Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19861 til 19880 af 23684
-
Arbejdsløshed
ForumindlægHej. det ville være lækkert, hvis nogle lige gad give mig nogle stikord... eller noget... syntes det er nogle mærkelige spørgsmål!... Kunne være rigtig lækkert!A) Der ønskes en redegørelse for de væsentlige årsager til arbejdsløshed i Danmark.B) Der ønskes en analyse af, hvorledes øget efterspørg... -
Samfundsfag metode - globalisering
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver synopsis om kulturel globalisering med dansk og samfundsfag. I samfundsfag bruger jeg Benjamin Barbers bog: Jihad vs. McWorld, der sætter globalister og skeptikere op overfor hinanden, og hvad de betyder for demokratiet. Jeg har først lavet noget generelt om globalise... -
Hooligans
ForumindlægEr der andre, der arbejder med hooliganisme i AT? Jeg vil analysere filmen Hooligans under fagene Engelsk og Samfundsfag. Selvom jeg har fundet ud af samfundsfaglige dele jeg kan drage ind under emnet mangler jeg stadig en del synes jeg.Indtil videre har jeg identitet og subkultur indover.Nogle ... -
Synopsis: metode afsnittet!!
ForumindlægHey jeg skal skriver synopsis, om aztekernes religion (religion og historie) og min probemformulering lyder således: Der ønskes en redegørelse af spaniernes erobring af Meso-Amerika og en redegørelse af den Aztekiske/kristne religion.. Herunder en analyse af mødet af de to religioner/kulturer. D... -
Problemformulering om rumkapløbet
ForumindlægJeg vil redegøre for hovedtrækkene i rumkapløbet mellem Sovjetunionen og USA fra 1957 – 1975. Dernæst vil jeg undersøge, hvordan en raket kommer i kredsløb om jorden og analysere hvorfor det var amerikanerne, som kom først til månen. Til sidst vil jeg vurdere, hvilken betydning rumkapløbet ... -
SSO
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad der menes med at indledningen skal skrives ud fra følgende definition? Har aldrig lært det på den måde tidligere. Indledning med opgaveformulering, begrundelse for emne og litteraturvalg og præsentation af metode. Redegørelse for dit henvisningssystem: sammenhæ... -
Darwin i AT-eksamen
ForumindlægVi er i gang med vores AT-synopsis og ville høre om der er nogen, som evt. har nogenlunde samme emne eller bare gode ideer til lidt hjælp. i forbindelse med darwin arbejder vi med redegørelse for hans evolutionsteori og hvilke samfundsmæssige forhold der lå til baggrund for teoriens tilblivelse. ... -
Sandy And Her Beautiful Sisters
ForumindlægKender I novellen "Sandy And Her Beautiful Sisters"? Hvis ja, så giv mig en eller anden god vinkel til analysen og fortolkningen. Det er sompelthen den lammeste tekst nogensinde, derfor sidder jeg virkelig fast- jeg kan simpelthen ikke komme længere.PS. Hvis én derude skulle have en hel... -
Hjælp med AT, asap....
ForumindlægHejså. Har AT9 med emnet Rejser, som skal afleveres på mandag. Indtil videre har jeg: Problemformulering. Indledningsvis vil jeg kort redegøre for vigtigheden af rumkapløbet mellem USA og Sovjet, samt fortælle hvorledes kroppen fungerer i længevarige ophold i rummet og til sidst vil jeg analysere... -
Inflation? Hjælp til at knække koden!
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering til i morgen, men kan simpelthen ikke komme videre. Opgaven handler om Kina og den økonomiske krise, hvor jeg blandt andet skal analysere nogle indikatorer for Kinas økonomi. Meget tyder på, at Kina benyttede sig af ekspansiv finanspolitik igennem krisen, efte... -
USA, Kina osv. Kyoto aftalen
ForumindlægHej derude . Jeg sidder midt i min DIO opgave hvor jeg skrive om Global opvarmning. Jeg skal til at analysere hvordan de støre lande som USA og Kina forholder sig til kyoto aftalen, men synes det er svært at finde nogle specifike artikler eller andet hvor man kan læse sig til hvorfor USA f... -
Metoder
ForumindlægHej jeg skriver AT opgave i Spansk og historie. Og er meget i tvivl om hvilke metoder jeg skal bruge? Jeg skriver om Columbus og hans opdagelser, og har analyseret og fortolket nogle forskellige tekster, og har brugt kildekritik i historie, men er meget i tvivl om det er en induktiv eller dedukti... -
Teorier
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i den klemme, at jeg ikke er sikker på, hvilke teorier, jeg skal inddrage, da jeg ikke kender nogle, der specifikt passer til mit emne. Jeg skriver i dansk og samfundsfag, hvor jeg skriver om "Foghs rejse til magten" med en komparativ analyse mellem "Fra soc... -
engelsk stil
ForumindlægJeg har en engelsk stil for til i morgen, som vist må siges at være den værste jeg hidtil har skrevet. Det er en analyse af "Our Nicky's heart" HN-eksamenshæfte.Kunne være super hvis der var nogle der gad at rette den igennem. Det behøver ikke at gøres i aften eftersom jeg regner me... -
hjælp til tekster.
ForumindlægHey .. Jeg skal skrive en opgave om identitet i forhold til globalisering. Jeg har valgt at fokusere på medierne - reality tv.. og jeg har valgt at analysere to tekst både en dansk og en engelsk om paradise hotel. Altså en dansk tekst om paradise hotel Danmark, og en engelsk tekst om paradise hot... -
kan dette være et TEMA?
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med at analysere et uddrag fra Andre Aggasis autobiography "open". uddraget handler bla. om relationer mellem generationerne, og mit spørgsmål er om man kan sige at det er et tema? Jeg har skrevet: "the extract is build up open several different scenes from ... -
Markedsføring gennem sociale medier?
ForumindlægHej StudiePortalen. Analyser vha. relevante modeller, hvilke forhold en udbyder af kaffedrikke skal tage højde for når de markedsfører sig til teens via sociale medier. Relevante engelske artikler skal anvendes? Jeg er blevet stillet ovenstående problemstilling i min SRP, og må indrømme at ... -
ønsker hjælp til at komme i gang, ´dansk / engelsk..
Forumindlægjeg skal skive en dio i engensk og dansk. - den skal være redegjort for et forhold i england og for det samme forhold i danmark. analysere en film eller bog om emnet.. og så kan jeg ikk finde på mere.. noget som har ideer?? (: og nogen som evt har et forslag til en problem formulering.. er lidt b... -
titrering
ForumindlægHey. Jeg er igang med en rápport hvor vi skal titrere havvand for clorid ioner. Men i efterbehandling er et spørgsmål som jeg ikke kan svare på: Vil du mene, at der er andre negative ioner i havvand der kan give problemer med vore analyse? hvorfor/hvorfor ikke? Jeg kan ikke svare på spørgs... -
Adverbium/adjektiv
ForumindlægHej alle. Jeg ved godt at jeg sagtens kan slå op i fejlstøvsugeren og læse om adverbiummer og adjektiver, men synes ikke rigtig at få det ind på en god huskemåde som med andre regler i engelsk. Er der nogen af jer der har en hurtig nem hjælpemåde I kan huske adverbiummer på? Sådan at man bare...
