Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19901 til 19920 af 48309
-
Slaget på Fælleden - hjælp
Forumindlæghej. Jeg har lige skrevet om Slaget på Fælleden, men så skal jeg også finde en kilde og derefter lave kildekritik. Forstår ikke hvordan jeg skal lave kildekritik ? ,s kan nogen hjælpe? Tak på forhånd. -
Opfordring: Upload videregående opgaver
ForumindlægHermed bringes en opfordring til alle Studieportalens medlemmer på videregående uddannelser: Upload jeres opgaver, notater og lignende på Graduate.dk (www.graduate.dk) (du kan bruge dit Studieportalen.dk login :) ) God weekend til alle! -
Atlantis - Beretning hvor menneskene lever under vand
ForumindlægJa, som topic... Er der en beretning hvor mennesket levede i atlantis under vandet? -
Hjælp til "Glæden ved vin"
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forstå teksten "Glæden ved vin"? Jeg har læsten 3 gange nu, og kan ikke helt finde meningen med handlingen. Hjælp -
Hjælp til AT emne!
ForumindlægJeg har simpelthen brug for inspiration. Jeg skal skrive AT opgave her i 2g, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal skrive om. Jeg har ikke valgt fag endnu, men ved på forhånd, at det ikke skal være matematik, fysik, eller andet videnskabeligt. Hvad har I andre skrive om? Eller hvad synes I ku... -
HJÆLP til en redegørelse
ForumindlægHej jeg er igang med min SSO opgave. Jeg mangler en redegørelse den skal være på ca 2 sider Er der nogen der vil lave den til mig? rimelig betaling finder sted. evt. skriv til mig. -
Kunst fra romantikken og naturalismen?
ForumindlægJeg skal skrive 2. års opgave om romantikken og naturalismen/realismen og vil gerne have hjælp med nogle malerier. Jeg leder efter billeder der er typisk fra romantikken og naturalismen/realismen. Hvis i har et link ville det være dejligt. Håber i kan hjælpe -
Det forsømte forår
ForumindlægGodaften :) Jeg har fået til opgave at skrive en bograpport, og mit valg er så faldet på "Det forsømte forår" af Hans Scherfig. Jeg skal i denne opgave have en personkarakteristik med, men da bogen er en kollektivroman, har den ikke nogen bestemte hovedpersoner, derfor er jeg lid... -
Gode tyske udtryk?
ForumindlægHej folkens Jeg har tysk, og jeg vil gerne blive bedre til at udtrykke, så hvis nogen af jer havde nogle goder udtryk/sætningsindledere jeg kunne bruge i timen (primært til det mundtlige, hvor vi taler om tekster), så måtte I meget gerne skrive dem, for jeg kunne virkelig godt bruge nogle! -
Dogmefilm
ForumindlægSkal finde ud af hvilken effekt de ti bud får for filmene? hvad er målet? Gør dogmereglerne en film sandere? og hvordan måles sandhedsværdien? -
løgsuppe med pastinaksovs
ForumindlægHej, I må undskylde den forvirrende overskrift men den virkede åbenbart .. Jeg har tre spørgsmål: 1) Hvordan kan det være at man i starten af 1800-tallet i Nnrdstaterne i USA begyndte at få den holdning, at slaveri var forkert? 2) Hvordan kan det være man siger borgerretsbevægelsen i USA slut... -
Socialdemokratiets udvikling
ForumindlægJeg skal skrive SRO, men infomedia er nede, og jeg står derfor og mangler en masse artikler. Jeg skal først og fremmest redegøre for udviklingen i partiet fra valget 2005 til nu. Hvis der er nogle, der ligger inde med et link til en god oversigt over udviklingen af vælgertilslutningen o.lign. m... -
Perserkrigene...
ForumindlægHej derude, Er der nogle som kan ganske kort hjælpe mig med at forstå hovedpointerne i Perserkrigene og den peloponnesiske krig? Hvorfor startede de? Skyldtes det styreformer eller hvad?? Please hjælp mig.. -
jordens dannelse og til idag
Forumindlægjeg skal skrive om jordens dannelse og til idag ink. istider og dinosurer tak på forhånd -
Den barmhjertige samaritaner
ForumindlægNogen der ved hvilken slags tekst den barmhjertige samaritaner er? Er det en myte? -
Udvidende univers
ForumindlægJeg har læst at der har været givet andre fortolkninger af rødforskydningen end at himmellegemerne bevæger sig væk fra hinanden. Nogle der kender nogle af dem? -
Genre Nordkraft
ForumindlægHvilken genre vil i sige, bogen 'Nordkraft' er? Jeg tænker mest i banen af drama... Men ved ikk helt -
Budskabet fra Skibsdrengens fortælling (Karen Blixen) HASTER!!!
ForumindlægHej.. Er der nogle der ved hvad budskabet i Skibsdrengens fortælling er?? Håber I vil hjælpe mig -
Forskel på Islam nu og i middelalderen
ForumindlægHej allesammen Jeg håber at nogen har kan hjælpe mig Overskiften er såmænd meget sigende. Jeg vil gerne vide noget om de væsenligste forskelle mellem Islam nu og i middelalderen; gik kvinderne med slør, valfartede man til Mekka var der en anden grundforståelse af visse dele osv.? Jeg ved en del o... -
world trade center
Forumindlæghej allesammen, jeg skal skrive en stil om world trade center. men er der nogen der kender en hjemmeside, hvor jeg kan se hvad, usa's reaktion var på world trade center. -altså, hvordan usa reagerede på angrebene.. tak.
