Søgning på: kemi b. Resultater: 19681 til 19700 af 96568
-
Elektroner, protoner og neutroner
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er er igang med at lave en opgave i fysik kemi om Atomer, ioner og molekyler. Jeg tænkte på om i ikke ville være søde og forklare lidt om et atoms opbygning? :-) -
Psykologi videnskab ?
ForumindlægHej Alle Kan man godt sige at psykologi også er et videnskab el. i hvert fald godt arbejde med et videnskabeligt fag såsom biologi og kemi mht. sygdomme som AHDH, auteisme og stress ? Tak på forhånd. -
alkohol
Forumindlæghej jeg ska op til fysik/kemi eksamen imorgen og min lærer har skrevet et forsøg ved alkohol som han har kaldt "fuldstændig forbrænding".. Nogen der ved hvad det går ud på -
Angiv molekylformel og navngiv dem
ForumindlægJeg har selv prøvet at løse opgaven Men har brug for hjælp til at forklare mig om opgaven og tjekke om mine svar er korrekt Er ikke så stiv i det med organisk kemi osv. Se venligst vedhæftede fil -
Fysik Eksamen!
ForumindlægHej SP :) Jeg skal til fysik eksamen i næste uge, og mangler en masse ting. Så jeg vil høre om i har nogle noter til bogen Ny Prisma - Fysik og Kemi 9? Tak på forhånd. -
sæbe forsøg. Hjælp!!!!
Forumindlæghej jeg går i 8. klasse og skal til fysik/kemi prøve nu til sommer og jeg kan ikke komme på nogen nemme og hurtige forsøg til over emnet sæbe. jeg har virkelig brug for hjælp!!! -
nogle forsøge om kalk
ForumindlægHej jeg har mundtlig exam i fysik og kemi den næste uge og jeg skal lave nogle forsøge om kalk , hvad for noget forsøge jeg kan lave ????? med forklarelse PLZ tak :;) -
Hjæææææææææææælp !!!!! (meget vigtigt til exam)
ForumindlægHej jeg har kemi exam og jeg skal fortælle om kloride ,men jeg har ingen ide om det , derfor jeg har meget brug for hjælp og jeg skal lave nogle forsøge , hvad for noget forsøge skal jeg lave ?????? tak -
hjælp :)
Forumindlæghej på fredag har jeg fysik og kemi mundtlig exam , så jeg skal lave nogle forsøge om transformation- ensretning og vekselstrøm. hvad for noget forsøge kan jeg lave ?????? -
Alkoholprocent
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op på min kommende mundtlige fysi/kemi eksamen, da jeg bliver i tvivl om hvordan man beregner alkoholprocenten i f.eks. vin. Ville blive meget glad for noget hjælp?????????? -
FYSIK SPØRGSMÅL! HJÆLP..
ForumindlægPå Tirsdag skal jeg op i Fysik/kemi(fsa) og jeg har fået dette spørgsmål på mit repetions ark, er der nogen der ved dette, vil jeg meget gerne have jeres hjælp??! Hvad er sammenhængen mellem radioaktivstråling og ioniseretstråling?? -
Noter på STX?
ForumindlægHej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak -
Science året SDU
ForumindlægHej Jeg søger brugte bøger til science året på SDU til fagene: Biologi, Biokemi og kemi. Håber i kan hjælpe mig. Thanks i advance -Nicky -
Analyse i historie
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP i fagene kemi og historie, begge på A-niveau. Er der nogen der kan forklare mig hvad der skal indgå i en analyse i faget historie, og måske endnu vigtigere hvad der absolut ikke skal være med? -
emne???
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive srp i matematik og kemi.. og ville høre om emnet syre base titrering med henblik på kemisk ligevægt, var et godt emne ?? Håber der er nogen der vil svare:) -
Molekylforbindelsers opløselighed, ionforbindelser og opløsningers stofmængdekoncentration
ForumindlægKemi C årsprøve: 1: Fortæl om molekylforbindelsers opløselighed i hinanden og stoffers kogepunkt. 2: Forklar hvordan ionforbindelsen natriumhydrogenkarbonat er sammensat. 3: Definer "opløsningers stofmængdekoncentration" -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-) -
Dan ionforbindelser
ForumindlægHej :) Er der en venlig sjæl, som vil se på et par opgaver i kemi, hvor jeg skal danne ionforbindelser? Jeg er nemlig VIRKELIG i tvivl, hvorvidt jeg har udregnet dem korrekt eller ej. På forhånd mange tak. Billede er vedhæftet. -
Volumen beregening
ForumindlægHej Sidder med en opgave fra medicinsk kemi, men kan ikke gennemskru, hvordan facit nås. Beregningerne. Kan nogen hjælpe med en forklaring... På forhånd tak. Facit er 11,8 L, men kan altså ikke se, hvorfor... -
SRP
ForumindlægHej er der nogle som vil læse min srp hvor jeg skriver i kemi og histori om sukker og eventuelt markere steder jeg skal rette i ps. på forhånd tak for hjælpen.
