Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19741 til 19760 af 154719
  • Er man bestået?

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige været til optagelsesprøve (STX) Jeg skulle op i engelsk, dansk & matematik. Jeg bestod i engelsk og matematik men ikke i dansk. Så jeg vil spørge om man stadig kunne komme ind hvis man bestod i 2 af prøverne?
  • Gode udtryk til skriftlig engelsk

    Forumindlæg
    Har været så uheldig at trække skriftlig engelsk... Ville høre om folk havde nogen gode udtryk, som man kan bruge i en engelsk skriftlig delprøve 2 STX! Andet hjælp modtages også, er så meget på røven lige nu! Kan intet engelsk og faget interesser mig ikke! Mvh. DumpeGuy
  • Hjælpelærer til dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen på STX i dansk og ville høre om der er nogen der enten selv er eller kender en hjælpelærer der har tid og lyst til at hjælpe mig med at blive klar til eksamen. Gerne ikke mere end 150-200 kr i timen.
  • Tjek dansk

    Forumindlæg
    Hej Må man bruge downloade og købe et program fx tjek dansk til sin danske stil /eksamen på STX? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at sætte kommaer... Gerne svar hurtigt, da jeg skal op i morgen tidlig.. Tak
  • 89 ord for meget i eksamensstil?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har været til eksamen i dag i engelsk skriftlig B-niveau på STX. Man måtte skrive 700-1000 ord, men jeg skrev 1089 ord. Kan der på nogen måde komme sanktioner ift den endegyldige karakter? Mvh Sophie
  • Feedback på engelsk skriftlig eksamen B

    Forumindlæg
    Er er nogen der skulle have lyst til at kigge min engelsk B stx skriftlig eksamensbesvarelse igennem og vurdere til en karakter? Er virkelig bange for at det er gået dårligt :(( Hvis nogen ville have tid og lyst, så send mig en mail frederikke2206@hotmail.com.
  • Brug for hjælp....

    Forumindlæg
    Heeej Alle jer på studieportalen... Jeg skal op til optagelsesprøve på stx, nok i slutningen af april... Jeg vil gerne spørger jer der har været op til optagelsesprøven el. os jer som der ved noget om det.. Hvilken slags genrer kommer man tit op i, og er det bestemte genre, Altsåå i dansk..
  • Er jeg blevet droppe !!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej skal på stx næste år men mit eksamensbordet lå på 4,8 så nu skal jeg ind til samtale men jeg er ikke blevet indkaldt endnu og på sedlen står der man bliver i skaldet hurtigst mugeligt efter de har fået karaktererne -og tæller min reserveret plads stadig eller kan de droppemig nu?
  • Retskrav?

    Forumindlæg
    hejsa, jegt fik noget som de har vurderet mig indenfor, også har de skrevet det her ''ansøgeren vurderes at have retskrav på optagelse på gymansiel uddanelse'', hvad vil det sige helt præcist?? btw har valgt stx
  • Linjer og Vektorer

    Forumindlæg
    Hej. STX bog: MAT AB1 Opgave: 560 er vektoren v=(31,43) normalvektor for linken med ligningen 899x + 1247y = 461? Håber du kan hjælpe mig med opgaven, tusind tak Emil
  • essay

    Forumindlæg
    Nogen derude, der ville være mig behjælpelig med en stil deromhandler temaer som mobning mv. Essayet fylder 1½ side. Al hjælp og konstruktiv kritik tage simod med kyshånd! (især indledning + afslutning mangler et pift.. jeg ved bare ikke helt af hvad) (3.g, stx)
  • Kronik og litterær artikel- analysemodel

    Forumindlæg
    Jeg sidder her som en fattig studerende og skal til eksamen i skriftlig dansk på tirsdag. I den forbindelse vil jeg gerne have fingrene i studienets eksamenstræning-opgaver til kronik og litterær artikel til stx. Er der nogen, der har disse, som vil uploade dem her på studieportalen eller i dette...
  • HJÆÆÆÆLP!!

    Forumindlæg
    Hej derude ;-) Er der nogen der har været op i skriftlig engelsk sidste år (stx. engelsk B) og som gider give mig nogen gode råd om hvad jeg skal øve/forberede mig på?? Altså hvilke gramatiske fejl i havde stødt på i delprøve 1...
  • Kategori "Kinesisk"

    Forumindlæg
    Hej, kinesisk er blevet indført på stx-uddannelse og er også i hhx. Jeg er lige blevet færdig med kinesisk og afsluttet faget. Jeg kunne godt tænke mig at der blev oprettet en kateogi til kinesisk, ligesom alle andre fag.. Da jeg nok vil være i stand til at hjælpe på Aniveau :) VH
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle Skal man til historieeksamen i 3.g stx lave en konklusion, på sine problemstillinger? Skal man derudover trinvis gå det igennem, så man siger "nu går jeg videre til problemstilling 2, hvor ....", eller skal der være en rød tråd igennem det hvor man ubemærket svare på proble...
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg skal op i Dansk mundtlig imorgen (stx), mit spørgsmål er så, om man kommer op i tekster, som man har haft forfatteren om i de tre år? eller kan man komme op i nogle tekster, hvor man aldrig har haft forfatteren?
  • Biologi mundtlig eksamen B i morgen!, HASTER

    Forumindlæg
    Hej Jeg er en af dem, der skal til biologi her den følgende morgen. Niveauet er B 3.g stx og man har derfor 24 timer, til at forberede sit spørgsmål. Man får uddelt nogle tekster, men jeg ved ikke rigtig, hvad det er, de vil have, at man skal bruge dem til? Finde problemstillinger??????
  • kommer nv og ap karakteren til at stå på eksamensbeviset?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Da jeg nu går i 1g (STX), er jeg ret nysgerrig om min ap - og nv karakter kommer til at stå på mit eksamensbevis? oghvad med karaktererne fra årsprøverne Nogen der ved noget om det? :)
  • bio. eksamen - hjælp

    Forumindlæg
    Hej er der nogen herinde, der kan hjælpe med at udplukke de "biologiske forhold" i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8459.pdf og nogen der ved hvordan en biologi fremlæggelse på stx B skal foregå?
  • Kan man skifte fra 1.g til 1.hf?

    Forumindlæg
    Til studievejledning. Jeg har gået 4 dage i 1.g STX, men overvejer HF. Er der nogen mulighed for at man simpelthen kan skifte fra 1.g til 1.hf? (når jeg nu kun lige er startet) Venlig hilsen Anne Andersen