Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19901 til 19920 af 23684
-
3g's opgave - Hamlet
ForumindlægI min 3g's opgave har jeg valgt at skrive om Shakespeares Hamlet. Min umiddelbare udgangsvinkel skulle nok være en psykoanalyse af primært Hamlet og samtidig naturligvis analyse af dramahistorien. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide om der er nogle, som har skrevet om stykket og havde en li... -
facts
Forumindlæghej allesammen... jeg skal skrive et essay om horror i engelsk.... mine punkter jeg skal skrive om er:\n1) write about the Gothic Univers\n2)analyse kittens\n3) why do we need horror\n\nhvis der er nogen som har nogle gode indveninger eller facts jeg kan bruge må i endelig skrive!!!! er lidt lost... -
HJÆLP : AT Danmarks industrialisering 1870-1900 +
ForumindlægHEJ.. Hjælp.. Jeg skal snart aflevere AT-synopsis, og jeg har fagene Dansk-Historie Vi har om Danmarks industrialisering i 1870-1900 + I dansk skal jeg analysere nogle tekster og så et billede. teksterne har jeg nogenlunde styr på, men ikke billedet. jeg glemte lige at nævne, at jeg har tænkt mig... -
den sorte smerte (balladen om den sorte smerte af García Lorca)
ForumindlægEr jeg så heldig at der sidder nogen derude med et fedt analyse/fortolkningsbud på Lorcas "Romance de la pena negra" - oversat og kommenteret af Peer Sibast til "Balladen om den sorte smerte"? Den var en af mulighederne i Operation dagsværks-hæftet fra dansk studentereksamen i... -
Politiske kredsløb
ForumindlægHola!\n\n- Sætte emnet/problemet ind i det politiske kredsløb samt analysere de/den politiske holdning der kommer til udtryk (hvilken ideologi?). \n\nHvad betyder at sætte problemet ind i det politiske kredsløb??\n\nArtiklen kan findes her:\nhttp://www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=347953\n... -
nationalliberalisme - hurtig hjælp - 2g opgave!
ForumindlægJeg sidder i min 2.g opgave, og skal finde frem til de nationalliberales ideologi, bl.a. på baggrund af min analyse af orla lehmanns tale i casinoteatret. men det er begrenset hvor meget ideologi jeg kan få ud af den. men jeg kan ingen hjemmeside finde, der fortæller noget om nationalliberalismen... -
:'( Dansk-historieopgaven :'( HASTER :'(
ForumindlægNogen der virkelig har lidt tid til at hjælpe med at analysere og fortolke novellen "En hunsnegl er det tætteste en hansnegl kommer på at score en fotomodel", fra novellesamlingen og havet klapper, af Jesper Wung-Sung. :( Jeg kan ikke finde noget om den novelle, heller ikke anmeldelser,... -
Inspiration til opgavebesvarelse
ForumindlægJeg har i forbindelse med et projekt fået en opgave hvor jeg skal "belyse og analysere teorien for tiltrækningskraften for legemer i rummet" Jeg har indtil videre skrevet lidt om hvad Gravitation er, men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal fortsætte. Jeg kunne selvølgelig vælge t... -
"Fra et vindu" fortæller=han=fy?
ForumindlægHey\nJeg skal analysere "Fra et vindu", og snakker en masse om fortælleren.. Kan jeg godt konsekvent kalde fortælleren "han"? det lyder bare lidt åndssvagt, at skrive "fortælleren" hele tiden..?\n\nEr der forresten nogen, der ved hvilken genre det er? indtil videre h... -
Inspiration til William Blake: Mary
ForumindlægHej!\n\nJeg skal snart skrive et essay om digtet "Mary" af William Blake. Umiddelbart virker det rimelig trivielt - er der nogen der kan finde nogle skjulte budskaber, eller andet man kunne hive frem i forbindelse med en analyse?\n\nDet kan læses her:\nhttp://www.sterneck.net/cybertribe... -
AT-temaet 2012
ForumindlægHej, hej Jeg ville høre, om der er nogen, som har valgt at kombinere historie + biologi og arbejde med atombomberne over Hiroshima samt Nagazaki under 2. Verdenskrig: Hvilke skridt har I taget indtil videre og hvad med erfaringerne? Jeg ser det ikke svært af få biologi med ind i sagen, me... -
SSO - Løgneren
ForumindlægHej\nJeg skal skrive stor skriftlig opgave om bogen "Løgneren" af Martin A. Hansen. Har nogen en god analyse+fortolkning? Eller ved præcis hvor jeg kan finde den? Jeg vil helst undgå at bruge 2dage på at lede hele internettet igennem :o) Håber nogen kan/vil hjælpe.\nPå forhånd tak\n\nMv... -
sidposition af 3g's opgave?
ForumindlægHej \njeg skal skrive min 3g's opgave i spansk om Isabel Alledes åndernes hus.... Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal diponere min opgave? Jeg kommer bl.a. ofte til at fortolke før jeg analysere osv.... Håber der er nogle der vil give mig nogle fif til hvordan jeg får en god opgave o... -
disposition til 3g's opgave
ForumindlægHej \njeg skal skrive min 3g's opgave i spansk om Isabel Alledes åndernes hus.... Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal disponere min opgave? Jeg kommer bl.a. ofte til at fortolke før jeg analysere osv.... Håber der er nogle der vil give mig nogle fif til hvordan jeg får en god opgave ... -
Materialer om Englands kultur
ForumindlægHej ! Jeg skal til at skrive DIO i engelsk og samtidshistorie, og jeg har valgt at skrive om Englands indtrædelse i EU. Jeg skal analysere EU-modstanden i England ved hjælp af diverse kulturteorier, og det er her mit problem er. Jeg kan ikke finde noget materiale udover Hofstede omkring lige nøj... -
SSO Hjælp til redegørelse og diskution
ForumindlægMin opgave lyder: \n\nLav en analyse og fortolkning af romanen Strangers on a train med en diskussion af hovedpersonerne og genren. \n\nEr der nogen der kan hjælpe mig med forståelsen? Skal man ikke redegøre i engelsk? Og med at diskutere laver man et afsnit for sig selv?\nGrunden til at jeg spør... -
SSO hjælp....!!!!
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SSO om Stalin og hans udrensninger. Jeg skal redegøre for kollektiviseringen og jeg har fået en kilde jeg skal analysere, jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.\n\nHvorfor går Krustjov frem i 1971 og siger at Stalin kollektiviseringer ikke bragte ... -
perspektivere -sso
ForumindlægJeg har læst en bog i engelsk og har efterhånden fundet ud af at hovedpersonen i denne bog lider af en speciel sygdom, ville det være forkert at perspektivere med dette, eller ville det blot være spild?\nDet står ikke direkte i teksten men da jeg søgte rundt om kring ramlede jeg ind i sociopathy ... -
? til sekundærlitteratur
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe.\n\nMin sso skrives i engelsk og jeg har stort set fuldstændig stør på den bo jeg skal analysere mit spørgsmål ligger i at jeg kun har fået en bog af min lærer der kan bruges til sekundærlitteratur, er det ikke alt for lidt? Jeg har selv været på biblioteket ... -
SSO - Sovjets opløsning - vurdering
ForumindlægJeg skriver SSO Sovjets opløsning, og min redegørelse + analyse handler om Gorbatjovs reformpolitik, kuppet og sammenbruddet. \n\nI min vurdering skal skrive om hvilken betydning omvæltningerne og Sovjets opløsning har haft for østblokkens udvikling. \n\nNogle der har nogle forslag til, hvad det ...
