Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19881 til 19900 af 39570
-
Måske meget enkelt?
Forumindlæg- Men ikke for mig, derfor har jeg nogle spørgsmål til samfundsfag som jeg håber en/flere kan hjælpe med at forklare på en forståelig måde (: - Jeg har kigget på dem. 1. Hvordan føres indkomstpolitik? 2. Hvad påvirker landets konkurrenceevne? 3. Hvad er indkomstpolitikkens følger for inflationen... -
Adfærd på nettet
ForumindlægVi er et par gutter der arbejder med sociologi i samfundsfag, hvor vi har valgt at arbejde med unges adfærd på nettet, vi håber i vil bruge 2 min af jeres tid på at svarer på vores spørge skema. på forhånd tak. http://undersoeg.htxere.dk/index.php?sid=58619&newtest=Y Hilsen 5 gutter:) -
Valutakurs - dollar og yen?
ForumindlægHello :) Jeg sidder og kæmper med noget samfundsfags, og ville høre om nogen har nogle bud på, hvorfor kursen for hhv. US-dollar og japanske yen er faldet siden 2001? Jeg har skrevet lidt om 11. september og udgifterne til krigen mod terror, men det er ikke helt nok. Vil især gerne vide noget om... -
Terminsprøve emner?
ForumindlægHej med jer. Imorgen skal jeg til terminsprøve i samfundsfag (prøveeksamen) og jeg vil gerne gøre det så godt jeg kan, derfor vil jeg gerne hører om der er nogen som kender de emner man muligvis kan trække? Jeg håber i kan hjælpe mig så jeg kan være lidt forberedt til imorgen, tak :) -
2.g
ForumindlægJeg skal snart til at skrive et 2.g studieretningsprojekt og har valgt fagene engelsk og samfundsfag. Men jeg er lidt på bar bund om hvilket emne jeg skal tage og skrive om. Det skal fylde 8-10 sider og det må meget gerne være en bog / film. Så hvis i har nogen idéer er det meget meget velkomment... -
Gymnasiets finansiering og målsætning?
ForumindlægJeg er ved at skrive en samfundsfags opgave om gymnasiet, og har i den forbindelse brug for at vide følgende: Hvordan var gymnasiet finansieret under amterne? Hvilken målsætning havde gymnasiet under amterne? Hvilken målsætning har de nu som selv ejende? Hvis I kan svare på nogen af spørgsmål... -
Hjælppppppp!!!
ForumindlægHej alle! Jeg har lige fået en opgave om bandekriminalitet i samfundsfag, jeg kan slet ikke komme igang. Her er problemformuleringen: Redegør kort for udvikling af bandekriminalitet i Danmark i de sidste år. Undersøg hvordan bande kriminalitet påvirker omverdenen ved hjælp af et interview (Kval... -
Federal Reserve
ForumindlægHej, Er "Federal Reserve Act" (srkevet i 1913) et emne, der kan bruges i forbindelse med årets emne "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914"? Jeg ved ikke helt om det er et videnskabeligt gennembrud. Det er jo en ny måde at føre det økonomiske system... -
HJÆLP - Synopsis???
ForumindlægHej jeg sidder og kæmper med en synopsis, fagkombinationen er dansk og samfundsfag, hertil skal jeg bruge den komparative metode og retoriske virkemidler, problemet er bare jeg aner ikke hvad det er?! desuden lyden opgaven på INDVANDRE OPRØR FEB. 2008 - nogen der har en lille ide om hvad jeg ka... -
Hvordan virker visioner i den enkelte fakultet?
ForumindlægHej :) Jeg skal op og forsvare min synopse i AT13 i morgen. Jeg skriver i Historie (som samfundsfaglig) og engelsk (humanistisk). Den vision jeg skriver om er Martin Luther Kings vision om end bedre fremtid for afro amerikanerne. Vi skal beskrive hvordan visioner fungerer inden for de pågældende... -
metodeovervejelse
ForumindlægJeg kan se at mange har haft problemer med de brugte metoder. Jeg skriver selv om huntington og her indgår religion og samfundsfag. Jeg har ligeledes meget svært ved at se hvordan man skal forklare metoderne. Skal man eksempelvis forklare hvordan Huntington har brugt rduktion, objektivitet etc t... -
designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT på mandag, og mit emne er designerbørn. Jeg mangler generelt noget mere samfundsfag, når jeg skal op mandag, er det nemlig en samflærer der er censor. Jeg har indtil videre noget omkring etik, noget fra etisk råd, fremtidige problemer og meget lidt andet. Men er der nogle ... -
Hvad er en borgerlig regering?
ForumindlægHej der ude Jeg er i gang med at læse samfundsfag og er stødt på følgende: hvad er en borgerlig regering? Har vi en anden type regering end den borgerlig? Hvad er rød og blå blok? Og hvor sættes de konsevative i denne situatuon ? Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe Tusind tak på... -
Et økosystems reaktion på global opvarmning/klimaændringer
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litteratur... -
Økosystems reaktion på global opvarmning
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litterat... -
HIstorie (Samfundsvidenskabeligt)
ForumindlægHej. Er der nogle der har valgt at skrive i historie men inden for det samfundsvidenskabelige fakultet der har været oppe? Er rimelig usikker omkring hvorvidt de vil spørge ind til metode i historie, for min vejleder har sagt at jeg kun skal tænke på historiefaget som samfundsfag og dermed samf... -
metode i fysik
ForumindlægHej. Mit emne er visionen om "begrænsning af energiforbruget" og har fagene samfundsfag og fysik. I fysik delen kan man vælge den hypotetisk-induktive og den hypotetisk-deduktive, men hvordan kan jeg koble nogle af disse sammen med mit emne? er i tvivl her. Jeg har skrevet lidt om va... -
metode i religion?
ForumindlægHej.. Jeg arbejder i AT med fremtidens integration i Danmark, via samfundsfag og religion. I religion har jeg udelukkende brugt repræsentative tekster, og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal redegøre for mit metode brug? Jeg er klar over at jeg har en hermeneutisk tilgang - men skal jeg være mere... -
metode i fysik
ForumindlægHej. Mit emne er visionen om "begrænsning af energiforbruget" og har fagene samfundsfag og fysik. Jeg har skrevet lidt om varmeisolering i et hus, men jeg skal kunne komme frem til en konklusion på en eller anden måde. Jeg ved heller ik hvilken metode man ellers kunne bruge indenfor ... -
AT 2010
ForumindlægHej derude, I AT-forløbet 2010 har vi overemnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil skrive i fagene samfundsfag/psykologi, og vil beskæftige mig med Freud. Jeg mangler bare noget at kombinere dette med, altså et emne/ en SAG. Vil derfor hører om nogle har e...
