Søgning på: historie eksamen. Resultater: 19801 til 19820 af 46276
-
Hvad gør man ved det efter forsøget?
ForumindlægHej derude! Hvis man nu trækker et emne og vælger at lave et forsøg med syre eller baser, skal man så bare skylle syren/basen ud i vasken? Det skal man vel ikk, skal man? - Og hvis jeg laver et forsøg hvor jeg har puttet et stk. metal i en syre, hvad skal jeg så gøre af det? Måske tænker jeg lidt... -
Muligt at få -3 ?
Forumindlæghvor dårligt skal man klarer sig til mdt. for at kunne få -3... ? jeg har set lidt på karakterene.. og jeg skal min. have 00 for ikke at dumpe dansk A(4+2 = 6 , 6/3 = 2) .. men jeg er altid så uheldig, og fatter ikke ekspressionisme.. :S -
24 timers eksamener
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvorfor de sproglige eksamener som spansk og engelsk( og hvem ved hvilke andre fag) på ungdomsuddannelserne er gået hen og blevet 24timers?? Vi havde blot en 20-40 minuttter, eller noget lignende, til at læse en tekst og forberede det man nu skulle sige om tekste... -
Matematik på A niveau
ForumindlægHej Er der nogen som ved om det er muligt at tage matematik b og derefter a, når jeg allerede har bestået b niveau tidligere, i den tid jeg gik på HHX. Grunden til at jeg gerne vil tage mat. b forfra er ikke at jeg vil ændre mit snit, men jeg har bare ikke fået noget ud af det b niveauet, så jeg... -
FS10: Dansk mundtlig
ForumindlægHej Lige hurtigt spørgsmål. Der er jo det at jeg skal fremlægge mundtlig dansk her snart, jeg har afleveret min synopsis og alt det der.. Men der er jo det, at man ikke kan huske det hele i hovedet kun med én synopsis.. Så tænkte på om man gerne må tage sin af analyse af den novelle, som jeg har... -
Stater i middelalderen?
ForumindlægHej Når jeg læser i bøgerne om middelalderen står der "historikerne mener nu, at grundlaget for det moderne Europa og de fleste europæiske stater blev skabt i middelalderen" og "Den ældre middelalder: præges af folkevandringer og statsgrundlæggelser" Kigger jeg så i mine noter... -
Er der en hjemme side der kan regne brøker?
ForumindlægHej, jeg fandt engang en hjemmeside der kunne regne brøker. Men det er ret lang tid siden, er der nogle der måske kender til sådan en side, da den var en god hjælp når man lige skulle det basale matematik. Undskyld overskriften hjemmeside* -
omregning
Forumindlægkan denne omregnes til mmHG og hvia ja hvordan. Det er sådan at 1kPa = 7,5 mmHg -
Mat C Udfordrende opgaver??..
ForumindlægHej. Ville lige høre om der er en der vil udpege nogle opgaver i bogen " MAT C" (mener det er navnet). Helst nogle udfordrende hvor man skal tænke lidt mere end andre. Håber i vil hjælpe mig, da jeg synes matematikken er for nem lige i &#... -
Punktmængde og areal
ForumindlægOpgave 12 Figur 1 Figur 2 En funktion f er givet ved f(x) = 4-x^(2)/4 Grafen for f og førsteaksen afgrænser i første og anden kvadrant en punktmængde M, der har et areal (se figur 1). a) Bestem arealet af M. Har fået arealet til 21,33. Fra punktmængden M er der udskåret et rektan... -
Mat A eksamenssæt til terminsprøve?
ForumindlægHejsa, jeg har terminsprøve her om lidt under en måned I matematik på A-nivaeu, så jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der ligger inde med nogle tidligere eksamenssæt, som de har lyst til at sende, så jeg kan øve mig på den måde. Eksamensættene må helst gerne være fra efter 2017 eller 2017, d... -
Matematik A HHX --> Færdighedstest
ForumindlægHej allesammen :-) Nu er det sådan, at min klasse og jeg meget snart skal til terminsprøve i matematik, og jeg er ikke særlig stærk i delen uden PC. Derfor tænkte jeg, om nogen af jer ligger inde med nogle af færdighedsopgaverne? Så jeg kan forberede mig på de opgaver jeg kan blive udsat for. -
Genre
ForumindlægHej folk, jeg vil gerne have hjælp til at i forklare mig hvad overgenre og undergenre er..:) -Tak på forhånd -
Haster! Ikke opgaverelateret spørgsmål...
ForumindlægHej folks. Jeg har fra min uddannelsesinstitution fået registreret ulovligt fravær i dag, jeg er dog syg og der skulle vist have været en form for et projekt. Nogen der ved hvad det vil sige? Bliver man smidt ud pga det? -
Sætning
ForumindlægHej Hvordan vil I formulere denne sætning fra engelsk til dansk: without formally graduating from high school. -
Emner til billedkunst eksamensprojekt??
ForumindlægHej fellas.. Jeg ligner et kæmpe spørgsmålstegn, da jeg snart (!!) skal gå i gang med mit eksamsprojekt i Billedkunst på C-Niveau... Vi har fået valgt et overordnet emne "Identitet", og vi skal herunder vælge et emne, som vi skal arbejde og uddybe os i. Jeg er på bar bund, da jeg ikke... -
integration
ForumindlægEr der nogle der lige kan tjekke om jeg har løst min opgave rigtigt? -
Adgangskrav
ForumindlægHej, Jeg har fået 4 i snit på matematik A, og den uddannelse jeg gerne vil ind på har et adgangskrav på 6 i snit på matematik B. Hvad er så gældende i dette tilfælde, og har jeg så en mulighed for at søge ind på den uddannelse? -
skriftlig dansk prøve
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan en 1.g´s dansk skriflig prøve foregår? og hvordan man kan forberede sig til prøven tak på forhånd -
Dansk Skriftlig fremstilling
ForumindlægHej, I næste uge har jeg terminsprøve, og generelt er jeg stresset. Jeg har problemer med dansk. Er der nogle tips til dansk skriftlige fremstilling? Altså bare noget især jeg skal have fokus på til at få en højere karater? Og har I også en måske en ide om hvad der er jeg kommer til at skriv ...
