Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19901 til 19920 af 48240
-
Analysemodel til old-tekster :)
ForumindlægTil alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm -
Hvilke personer, læser hvilke aviser? Og ser hvilke kanaler på tvet?
ForumindlægOverskriften siger meget sig selv. Jeg tænkte på om nogle lå inde med information om hvilke persontyper der læse de forskellige aviser og hvilke persontyper der ser de forskellige kanaler i fjernsynet? Skal bruge det til min eksamen imorgen, vil være dejligt med lidt feed-back :) /Alex. -
Billedet - Hvad gør jeg først?
ForumindlægJa, når jeg får det billede jeg skal beskrive og datere til eksamen, hvad er så det første man gør, for evt. at skabe et godt overblik? Er der visse ting der er gode til at afsløre hvilken tid det stammer fra? Skal op i morgen! -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
Hurtig svar.
Forumindlægjeg går i folkeskolen og skal op i kristendom i morgen. Hvis der er nogle, som ved hvordan det foregår, samt kan fortælle mig, om man kun kan komme op i kristendommen, eller også andre religioner? evt triks til at klare sig bedre tik kristendom eksamen, vil jeg gerne høre. -Mike -
Mulighed for optagelse på trods af dumpet fag?
ForumindlægHej, jeg er i den situation, at jeg vil søge ind på fransk på uni efter min studentereksamen. MEN nu er jeg bange for at dumpe dansk, da dansk er et af fagene, der skal bruges for at blive optaget. kan jeg stadig komme ind hvis jeg dumper eksamen? -
AT - kildekritik
Forumindlæghej når man har brugt forskellige kilder til at finde frem til en konklusion skal man jo bruge metoden "kildekritik" i historie.. men skal man så ind og svare på spørgsmål om afsender, modtager tendens osv hver gang til eksamen ? altså skal man fremlægge alle de her spørgsmål for lærer ... -
Jura
ForumindlægHvis man dumper et fag på Jura studiet er man så tvunget til gå til eksamen i faget igen? Altså hvis man i et semester har fået 10 i et fag og 00 i et andet, er det så gennemsnittet der tæller eller er du tvunget til at gå det ene fag om som er dumpet? -
Perspektivering
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen og har vagt eventyret skyggen af H.C. Andersen, men jeg har lidt problemer med at perspektivere den til H.C. Andersens liv, så er der nogen der kan komme med et forslag til hvordan jeg kan perspektivere den til hans liv? På forhånd tusind tak :) -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
Kraktere i grundforløb?
ForumindlægHej Jeg går i grundforløb på hhx. Jeg har svært ved at være aktiv i timerne, og jeg vil derfor høre om man egentlig for karaktere i grundforløbet? Skal man ikke bare op til AP og ØG eksamen? Eller gælder det samme som i folkeskolen, med at man for "standpunktskaraktere"? -
optagelse
ForumindlægHej. Fik afvide I dag hvis man nu har høje karakterer og alligevel ikke er egnet kan man tage optagelses prøve.. Er det så en prøve man tar ligesom eksam ? Eller er det bare et møde, hvor man snakker med skolen ? Mvh forvirrende person.. -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
her er lidt metoder:D
Forumindlæg• Naturvidenskabelige metoder: - Empirisk-induktive metode: Man laver hypoteser/teorier ud fra observationer/forsøgsresultater (man slutter fra det specielle til det generelle). - Hypotetisk-deduktive metode: Man udleder konsekvenser ud fra teorier (man slutter fra det generelle til det mere sp... -
Hjælp til rettelse af et brev
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet et brev på spansk, men jeg er ikke sikker på at jeg har fuldkommen styr på grammatikken, hvis der var nogle der kunne kigge mit brev igennem vil jeg blive mere end taknemmelig! Gibraltar, 12 de abril de 2010 Querida Lola: ¡por fin escribo esta carta! Ahora... -
Odontologi-studerende på uni (førsteårsprøven)
ForumindlægHej! Jeg er en odontologi studerenede på 2.semester der skal op til eksamen i "Medicinsk celle-vævsbiologi og excitable celler" og regner med at jeg dumper den, da jeg ikke har været med fra starten af semesteret pga personlige forhold. Derfor vil jeg gerne søge om dispensation, så je... -
ny karatter omregning??
Forumindlæghej, håber nogle kan svare mig på følgende. Jeg læste følgende på hjemmesiden : http://www.aalborg.dk/Dansk/Living/?ctrl=424&data=103%2C2277117%2C531&count=1 "Bonus til de hurtige Fra politisk side vil man gerne have studenter hurtigere i gang med en uddannelse. Derfor besluttede man sid... -
Emner i samfundsfag
ForumindlægHej Vil gerne hjælpe i samfundsfag, nu når det snart er eksamen. Folkestyret og grundloven økonomi politik sociologi velfærd EU ideologier Arbejdsmarkedet og andre emner. Bare skriv på tråden, hvis I er interesseret-lige meget hvilke niveau -
Klage over skriftlig karakter i biologi? - Kan du læse min eksamensopgave igennem?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har som alle andre lige fået offentliggjort mine skriftlige karakterer igår. Jeg blev meget overrasket, da jeg så min karakter for skriftlig biologi. Jeg har igennem 3 år på gym fået 12 i biologi skriftlig på både 1. standpunkt, 2. standpunkt og årskarakter (nogle af opgavern...
