Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19861 til 19880 af 23690
-
AT - deduktiv metode i psykologi?
ForumindlægHejsa! I min AT-opgave bruger jeg begreber fra eksperimentel socialpsykologi (konformitet, flokmentalitet, massehypnose) i en analyse af en statestik over unges aktivitet på facebook. Vil i mene, at jeg bruger deduktiv metode i dette tilfælde? Kan man overhovedet snakke om deduktiv metode i psyk... -
:'( Dansk-historieopgaven :'( HASTER :'(
ForumindlægNogen der virkelig har lidt tid til at hjælpe med at analysere og fortolke novellen "En hunsnegl er det tætteste en hansnegl kommer på at score en fotomodel", fra novellesamlingen og havet klapper, af Jesper Wung-Sung. :( Jeg kan ikke finde noget om den novelle, heller ikke anmeldelser,... -
Forståelse af en sang
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere Brobygningshysteri af Humleridderne. Sangen fortæller om danskernes træng til at bygge broer men at vi glemmer at bygge "broer" mellem snak og handling. De synger til sidst: Bro, bro, brille, vil I ikk' fortælle: Når vi bli'r voksne, står de ... -
Hjælp til statistik/SPSS søges - Universitetsniveau
ForumindlægHej, Privatlærer søges hurtigst muligt til hjælp med min kvantitative analyse i min kandidatafhandling, som skal afleveres i begyndelsen af juli. Har desperat brug for hjælp til statistikprogrammet SPSS, da jeg ikke har fået nogen undervisning i programmet. Betaling af løn kan foregå enten som... -
sagprosa
Forumindlæghej..jeg og en anden har i Dansk (eksamen efter den nye måde - synopse måden) trukket Sagprosa..vi ville høre om nogen havde nogen gode ideer til nogle artikler??? vi kunne opgive, vi skal have en artikel som vi virkelig går i dybten med, og nogle stykker ved siden af vi kan [relatere] til??og no... -
Hjælp til disposition af historieopg.!
ForumindlægSå er jeg i gang med at skrive historieopgave..Mit emne er: Levevilkår for en arbejderfamilie under industraliseringen..yep yep, man er vel pige;)Men er kommet meget i tvivl om hvorn jeg ska bygge den op, og derfor er jeg ikke kommet i gang med at skrive endnu..Nogle der har en konkret fremgangsm... -
Det materialistiskes modsætning?
ForumindlægJa, i denne tid bliver forummet jo nok bombarderet af stakkels 1.g'ere som ønsker hjælp til deres danskopgave. Jeg er en af dem. Jeg sidder og leger med en analyse af Hca's "Nattergalen", og er kørt lidt fast på et punkt.Hvad FANDEN er det modsatte af at være materialistisk? Hvi... -
Danskopgave..!
ForumindlægHey, det er første gang jeg er på sitet her, og tænkte på om nogen af jer kunne hjælpe mig...?Jeg er ved at skrive en opgave i dansk om "Klokken" fra HC Andersen... Er der nogle af jer der har arbejdet med den før..? I så fald kunne jeg godt bruge lidt hjælp med analyse og fortolkning..... -
Haster - prey-predator model
ForumindlægHej alle. Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig med at finde litteratur om den realistiske model for prey-predator? Der er nemlig to modeller, hvor den ene model har nogle antagelser, der ikke stemmer overens med virkeligheden. Også er der en anden model, der illustrerer virkeligheden for ... -
Virksomhedsøkonomi mundtlig eksame
ForumindlægHej. Jeg skal snart til VØ eksamen mundtligt... og min lærer har ikke fortalt os en skid, om hvad vi skal være forberedt på. Han siger bare, vi skal læse hele bogen og kunne den udenad. Men hvem kan også huske en bog i hovedet udenad?? Såååå, ja er der nogen søde og rarer mennesker, der kan g... -
Snedronningen
ForumindlægJeg skal analysere snedronningen til et danskprojekt og det går fint, udover at jeg ikke lige kan gennemskue hvilken betydning de forskellige blomster i troldkonens haves beretninger har. Da Gerda kommer i tanke om at hun har glemt Kay og derfør spørger blomsterne til råds taler de hver især om n... -
Forberedelse his His eksamen?
ForumindlægHejJeg vil høre hvordan det er bedst at forberede sig til historie eksamen mundligt på gymnasiet. Vi har fået en masse baggrundsstof og en masse kilder. Hvordan skal man gribe det an? Jeg vil læse alt baggrundsstoffet. Er det en god ide at tage hver enkel kilde og analysere og skriver ned, så man... -
Dansk Opgave 1,G
ForumindlægJeg skal analysere snedronningen til et danskprojekt og det går fint, udover at jeg ikke lige kan gennemskue hvilken betydning de forskellige blomster i troldkonens haves beretninger har. Da Gerda kommer i tanke om at hun har glemt Kay og derfør spørger blomsterne til råds taler de hver især om n... -
Como Greenwich - eksamen
ForumindlægHej jeg står og skal op i mundtlig spansk her snart og skal lave et oplæg om Como Greenwich, så jeg ville høre om der var nogen her som måske sad inde med den perfekte analyse eller en vildt god vinkel som jeg kunne tage op - et eller andet. Jeg tror jeg har meget godt fat i hovedtemaet m.m., men... -
Krav til bilag- danskopgave
ForumindlægHej:) Jeg mangler lidt hjælp her.. sidder med en danskopgave, hvor jeg har et problem idet opgaven kommer til at fylde for meget. Hvad må man vedlægge som bilag? Jeg analyserer to reklamer og kigger på hvilke symboler og psykologier der er benyttet. Min lærer sagde at jeg skulle lave et indledend... -
Materialer om Englands kultur
ForumindlægHej ! Jeg skal til at skrive DIO i engelsk og samtidshistorie, og jeg har valgt at skrive om Englands indtrædelse i EU. Jeg skal analysere EU-modstanden i England ved hjælp af diverse kulturteorier, og det er her mit problem er. Jeg kan ikke finde noget materiale udover Hofstede omkring lige nøj... -
Hvad er rigtigt? :)
ForumindlægHej folkens. Jeg har ét spørgsmål, men 2 forskellige svar. jeg vil bare gerne vide, hvilket svar er rigtigt? Hvad kan man bruge PCR-metoden til? 1. SVAR: Som nævnt tidligere er PCR en forkortelse for Polymerase kædereaktion (Polymerase Chain Reaction), og er navnet på en metode der blev udvikle... -
Religion
ForumindlægGoddag.Jeg vil godt høre hvordan jeres disposition har set ud i Religion.Starter man F.eks. ud med at sige noget om den religion man har trukket eller går man bare ligge på teksten?Jeg kunne forstille mig noget lignende:1) Kort intro til teksten.2) Gennem gang af teksten med nedslag på de vigtigs... -
hvordan foregår mundtlig tysk eksame?
ForumindlægHej..ja som det lyder er jeg lidt i tvivl om hvordan mundtlig tysk eksame foregår..det er 2-årigt fortsætter tysk, som jeg skal afslutte..jeg får først en ekstemporaltekst, som jeg skal oversætte..så kommer jeg op i en kendt tekst på ca. halvside..skal jeg så først fortælle hvad der sker i den op... -
Hjælp til problemformulering!
ForumindlægHej jeg skal skrive eksamensprojekt i historie og engelsk- om borgerrettigheds bevægelsen i USA med særlig fokus på Martin Luther King og busboykotten (Hvorfor blev Martin Luther king valgt til at lede boykotten?) Jeg vil gerne analysere Martin Luther Kings tale " I have a dream" Er d...
