Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19721 til 19740 af 39570
-
kvalitativ metode
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en synopsis i bl.a. samfundsfag , hvor jeg under metode har skrevet følgende: Jeg benytter mig samtidig af den kvalitative metode, da opgaven er karakteriseret af historiske kilder, samt en historisk gennemgang af krigen. Går den kvalitative metode egentligt ind under det?? -
Globalisering
Forumindlæghej alleJeg skriver samfundsfag om emnet "globalisering". Jeg skal kigge nærmere på selve begrundelserne for at globalisere arbejdskraft, og deraf uddrage en fordelene og ulemperne.Jeg har svært med at finde sider med stof omkring selve globalisering af arbejdskraft - nogen som kan/vil ... -
Romananalyse - kvalitativ metode?
ForumindlægHej, Hvis man i faget dansk laver en analyse/fortolkning af en selvbiografi med fokus på sociale/samfundsmæssige sammenhænge, og herefter anvender selvsamme analyse i en tværfaglig problemstilling i fagene dansk/samfundsfag, hvor samfundsfagsdelen består i, at man bruger sociologiske teorier på d... -
Samfundsfalig begrænsninger?
ForumindlægJeg læste lige et andet indlæg som bl.a. handlede om begrænsninger inden for metoderne. Og der stog om det humanistiske med engelsk som eksempel. Men er der nogen som ved noget om begrænsningerne ved samfundsfaglig metode? jeg har brugt kvalitativ metode ved at lave et interview og derudover har ... -
SRO eksempel
ForumindlægHej alle. er lidt i tvilt vedr. formen af SRO. Altså jeg skriver en tekst, men hvordan med afnsit og sådan. Er der nogle 3.g eller andre, der har en gammel SRO/SRP opgave, som de evt kan lægge ud på studiporrtalen , eller vedhæfte, så jeg kan se formen. Skriver i samfundsfag og Engelsk :) ... -
Tabellæsning
ForumindlægHej.. Jeg har et spørgsmål til tabellæsning i samfundsfag. fx tabel 8.1 i Samfundsstatistik 2005, hvordan skal jeg gå frem? Jeg har hørt lidt om at jeg første skal fortælle fakta om tabellen altså total-tal, udkommelses år m.m. Men er der noget specielt jeg skal have med?Mvh EST -
Kan Elever kræve prøve
ForumindlægJeg oplevede i samfundsfag at vores lærer tog hele klassen op i en prøve pga. en elev havde bedt om det, derfor ville jeg gerne høre om det er en ret elever har, at sige de gerne vil op til prøve i et fag for at demonstrere deres viden inden for faget ? -
Valg af emne
ForumindlægHej. Jeg skal have fundet ud af hvad det er jeg gerne vil skrive i, imorgen. Som alle andre, er mit emne Katastrofe, og jeg har valgt fagene Samfundsfag og Historie. Er det for nemt at skrive om 9/11, og kan man skrive om det når man også har historie som fag? Jeg håber i har nogle emner jeg... -
problemer ved sikring af fortsat økonomisk vækst
Forumindlæghej alle kloge samfundsfaglige personerjeg sidder her med en opgave, hvor jeg skal diskutere, hvilke problemer, der er forbundet - ad politisk vej - at sikre fortsat økonomisk vækst.mit problem er nu, at jeg er kørt utrolig tør i denne opgave og mangler en skub i den rigtige retning.er der en ven... -
illustrer udviklingen grafisk... ??
Forumindlæghej gutter og gutinder. jeg sidder og laver samfundsfag. løber ind i problemer da jeg ser at jeg skal "illustrere udviklingen grafisk". dette er ikke blevet gennemgået og jeg er faktisk helt på bar bund omkring hvordan jeg gør det. hvis du har et forslag eller en vejledning vil jeg ... -
Fattigdom
ForumindlægHej, vi har i samfundsfag et emne der hedder '' Fattigdom'' vi har så fået nogen spørgsmål vi skal svare på. Men jeg har ét spørgsmål jeg ikke kan svare på, spørgsmålet lyder på '' du skal give eksempler på hvad der kan være med til at øge fattigdom, og hvad der kan være m... -
Forslag til analyse
ForumindlægHej Studieportalen, jeg søger lidt hjælp til min SRP opgave. Jeg skriver i samfundsfag og historie. Har I nogle gode forslag til løsning af min analyse del. Undersøg, hvad der er af forskelle på og ligheder mellem den nazistiske ideologi, som den oprindeligt tog sig ud, og som den ser ud i dag. ... -
Brave New World...
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp. Skal op i AT imorgen og har ikke helt styr på det hele endnu. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal sige hvis lærer/censor spørger om hvad jeg ville have undersøgt eller lavet forsøg om hvis vi havde haft mere tid?? Har koblet dansk & samfundsfag sammen, og bruger human... -
Dansk Udenrigspolitik og EU
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har lige trukket Dansk Udenrigspolitik og EU til min 24-timers forberedelse til Samfundsfag A. Jeg lider virkelig af eksamensnervøsitet og vil nok slappe lidt mere af, hvis jeg får lidt hjælp udefra. Hvilke teorier ville i inddrage, hvis i bare trak ovenstående emne og havde ... -
SRP - Framing?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i samfundsfag og engelsk med emnet "Integrationen i Storbritannien og UKIP" Jeg skal analysere tekster med UKIP som afsenderen, og skal bruge begrebet framing. Men kan ikke finde artikler, hvor Nigel Farage har brugt framing til at frame et pro... -
Begreber til "det danske arbejdsmarked"
ForumindlægGod Aften, Ja jeg trak det danske arbejdsmarked her idag til mundtlig samfundsfag som jeg så skal op og fremlægge imorgen, Ville bare høre om der var nogen med nogen begreber som jeg måske har glemt at komme lidt ind på.. Fremlæggelsen handler for det meste om flexicurity, fagforeninger, dagpeng... -
9/11 problemstilling
ForumindlægJeg skriver AT om 9/11 i fagene samfundsfag og engelsk. Jeg vil primært kigge på årsagerne til terrorangrebet. Jeg har svært ved at finde på en god problemstilling (altså bare et overordnet spørgsmål, som jeg skal undersøge), der sætter begge fag i spil. Er der nogen der har nogle gode ideer?... -
velfærdsmodel.
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lige og knokler med en lille synopsis i samfundsfag som er lektie til fredag. Jeg har strikket nogle underspørgsmål sammen, men er kørt lidt fast. Håber på lidt hjælp. Spørgsmålene lyder følgende: Hvilken betydning har den universelle velfærdsmodel for Danmark? ... -
9/11 problemformulering
ForumindlægJeg skriver AT om 9/11 i fagene samfundsfag og engelsk. Jeg vil primært kigge på årsagerne til terrorangrebet. Jeg har svært ved at finde på en god problemstilling (altså bare et overordnet spørgsmål, som jeg skal undersøge), der sætter begge fag i spil. Er der nogen der har nogle gode i... -
Den parlamentaristiske styringskæde
ForumindlægHejsa Jeg sidder lige og læser op til samfundsfag og støder på den parlamentaristiske styringskæde som jeg har lidt svært ved lige at få helt på plads. For det første hvad er administrationen så? Er det alt arbejde, offentlig arbejde, service arbejde ...? For det andet har jeg lært at det kan gå ...
