Søgning på: engelsk skriftlig eksamen hf. Resultater: 19821 til 19840 af 60879
-
Hjææælp
ForumindlægHeej.. ´Det går finT med Lektierne . Men jeg et problem jeg "stinker" Til Diktat. Ved ikke hvorfor:( men hvad skal gøre for at blive bedre. Der er jo ikke så lang tid til eksamen:(Hvad Skal Jeg Gøre???? -
hjælp til ligninger
ForumindlægHej, jeg har matematik prøve i morgen om ligninger. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå udregningen med ligninger?! -
3 forskellige eksponentielle udviklinger.
Forumindlægf(x)=b*a^x Bestem for hver af de tre eksponentielle udviklinger, hvad man kan sige om størrelsen af tallet a. Hej jeg har et problem med denne opgave, håber nogen kan hjælpe! pfh. Tak! -
Opstilling af ligning for en plan.
ForumindlægOpgaven lyder som følgende; "Opstil en ligning for planen PI." Jeg ved at planen PI inderholder følgende 3 punkter: * F(40 , 28 , 0) * H(40 , 28 , 22) * G(Gx , 28 , 25) Og jeg kender vinklen HFG (vinklen der er ved punktet F), som er 14,0562 grader. Jeg skal altså have bestemt x-koordin... -
Uligheder og ligninger - problemer
ForumindlægHej. Vi har gennemgået uligheder og ligninger, og meget af det har jeg forstået, men langt fra det meste. Så jeg håber at I vile kunne smide nogle links eller noget godt og lærerigt litteratur til følgende emner: - Ligninger med 2 og 3 ubekendte, ved hjælp af lige store koefficenter. ... -
Polynomer
ForumindlægHej alle, nu er det blevet min tur til at spørge om en opgave. Jeg sidder desværre fast i denne del og kan simpelthen ikke komme videre. Håber der nogen der kan hjælpe mig igang . a. Determine the Taylor polynomial T_2 (x) of degree in 2 in x_0=0 for the function f(x)=e^(-x). b. Use the Tay... -
STX B-Niveau 2010
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med en opgave fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik 2010 STX B-Niveau". Opgaven hedder 3.004 og lyder: "En eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(x)=100*e^-0,2*t" "a) Bestem halveringskonstanten" Kunne fedt ... -
fremskrivningsformlen/ gældsannuitetsformlen?
ForumindlægNogen der gider forklare mig hvad forskellen på fremskrivningsformlen og gældsannuitetsformelen er? og hvornår bruger man de forskellige?? :-) -
Rentes regning
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder på: 2000. Et af lånene i huset er et 20-årigt lån fra den lokale sparekasse. Lånet er stiftet 11/6 2000. Lånet afvikles a A ved lige store halvårlige ydelser på 4.379,76 kr. første ydelse blev betalt 11/12 2000. A) Hvor stort var det oprindelige lån, når den ... -
Annuitet
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig eller måske give mig et link ?. Det skal bruges til mundtlig matematik C. Redegør for opsparingsannuiet og fortælle om hvordan ud fra viden om 3 af størrelserne A, b, n og r kan finde den manglende oplysning. på forhånd tak :) -
Om en population oplyses?
ForumindlægHej. Jeg har et problem med en opgave, som jeg ønsker hjælp til at løse. Opgaven: Om en population oplyses, at populationens størrelse y er en fuktion af tiden givet ved y = 10000 * 1,12x hvor y er antallet af individer i populationen til tidspunktet x (målt i måneder) Gør rede for, hv... -
integralregning
Forumindlæghvad skal man gøre her gøre rede for arealberegning ved hjælp af stamfunktioner jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige og have med:( -
Ligninger
ForumindlægHej! Hvordan løser man en ligning? Jeg har fået en der ser sådan her ud: 8x + 6 = x - 8 Du må meget gerne give en forklaring med eksempel :) På forhånd tak! -
Rettelse af kort kort stil.
ForumindlægEr der nogen der har tid til at kigge min stil igennem og rette den for fejl, både gramma og vendinger. På forhånd tusind tak. Me and EnglishThe mainreason that I this year take English at C-level is that I have to complete my HF. To accomplish that I have to end up with English at B-leve... -
Fejlsætning! Kan du finde fejlen?
ForumindlægHej! Jeg var til engelsk eksamen og der var en sætning, der var møg irriterende.. Den lyder som følgende: Doctors look forward to find a cure for Ebola. Kan I finde fejlen? :-) og forklaringen selvfølgelig. -
Ny dansk version
ForumindlægSkal til eksamen i morgen og har lige fået at vide at det er godt hvis man har "Engelske Socialister af Holger Drachmann" på ny dansk. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde det? -
Hvordan foregår AT-årsprøven?
ForumindlægHej folkens, I næste uge har vi AT-Biologi/engelsk, og efter fremlæggelsernen (fredag) skal vi op til en årsprøve, men hvordan foregår en årsprøve i biologi? Skal man fortælle om sin disposition eller hvad.. Jeg er bare lost, vil meget gerne vide hvordan det foregår? -
bestået mat a?
ForumindlægJeg får 4 i mundtlig og 4 i skriftlig årskarakter. Hvis jeg skulle være så uheldig at dumpe begge eksamier med 00 i både mundtlig og skriftlig, har jeg så bestået matematik A på HHX? -
endelig ferie. !!
ForumindlægSå er ferien omkring hjørnerne, og nu skal der slappes af, MEN jeg har valgt at bruge en del af min ferie på at blive bedre til mundtlig engelsk. Så jeg tænkte på om I kender nogle engelske romaner, som er læsevenlige for en 9. kl. elev. ?? (ingen kærligheds romaner. TAK ;D) -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi...
