Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 19721 til 19740 af 45450
-
Skal jeg foretage en rentabiltetsanalyse af holding eller?
ForumindlægHej alle sammen. Sidder med en case vedr. Plantorama A/S, og er i tvivl om hvorvidt jeg udarbejde en regnskabsanaylse af "Plantorama A/S" eller "Plantorama A/S holding" Håber I kan hjælpe Tak på forhånd VH. Morten -
Vær´ den barmhjertige samritaner og send noter hvis du har!
ForumindlægHar du noter om følgende kilder? Knud Helles, Romerriget, herunder Kildetekst 1, 2, 3, 5 og 6 Jens Eriks skydsgaard: Det romerske slaveri, herunder: Plutarchs Crassusbiografi 8-11 1. Verdenskrig, Michael Klos Kilde 4, 5, 18, 21 Svend Aage Bay: Sovjetunionen og vestmagterne, herunder kilde 1,... -
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
HURTIG HJÆLP
ForumindlægYO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem? -
Rend mig i traditionerne - Af Leif Panduro
ForumindlægOkay, jeg har brug for en der (selvfølgelig) har læst Rend Mig I Traditionerne, men også en der kan huske den ret godt. Jeg har utroligt svært ved at finde rundt i kompositionen og den måde historien er bygget op på. Jeg har søgt flere stedet på nettet og har ingen hjælp fundet. Er der nogle ... -
Hjælp,hjælp, hjæææælp!!!
ForumindlægHey folkens! Jeg håber i alle for læst op til jeres eksamner, og at de indtil videre er gået godt!! Jeg skal op til biologi på mellem -niveau og er en smule nervøs, idet jeg ikke rigtig ved hvorn man skal tage så stor en mundfuld! Har hørt eksamen skulle være rimlig svært, og at score et 9 - ta... -
Råd til mundtlig dansk stx
ForumindlægHej alle Jeg ville høre om der var nogen derude der havde nogle gode råd til os der snart skal op i dansk. Bla. Hvad man kan risikere at komme op i, og hvad der er vigtigt at huske/gøre i forberedelsen. på forhånd tak :) -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal op i dansk eksamen på onsdag. Jeg er meget interesseret i at høre jeres erfaringer angående dansk eksamen! Hvordan skal eksamen gribes an. Hvad skal man helt præcist gøre, hvis der vel og mærket findes en metode til dansk.. På forhånd tak -
Et spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal have musik i gymnasiet efter ferien. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad jeg skal have kendskab til i faget musik, når jeg har det på c-niveau. Samme spørgsmål til faget latin. På forhånd tak :D -
Kunsten at græde i kor - roman
ForumindlægJeg søger skrevne 2. - eller 3.g opgaver om "kunsten at græde i kor" (eller stile i almindelighed). Der findes kun to eksemplarer her på studieportalen (jeg har godkendt den ene), og måske har nogen en opgave med helt andre fortolkninger. Hvis nogen er i besiddelse af en opgave, er de ... -
IR og 1H NMR - Spektrum
Forumindlæghttp://elias.ribekatedralskole.dk/kemi/IKT1511/indhold.htm (Stof 6) a) Redegør for karakteristiske absorbtionsbånd over 1500 cm^-1 (For IR-spektrum) b) Bestem strukturen for stoffet, idet du argumenterer ud fra integralkurven, kemiske skift og koblingsmønstre. Jeg kan slet ikk komme frem til n... -
Videnskabelig medicinsk tekst
Forumindlæghvordan oploader man en artikel fra en database herinde? -
Hjælp! Tysk oversættelse
ForumindlægHej alle! Har nogle dansk sætninger som jeg virkeligt gerne vil have jeres oversættelses-bud på. "Efter morgenmaden hentede vi altid avisen" "Jeg er imod regeringen" "Baren er lige om hjørnet" "Det er til pigen fra bedstefaderen" "V... -
Formalia omkring SRP
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre skrive SRP og har netop fået udleveret min problemformulering. Skal jeg løse problemformuleringens dele i den rækkefølge, de er skrevet i? Min problemformulering består af 3 dele - først en biologidel, dernæst en historiedel og slutteligt en blandet biologi- og h... -
Tysk
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp! Hedder det: Ich vermisse die Zeiten mit dich/dir (Jeg savner tiderne med dig) -
Teori og metode
ForumindlægEr der nogen som ved hvilke metoder og teorier man benytter i fagene samfundsfag og idræt? Jeg har ikke helt forståelse for dette. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
"Nattergalen"
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig hvad H.C Andersens eventyr om nattergalen går ud på. Bare en simpel genfortælling eller evt. et link til eventyret! -
Hvor lang tid vare dansk eksamen? mundtlig
Forumindlægtitlen siger alt -
poetic justice..
ForumindlægHar søgt lidt på studieportalen, men har ikke rigtig kunne finde dette.. Skal forklare titlen poetic justice.. Dette er fra teksten af samme navn, lavet af Diana Appleyard. Er der nogen der kan hjælpe? har selv prøvet, men kan ikke rigtig finde ud af det:( -
Brug for hjælp til ordentlig besvarelse af SRP
ForumindlægHej alle.. Jeg er igang med et srp forløb. Jeg har fået til opgave at undersøge hvorledes kommunikationsstrategier udviklet til amerikansk politik overføres til og anvendes i dansk politik. Herudover skal jeg undersøge, om de ændrede kommubnikationsstrategier påvirker det politiske indhold. ...
