Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19761 til 19780 af 41162
-
lektiemakker?:-)STX årsprøve
ForumindlægHejsa, er det måske muligt, at nogle af jer, er vildt god til at analysere danske-noveller?:-) For skal nemlig op til årsprøve den 21. juni, og vil gerne have hjælp:-) Vil gerne vide, hvad der er væsentligt at fortælle om i en novelle og ligeledes, da jeg fik en dårlig karakter i eksamen i 9. k... -
TERMINSPRØVE - TIDLIGERE EKSAMENS HÆFTER
ForumindlægHey derude :) Skal op i Matematik , Dansk og Samfundsfag i næste uge til Terminsprøverne. Er der nogen der kan hooke mig op med: Matematik Eksamen for de 3 seneste år . Et årig højniveau. Samfundsfag Eksamen for de 2 seneste år, ink. retteark evt? Og Dansk Eksamen - sidste år. Mange tak -
At blive gymnasielærer?
ForumindlægJeg overvejer at blive gymnasielærer. Jeg har søgt ind på samfundsfag på Aalborg Universitet. Og jeg er i tvivl om man også skal have et sidefag i bacheloruddannelsen eller om det først er i kandidatuddannelsen? Under uddannelsen får man så også undervisningskompetencer eller er det kun forelæsni... -
Studiejob
ForumindlægVi er et firma som trenger å oversette våre norske/engelske tekster til dansk for våre danske internett sider. Passer perfekt til studerende med internett tilgang. Jobb når du vil på kveldstid eller dagtid. Send en email til [email protected] dersom du er interessert. Ha en fin dag videre! :) -
Jeg vil vælge historie
ForumindlægHejsa... Så skal jeg snart i gang med dansk historie opgave... Jeg vil gerne vælge historie. har i nogle tips til, hvad jeg kan starte med at gøre? Altså hvis jeg nu vil skrive om Renæssancen. Hvordan finder jeg en problemformulering? Hvad var fx. et problem i den tid? Tak på forhånd. ps: til d... -
Er det rigtig oversat?
ForumindlægDansk: Vi var i Cairo i et par dage Tysk: Wir waren in Kairo in ein paar Tagen OG Dansk: Denne dag har min mor og jeg snorklet/Denne dag snorklede min mor og jeg. Tysk: Dieser Tage haben meine Mutter und ich geschnorchelt. Håber der er nogle gode tyskhoveder derude!! :) -
Bøger - internet - 3.G - HHX
ForumindlægHej alle sammen. Efter sommeren skal jeg starte i 3.G og jeg kunne godt tænke mig at blive bedre til fagene. Har I gode bøger/internetsider om Virksomhedsøkonomi A, afsætning A, engelsk A (grammatik på dansk), dansk A og matematik A? Jeg kunne virkelig godt tænke mig det.. -
matematik
Forumindlæger der nogen søde mennesker der gider og hjælpe mig med at renge denne opgave ud.tak på forhånd udviklingen i det danske skovareal kan beskrives ved følgende matematiske model: y= 417000*1,007^x hvor y er skovarealet (målt i hektar), og x er antal år efter 1990. a) hvad fortæller tallene 41700... -
hjælp til stil
Forumindlæghey jeg har skrevet en engelsk stil som jeg gerne vil have rettet for sprogelige fejl.. jeg har også en dansk stil, hvilket jeg også vil have rettet for sprogelige fejl. nogen der gider hjælpe? min engelsk er på 1½ side og dansk på 2½ s. nogen der gider gøre mig den tjeneste? =) -
Samfundsfag
ForumindlægKan jeg få hjælp til de her spørgsmål 9) Hvornår opstod den danske nationale bevidsthed, og hvad var med til at skabe den? 10) Hvor kommer “Altinget” fra, og hvad gik det ud på? 11) Hvordan er det danske demokrati opbygget? 12) Hvad er en andelsbevægelse? 13) Forklar forskelle... -
Educational cost efficiency
ForumindlægHejsa! Sidder med en opgave, hvor jeg skal se lidt på forskellen mellem det danske og det engelske uddannelsessystem. Derfor har jeg forgæves forsøgt at finde ud af, hvor mange penge der går til det danske uddannelsessystem. Er der nogen der kan sige mig, hvor mange penge det er, eller som måsk... -
Bedroom-eyes
ForumindlægHej alle, jeg håber ikke at det her spørgsmål er for irrelevant. men er der et ord for når øjne er halvlukkede eller ser søvnige ud? Jeg ved at på engelsk hedder det bedroom-eyes, men har vi et på dansk? Og tror i at når jeg aflevere en dansk stil at det gør noget hvis jeg skriver Bedroom-eyes? -
Ordet: at arbejde?
ForumindlægHej studieportalen :) Vi er igang med noget nyt i dansk, hvor læreren giver os et ord også skal vi så skrive kort om det. Jeg har så fået ordet: arbejde. Er der nogle der kan give mig nogle ideer om, hvad jeg kan skrive. Det skal være personligt og handle om danske forhold. Håber at n... -
Hjælp til SRP.
ForumindlægHej mennesker. Jeg har besluttet mig for, at jeg gerne vil skrive i dansk og biologi. Jeg vil rigtig gerne skrive om rygning, men mangler en dansk novelle, som omhandler rygning. Er der nogle derude, som kender en novelle hvor rygning er højdepunktet eller har læst en i klassen eller noget? H... -
Bøger/TI84 plus købes
ForumindlægKøbes: - Dansk/Spansk Spansk/Dansk Gyldendals røde ordbøger købes, max pris 300 kr. for begge. - 'Litteraturens Veje' udgivet af Systime, Århus, max pris 350 kr. Lommeregner TI84 plus, max pris 700 kr. Alt skal være i god stand!! -
Historie - Emner
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgave om en af de følgende danske modstandsgrupper: BOPA Hvidstensgruppen Churchill-klubben Holger Danske Mit spørgsmål lyder "Hvilket emne er der mest viden om?", da jeg skal skrive 3-5 sider om ét af disse emne. Jeg har selv kigget på alle disse emner, men... -
SSO-Hjælp? Haster
ForumindlægHej Jeg søger hjælp til SSO-opgave hvor jeg valgt at skrive i Dansk A og Samfundsfag C. Jeg forventer at den kommende hjælper skal være skrap i fagene i Dansk og Samfundsfag og læser de pågældende fag på universitetet. Det er hastsag vil sætte stor pris på at vedkommende kan kontakte mig hurtigs... -
Studentermedhjælper med sproglige færdigheder
ForumindlægPå vegne af Danskbureauet.dk som underviser unge og voksne i at lære dansk, har jeg lovet at jeg ville fortælle jer herinde om muligheden for et studiejob. Kravet er at du er dygtig til engelsk og dansk, og at du bor i København, hvor de afholder deres danskkurser. Læs mere om jobbet her: https:... -
analyse af tekst.
ForumindlægHej. Er der nogle der vil hjælpe mig med at analysere disse danske tekster. De er danske, men skal lige have lidt hjælp med de X, O og trekant, osv osv 1. Campanien er et frugtbart landskab. 2. Hilda anser Thy for sit fædreland 3. Sophia kommer til bassinet og giver hesten koldt v... -
HJÆLP SRP emne - Dans/Biologi
ForumindlægHej! Er der nogen, der har en genial idé til et emne, jeg kan skrive om i min SRP? Jeg har valgt fagkombinationen: Dansk/Biologi Alle forslag modtages med kyshånd, da jeg er helt på bar bund! Fyr LØS! Tak på forhånd! :-) (Kan se, jeg har fået lavet en stavefejl i overskrifte...
