Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19761 til 19780 af 33650
-
Foståelse for Herodots vendinger
ForumindlægHej I Herodots historie om Kong Kroisos bruger han vendingerne "Ægge mig til felttoget" og "ofre det som tiende til Zeus". Jeg har prøvet at søge på ordenes betydning, men kan ikke helt forstå hvad vendinger betyder. Kan nogen hjælpe? -
AT - Kilder til bloody sunday
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT om Bloody sunday. Selve begivenheden, ikke sangen. Jeg skriver AT i historie og engelsk. Er der nogle som kender nogle gode kilder til bloody sunday? Mvh. -
HASTER! Antikken!
ForumindlægHej alle sammen. Skal til eksamen i morgen i historie og så er jeg student! Har trukket antikkens styreformer i Rom og Athen. Mit problem er så at jeg ikke ved hvordan jeg skal trække en tråd op til vore tid og hvad jeg skal perspektivere til. Hjæææælp. -
Mangler historisk kilde fra oplysningstiden
ForumindlægJeg skal til at skrive DHO om oplysningstiden, og vil gerne have fokus på censur. Som materiale til dansk har jeg Ludvig Holberg epistel nr. 395, men jeg har endnu ikke nogle kilde fra denne tidsperiode til historie. Nogle forslag? -
Fysik B - AT - valg af metode
ForumindlægEr igang med at skrive AT fysik og historie, om atombombe og hvad der skete i Hiroshima og Nagasaki. Men mit problem er så metode i fysik. Hvad skal det punkt indeholde, altså hvilken metode har jeg valgt. Nogen som kan hjælpe mig det? -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har så meget brug for hjælp. Jeg har en kilde der hedder " Erklæring fra Warszawapagtlanden, 1961" Jeg har læst den tudsind gange nu, men jeg kan ikke forstå den. Er der en der har læst den og kan hjæpe mig. plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz -
Er dette tilladt? Eksamensregler søges.
ForumindlægJeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi... -
Besættelsen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til afgangseksamen i Historie, og jeg har om besættelsestiden. Jeg vil høre, om der er nogen, som har nogle link til, hvad borgernes holdning til modstandsbevægelsen dengang var. Det skal ikke være politikkere men almindelige borgere, som levede dengang. Håber I kan h... -
HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!
ForumindlægVi har til eksamen i 9.a klasse trukket historie. Emnet vi trak var "ismernes magt" og vi har virkelig brug for ideer til produkter, som vi kunne lave! Håber i vil hjælpe os, da vi allerede skal aflevere det d. 25 maj. -
Redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet
ForumindlægHej! Jeg skal i dansk/historie opgave skrive en redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet i USA med henblik på borgerrettighedsbevægelsens opståen og udvikling. Men da jeg ikke rigtig selv ved hvordan jeg skal det, ville det være rart med en hjælpende hånd på vejen! :-) -
Min SSO
ForumindlægSkal til at bestemme mig for en problemformulering til større skriftlige opgave i historie. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Napoleonskrigene. Er der nogen der evt har nogle gode ideer til hvad man kunne skrive om inden for dette emne? Tak mvh Filip -
Hvad betyder...?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver historie-opgave og er støt ind i noget på fransk jeg ikke forstår (har aldrig haft fransk :P), så hvis der lige er en der vil fortælle mig hvad følgende betyder vile jeg blive meget glad. Pays de caux på forhånd tak :) -
Forslag/Inspiration
ForumindlægHej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd -
golfkrigen
Forumindlæghej alle sammen.. jeg skal om ik så længe skrive historie opgave om Golfkrigen, med fokus på amerikanske politik i melem- østen. vil lige høre om der var nogen som kunne give lidt feedback, mht. amerikanske politik i forbindelse med irak og iran i 1980'erne. Tak.. :) -
Dansk analyse af Til hjertet flyver
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i moderne noveller. Jeg har valgt en novelle der hedder til hjertet flyver. Jeg har næsten lavet hele analysen, men er nu kommet til fortolkning og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive. Er der nogen der har læst historien før, eller bare har nogle tips? -
Brug af kilder? Hvordan?
ForumindlægHej Jeg skriver 3. årsopgave i historie om Palæstina-konflikten, og sidder her og bliver helt i tvivl om hvordan man inddrager kilder som f.eks. aftaler, krigserklæringer mm. Nogen der kan hjælpe med et par fif evt.? -
Amerikanske borgerkrig
ForumindlægJeg skal skrive sso i historie om den amerikanske borgerkrig. Er der nogen der har nogle gode link eller ideer til hvor jeg kan finde materiale om borgerkrigens følger og konsekvenser og evt usa efter borgerkrigen? -
Kina
ForumindlægHej ... Jeg er i gang med en opgave i Kulturfag. Jeg har lidt svært med, at finde noget relavant matriale (matriale kan være: artikel, billede, diagrammer osv.) omkring Kina, hvor både historie, samfundsfag og religion er indblandet. Tak på forhånd :) -
Hjælp til analyse af Matin Luther King Jr.s tale "I have a dream"
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere Martin Luther King Jr.s tale i min SSO i historie. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Hvis der er nogen, der ville hjæpe, ville jeg blive meget glad. -
Arbejderbevægelsen
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen og jeg skal op i arbejderbevægelsen Mit spørgsmal er? Hvorfor fandt arbejderne sig ofte i usle arbejdsforhold på fabrikkerne og hvilke indfyldelse har arbejderbevægelsen haft for os idag? Håber i vil hjælpe mig :))
