter 3.g?
ForumindlægHej.. Hvad skal i, gymnasielever efter 3.g?det ku være spændende at vide (: -
skal mit eksamenbevis lukkes? Hjælp.
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har nogle spørgsmål vdr. mit eksamenbevis, som jeg håber i herinde kan hjælpe mig med at få svar på. Hvad sker der hvis jeg vælger at gå til en sygeeksamen? Og har jeg mulighed for at søge ind på videregående uddannelse? Vil mit eksamenbevis satdig blive lukket, hv... -
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
"Budhisme" - behøver mine pensumtekster.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen om en uge, og en anden klasse på min skole har taget vores buddhismebøger, så jeg ikke har mulighed for at læse op på emnet. Jeg er i fuld gang med at samle notater om selve religionen, men teksterne, vi har gennemgået har jeg ikke fundet, så jeg vil gerne vide om der er... -
dumpe
Forumindlægfor at dumpe til eksamen, skal man så have været dumpet i et fag ,eller bare være dumpet i gennemsnit ??? -
Paschen serien
ForumindlægJeg skal finde bølgelængden på det mest energirige foton i paschen-serien, der må have en energi mindre end: E_3=hcR/3^2 =(13,6 eV)/9=1,51 eV problemet er når jeg bruger Rydberg formlen bliver mine bølgelængder for små (eller er de for store? ) Her prøver jeg med m=3 og n=5: 1/&lamb...
