Søgning på: musik analyse. Resultater: 19781 til 19800 af 25891
-
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig... -
Borgmester Hoeck og Hustru
ForumindlægJeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig hvis i h... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig hvis i h... -
SRO
ForumindlægHej Jeg er igang med SRO, som skal indeholde en analyse og fortolkning af American History X med speciel henblik på bander. Jeg har indtil videre skrevet om bandelederen, Derek Vinyard og jeg har desuden skrevet om banden D.O.C. Hvilke emner ville det yderligere være relevant at komme ind på... -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaer Jeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet no... -
Hjælp til 3. persons fortæller?
ForumindlægHeej, jeg er igang med min SRP og jeg sidder og er igang med min analyse del. Jeg har en roman der har en alvidende 3. persons fortæller. Jeg ville gerne skrive om hvad måske fordele og ulemper er ved at bruge det. Men jeg kan ikke komme på noget og har ledt ret længe efterhånden. Håber de... -
Den afrikanske farm
ForumindlægJeg skal snart til at skrive danskopgave, jeg læser Den afrikanske farm, af Karen Blixen. Jeg tænkte på om der var nogen der lå inde med et link til, eller en analyse eller noget jeg måske kunne blive inspireret af. Jeg har selv prøvet at kigge lidt rundt, men synes ikke at kunne finde noget rigt... -
hjælp.. den standhaftige tinsoldat
Forumindlæghej alle.. Jeg er i gang med at analysere Den Standhaftige Tinsoldat, men der er noget jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forklare? Især moralen i den? Altså tinsoldaten er jo standhaftig - menes at man ikke skal give op? men slutningen slutter lidt jae.. "... dnaserinden derimod var der kun... -
Reconstruction
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive opgave om filmen Reconstruction fra 2003 (instruktør Christoffer Boe) og ville høre om der er nogle der har nogle analyse-fif til den, evt, teorier man kunne bruge... alt har interesse, vil også meget gerne se gamle opgaver hvis der er nogle der har skrevet om... -
reconstruction
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive opgave om filmen Reconstruction fra 2003 (instruktør Christoffer Boe) og ville høre om der er nogle der har nogle analyse-fif til den, evt, teorier man kunne bruge... alt har interesse, vil også meget gerne se gamle opgaver hvis der er nogle der har skrevet o... -
Spuck vor ihr aus - HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har har brug for hjælp til min tysk eksamen. jeg har trukket teksten Spuck vor ihr aus idag og skal op i morgen. Jeg vil høre om nogen af jer, evt har analyseret og fortolket denne tekst tidligere. og hvis ja, kunne det være at i kunne smide den op herunder, det kunne være så dejligt, fo... -
Kommunikationsmodelen
ForumindlægHvis jeg skal analysere en artikel , hvor jeg bruger kommunikationsmodellen er afsenderen så ham der har skrevet artiklen eller er det ( i dette tilfælde ) professeren som har undersøgt nogle ting? Jeg tænker det er professeren, fordi at det er ham som har undersøgt ( i dette tilfælde) de unges k... -
Forandringen af Ditte Birkemose
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med at analysere og fortolke denne novelle? Jeg synes, at det lyder som om, at stedfaren misbruger pigen seksuelt, og at det er ham, der er Jan. Pigen har svært ved at sige nej - for lidt selvværd, tænker jeg. Til sidst siger pigen fra - den frie fugl, der b... -
Fortolkning af 'Returbillet' af Katrine Marie Guldager
ForumindlægHej Er nogen bekendt med denne novelle? I så fald, har I læst den og evt. prøvet at fortolke den? Jeg er interesseret i at høre, hvordan I mener, at novellen er mest oplagt at fortolke. Jeg har netop lige analyseret og fortolket denne novelle til en danskprøve, så jeg er svært interesseret i ... -
globalisering og sprogrejser
ForumindlægSkal skrive speciale om, hvordan den internationale globalisering har påvirket markedet for sprogrejser. - hvordan udviklingen har været og hvor markedet bevæger sig hen. Har valgt at bruge PEST analysen, mashlows pyramide og SWOT. Men er pludselig blevet i tvivl om hvordan jeg skal gribbe de... -
Akut brug for hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at analysere en sætning, og har nogle problemer med noget af den. Den lyder som følgende: Skal virksomheden dæmme op for stressbølgen, er(V) der brug(reelt subjektiv) for(F) et skift i ledelsen(O). Indtil kommaet har jeg fundet ud af det, men delen "et skift i ledelsen&... -
Panoramisk eller Scenisk tid?
ForumindlægHey ! Jeg skal analysere og fortolke Herman Bangs novelle "Hendes Højhed" og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt den er fortalt i panoramisk eller scenisk tid. Man hører om hovedpersonens dagligdag, dog springes der nogle gange måneder i tid, så det "ligepludselig" er blevet eft... -
Simon Fruelund
ForumindlægHejJeg er ved at skrive en opgave hvori jeg skal skrive en analyse og fortolkning af Simon Fruelunds 2 noveller "Riverdance" og "Der sidder en mand i bussen". Hvis andre kender dem vil jeg gerne høre hvad i er kommet frem til.. evt. konklusion?! Jeg håber nogle kan hjælpe.. -
Tysk opgave
ForumindlægHej, jeg har lavet en tysk-opgave, hvor jeg skulle analysere en tekst. Jeg har brugt lang tid på at lave den, og prøvet mit bedste i forhold til grammatikken. Jeg ville høre, om der er nogen herinde, som er gode til tysk og har tid til at rette den. Tusind tak på forhånd! :-) -
Billedkunst eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen og blev pludseligt i tvil om noget Et oplæg kan lyde følgende: "Fremlæg dit eksamensprojekt" Derefter ønskes der på baggrund af en analyse af tre forskellige værker inden for impresionismen og inddrag 2 eksempler fra dig eget portfolio" - men de ...
