Søgning på: Dansk. Resultater: 19881 til 19900 af 40954
  • Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen

    Forumindlæg
    hej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk?
  • Metoder

    Forumindlæg
    Hej alle (: Sidder og laver synopsis til min AT-årsprøve i henholdsvis dansk og matematik, hvor vi skal lave en billednalyse af et fresko af Perugino. Er der nogle der ved hvilke metoder man bruger til dette? På forhånd tak!
  • Nogen forslag?

    Forumindlæg
    Nogen som har et forslag til et emne til en dansk stil. Jeg skal skrive en avisartikel, som er aktuel dvs. inden for de seneste mdr. eller oppe i tiden. Nogen forslag?
  • overenskomst

    Forumindlæg
    Hej... er mit bud godt nok eller er jeg forkert på den ?? Hvad er LO ? LO er en faglig hovedorganisation i Danmark, for 17 danske fagforbund. Hvem er medlem af LO De 17 fagforbund, der er medlem af LO er: Fagligt Fælles Forbund (3F), ca. 382.000 medlemmer HK/Danmark (HK), ca. 375.000 medlemm...
  • Oplæsningssted til Primavera

    Forumindlæg
    Hey! Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde et godt oplæsningsted til billedet Primavera malet af Harald Møller Slott . Nogen der har nogle gode forslag? :) Det skal bruges til mundtlig dansk i 10. klasse Tak på forhånd!
  • Jehovas vidner

    Forumindlæg
    Hey, sidder og er ved en skriftlig opg. om jehovas vidner, da vi så "to verdener" i dansk. men kan simpelthen ikke finde et svar på hvorfor folk melder sig ind i jehovas vidner. plz, hjælp!
  • Overenskomst?

    Forumindlæg
    Nogen der kan, med lette ord, forklare mig hvad "overenskomst" betyder. Ved godt, at det er Dansk Arbejdsgiverforening og Landsorganisationen der skal forhandle om overenskomsten. -Men hvad er det lige "overenskomst" er? Tak på forhånd! :)
  • Hjælp til HG halvejsprøve

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at lave et projekt om Dansk detailhande hvor jeg skal skrive om Magasinl, og jeg ikke rigtig kan komme i gang med min problemformulering, er der nogle der kan hælpe mig ?
  • Genretræk

    Forumindlæg
    Er der nogen der kender nogen genretræk i krimier...?? JEg er i gang med en dansk opgave, hvor jeg skal nævne nogen af de genretræk der er i krimier... Please help me... På forhånd tak...
  • Avistekst analyse

    Forumindlæg
    Hej studieportalen Jeg skal op i "avisens tekster" i dansk. I anledning af dette, vil jeg høre, om der er nogen af jer, som har kendskab til en god artikel, raportage m.m.? Der kan bruges til afgangsprøven. - Tak.
  • Censor

    Forumindlæg
    Jeg går i 9. klasse, og vil lige vide om det er vi har krav på at vide hvem vores censor er, når skolelederen og dansk læreren allerede ved det.
  • ideologikritisk analysemetode

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at forberede min mundtlige dansk præsentation og til det skal jeg bruge en ideolgikritisk analyse model, så jeg ville bare høre om nogen havde en liggende?
  • Eksamen eller årsprøve?

    Forumindlæg
    Hej jeg går på hhx og der står i min eksamensplan, at jeg har Dansk A og Engelsk A, samt studieområde del 1. Er det årsprøver eller eksamen, og hvad er forskellen?
  • Skovbrug og natursyn

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en eksamensopgave om "Skovbrug og natursyn" hvor noget af opgaven lyder på, at man med udgangspunkt i nogle artikler skal redegøre for udnyttelsen af de danske skove. - Giv en vurdering hvordan vi bør drive Dansk skovbrug fremover. Selvfølgelig har I ikke ar...
  • Oversæt ordet "mild" til latin

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal spørge fra en ven, hvordan man siger "mild" på latin? Det er bare selve ordet, der skal oversættes - ikke nogen sætning. Og vedkommende har ikke en dansk-latin ordbog til rådighed... Mange tak for hjælpen. :-)
  • Medieanalyse

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har fået en aflevering for i dansk der går ud på at jeg skal lave en medieanalyse. Jeg ved hvilke analysemodeller jeg skal bruge. Gætter på en agumentationsanalyse ville være en af dem? Hjælp? Niv. HHX På forhånd tak.
  • perspektivering ?

    Forumindlæg
    hej alle der sider og tænker på at ´hjælpe mig... jeg ska op i mundtlig dansk i moorgen og manger at perspektivering... nogle der ved hvad jeg skal have med??? mange gange tak på forhånd
  • Case vs. mestring

    Forumindlæg
    Mestring: er det det danske ord for coping? Eller er det to forskellige ting; i mestring mestrer man noget; det lykkedes og coping er selve processen hvor man ikke nødvendigvis mesterer situationen? Håber på noget klargørelse. Tak.
  • kultur på latin

    Forumindlæg
    hei alle i latin kyndige folk.. jeg skal skrive en dansk stil og kunne godt tænke mig at vide hvad kultur hedder på latin. og evt. hvad det kommer af. på forhånd tak
  • Nogen der vil rette...

    Forumindlæg
    Hey! Nogen der vil rette min dansk stil senere i aften? Jeg når ikke at blive færdig med den, så det er nok en halv stil der skal rettes... Sætter pris på jeres hjælp :D Mange tak