Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19701 til 19720 af 48880
-
EP konkrete oplevede spørgsmål
ForumindlægHalløjsa. Var til EP eksamen idag. Jeg blev stillet følgende spørgsmål der undrede mig: "En rektor siger at han ikke vil indføre bederum på en skole. Er det pluralistisk, assimilation eller segregation?" Kan det virkelig stilles så firkantet op, og er der et reelt svar på dette? Hvordan... -
Engelsk synopsis
ForumindlægHvad skal man have med i en engelsk synopsis.? -
Noter til Grundtvig
ForumindlægHey. Er der en der harn nogle noter til Grundtvigs salme "Den signede dag med fryd vi ser" , så modtages de med kyshånd. Jeg synes den er svær at analysere og da det er en del af pensum er det nok meget smart bare at forstå lidt. :) -
Hjælp! Fsa mundtlig tysk
ForumindlægHej er der nogen der ved hvor lang tid man skal fremlægge til tysk eksamen? ps: Det er prøv form B Har virklig brug for hjælp! På forhånd tak. -
Teknologi projekt
ForumindlægHej med jer. Vi er en gruppe der skal lave vores eget "firma". Det skal være til noget der hedder "Young Enterprice". Vi er løbet tør for ideer til hvad vi kan lave. Vi skal have et fysisk produkt med, og budgettet er på 300 kr. Så byd endelig løs med ideer eller andet der m... -
Antal A-fag for at blive student?
ForumindlægHvor mange A-fag skal man have på de forskellige gymnasiumuddannelser for at blive student? - eller er det det samme for alle gymnasiumuddannelser ? -
Mythos, Epos og logos
ForumindlægJeg har nu søgt på google og på studieportalen. Jeg synes ikke det giver et konkret svar på hvad det er. Mythos er det bare en fortælling, eller hvad? Håber på hjælp -
subjektet dvs?
Forumindlægsubjektet hvad vil det sige... ordet har jeg fundet i en kunst/folke eventyrs analyse.. ? :/ -
Fejlsætninger
ForumindlægSidder med en opgave omkring fejlsætninger, og har lige problemer med den her: Timothy is fallen in love with Susan, who is ten years younger than he is. Synes det lyder forkert med ''is fallen'', men kan ikke forklare hvorfor. Håber nogen kan hjælpe :-) -
Forklaring af analyse og vurdering
ForumindlægHej :) Jeg har lige trukket mit emne til min mundtlige eksamen. Men der er bare en enkelt ting, som jeg er i tvivl om, som at jeg håber I kan hjælpe med :) Kort uddrag af min opgaveformulering: Fedme Med udgangspunkt i vedlagte materiale og relevant eksperimentelt arbejde skal du forberede en fre... -
skal have en forklarelse :)
ForumindlægHej kan I forklarer til mig de to sætninger ? Et salt vil, når der reagerer med en syre,danne en syre af sin syrerest og den oprindelig syres H+-ion. Et salt vil, når det reagerer med en base, danne en base af sin metalion og den oprindelig bases OH- ion . ... -
Idé til en FSA novelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive novellen 3. skumring fra FSA maj 2008. Jeg kan simpelhen ikke finde på noget, jeg har læst en masse opgaver herinde, men jeg har ingen idé fået. - Novellen skal skrive i datid og i 3. person - Novellen skal forgå en sensommeraften - Novellen skal medføre at ... -
ligemeget eller lige meget?
ForumindlægHej alle. jeg kan har faktisk altid været i tvivl om, om det hedder ligemeget eller lige meget? Der er jo nogle ord som skal deles hvis de står MIDT i en sætning, men er i et ord hvis de slutter sætningen? Louise -
Hvilke konsekvenser kan ”dårlig” opdragelse have for nogle unge mennesker?
ForumindlægHvilke konsekvenser kan ”dårlig” opdragelse have for nogle unge mennesker? Det er psykolgi spørgsmål? ALT kan bruges..:) -
Oversæt
Forumindlæg"The set C1(R) is a proper subset of C(R) ..." (Det omhandler kontinuitet/differentiabilitet). Jeg forstår det som C1(R) ⊂ C(R) og oversætter det til: Sættet ... er en delsæt af sættet ... eller Mængden... er en delmængde af mængden ... Hvilke af de to er mest korrekt? -
Breakfast af Steinbeck, betydning af "Keerist" ?
ForumindlægHalløj Folkens! jeg sidder til engelsk med 24 timers forberedelse, det hele kører bare indtil nu jeg sidder med et mærkeligt ord, jeg ikke kan finde betydningen for og derfor ikke ved om det er vigtigt i forhold til teksten. sætningen lyder således: "When the smell of that hot bread came out... -
BSS eller CBS?
ForumindlægHej Jeg står her på falderebet og søger ind på kvote 1, men mit dilemma er, at jeg ikke ved, om jeg står bedst med en cand.merc fra CBS eller BSS? Jeg tænker blandt andet på mulighed for relevant studiejob, udveksling, studiemiljøet, og om det giver noget ekstra prestige ude på arbejdsmarkedet, ... -
plakater til værelse
ForumindlægKender I gode butikker, som sælger plakater, man kan sætter op på sin væg? -
Ordet "Antistof" på engelsk
ForumindlægJeg sidder som fuldstændig lægmand og skal oversætte nogle blodprøveresultater til en klinik i udlandet - Hvordan oversætter jeg ordet "Antistof"? -
Rettelse af tysk
ForumindlægVorwortet Wir haben über Jugendschutz in Österreich. Wir nehmen etwas als Ausgangspunkt in 14 Jahre, weil es ist das Alter wie etwas erinnern die meisten unserer eigenen. Wir finden das Themen: Alkohol und Rauchen, Was passiert, wenn du nicht an die Vorschriften, Ausgehen am Abend und Jugendgefäh...
