Søgning på: Dansk. Resultater: 19741 til 19760 af 40954
  • Eksamenssæt

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der ligger inde med et tilfældigt dansk A (HTX) eksamenssæt i PDF? Jeg synes ikke, at jeg kan finde nogen eksemplarer på internettet. Mvh. Emil
  • Kildekritik eller ej?

    Forumindlæg
    Kan jeg benytte mig af kildekritik i denne artikel set med historiske-briller? http://videnskab.dk/kort-nyt/danskerne-elsker-stadig-de-gammeldags-medier?page=129
  • Formulering

    Forumindlæg
    hejså Hver gang vi få stil i dansk, får jeg at vide at jeg har mange formuleringsfejl. Hvordan kan man rette på det? Tusind tak :)
  • Ernæringsscrening til hospitalsbrug.

    Forumindlæg
    Hej alle.. Hvad er en ernæringsscrening,på let forståeligt dansk? Hvordan laver man, sådan en, over en patient, der er indlagt på ortopæd. afd??? Jeg skal lave en opgave hvor sådan en skal indgå,så jeg har brug for hjælp. Knuz Pia.
  • DIE WELLE - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har set filmen "die welle", som hedder "bølgen" på dansk, der sådan umiddelbart kan fortælle mig, om det er en alvidende, personal eller registerende fortæller ?!
  • Begrænsninger i Fagene

    Forumindlæg
    Har skrevet om psykologi og dansk i AT, og skal op til eksamen snart. Jeg har lidt sværte ved at besvare spørgsmålet vedrørende fagenes begrænsning... Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak :-)
  • Perspektivering - Tværfaglig

    Forumindlæg
    Hej alle Hvordan kan jeg perspektivere ytringsfrihed (tysk/dansk) til racisme? Evt. Et eksempel på ideer til perspektivering, altså hvad jeg kan komme ind på? Ville virkelig hjælpe mig videre! På forhånd, tak!
  • Velfærdsmodeller - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Har virkelig brug for hjælp, men mangler stadig en stor del af opgaven. Dette er: Diskuter om andre velfærdmodeller rummer elemter som den danske velfærdsmodel kan bruge i fremtiden? Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
  • Københavns bombardement 1807

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen der kan svare på hvilken betydning det engelske bombardement af København i 1807 havde for dansk udenrigspolitik på længere sigt? Evt. nogle links til nyttige hjemmesider ville hjælpe meget! :)
  • Analyse af BG´s Snehvide - HASTER

    Forumindlæg
    Goddag Jeg skal til eksamen i folkeeventyr imorgen i dansk, og jeg har valgt snehvide. Jeg ville blive beæret hvis der var nogen der kunne rette den igennem og give noget feedback.
  • Hjææælp!! skal til eksamen og kan ikke finde ud af, hvordan jeg præsenterer fristelse/syndefald

    Forumindlæg
    Jeg er kommet i den situation, at jeg ikke kan finde ud af at præsentere fristelse/syndefald. Jeg skal til dansk eksamen og hvordan skal jeg forklare det overfor min lære og censoren. Hjææælp!!
  • Hvad sker der

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i tvivl.. Jeg er blevet optaget via en optagelsesprøve på et gymnasium. Hvad nu hvis jeg dumper eksempel dansk engelsk eller matematik, kommer jeg så ikke på gymnasiet alligevel? Hjææææælp
  • oversættelse til engelsk

    Forumindlæg
    hej.er der nogen der har lyst til at læse en kvart a4-side, en tekst hvor jeg har oversat fra dansk til engelsk, igennem for mig?! det skal helst være i dag da den skal afleveres i morgen.
  • FSA

    Forumindlæg
    heeij. jeg vil gerne vide de FSA prøver som er til december er det de prøver som man får til terminsprøver. Eller kan ens dansk lærer selv vælge, hvilken eksamenssæt klassen skal have? på forånd tak
  • Mauer mit Banane

    Forumindlæg
    Hey jeg har været så uheldig og trække teksten Mauer mit banane af Claudia Rusch. Nogle der ligger inde med et referat eller analyse af teksten på dansk!? :) inden imorgen.
  • Oversættelse af kort sætning HJÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Hey Guys. :-) Er der nogen herinde der kan latin som ved hvordan denne sætning oversættes korrekt fra dansk til latin?: "I har gjort mig til den jeg er" -På forhånd tak! :-)
  • Politik og Ideologier

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Skal op til mundlig samf i overmorgen. Har lige et hurtigt spørgsmål som jeg håber at i kunne hjælpe mig med. spørgsmålet lyder: Hvilken rolle spiller ideologierne i det danske demokrati? Tak på forhånd :)
  • Hjælp! ANALYSER

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i mundtlig dansk i morgen, og derfor skal jeg forberede en masse analyser. Jeg fortsår ikke helt hvordan man skal analysere sange, salmer mm. Skal man bare bruge den samme analysemodel som et digt eller?
  • Glansbilleder af Martha Christensen

    Forumindlæg
    Har eksamen i dansk om 1uge så jeg vil gerne vide om der er nogen der lige kan give et kort raferat af novellen : Glansbilleder som er skrevet af Martha Christensen.Mange tak.Med Venlig HilsenYasir
  • stil

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der er venlige at rette min dansk stil. Har virklige brug for jeres hjælp. hvis der er nogen der vil rette den skal jeg nok sende den til jeres mail. på forhånd tak