Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19901 til 19920 af 27764
-
Hvad hedder jeg-fortæller på tysk?
ForumindlægJeg er i gang med, at analysere en svær tysk tekst. Men jeg ved ikke, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk. Er der nogen af jer der ved, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk? Tak på forhånd : - ) -
SRP - Sting rapport
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP om bassisten/sangskriveren Sting. Jeg har fagene musik og engelsk og jeg tænkte på om der var nogle der lagde inde med noget omkring ham. Det kan være en ide, opgave eller tekster der kan analyseres. -
Har virkelig brug for hjælp til en aflevering
ForumindlægJeg skal analysere nogle noveller og noget med noget tekstanalyse, hvor jeg blandt andet skal perspektiver, bruge fortolkning og epik. Hvad betyder disse og hvordan skal jeg lige gøre? Har prøvet at google det og jeg får en forklaring jeg heller ikke forstår. Er der nogle der vil hjælpe? -
Rødhætte
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave en analyse af "Rødhætte" til min mundtlig dansk afgangsprøve. Er det nogen der kan hjælpe med, hvad moralen i "Rødhætte" er? Og hvad man kan perspektivere til? Håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak! :-) Vh Anna, 9. klasse -
billedsprog eller metafor?
Forumindlægjeg er ved at analysere en tale og kom lige lidt i tvivl om noget. "Hvad Amerika er smager nu af noget ubetydeligt i forhold til, hvad vi har smagt i snesevis af år". er dette en metafor, billedsprog eller?? håber nogen kan hjælpe? -
Dansk hovedopgave rettelse? .... hjælp
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der vil være behjælpelig med at rette en hovedopgave om en film. Forside, indholdholsfortegnelse, indledning, anmeldelse af filmen, analyse, samt konklusion. Jeg vil gerne sende den til en mail, hvis der er mulighed for det. Jeg vil være inderligt taknemelig På forhånd... -
Engelsk A - studentereksamen
ForumindlægHej Er der nogle der kort kan forklare mig hvordan eksamen på STX i mundtlig engelsk foregår? Har I nogle gode links til analysemetoder ol., da jeg kan forestille mig, at man skal analysere en tekst? Hvis det så også er tilfældet, skal man så perspektivere til andre tekster og i så fald, hvilke?... -
Teksten Leute af Gina Ruck-Pauquet
ForumindlægHej. Jeg ville bare høre, om der var nogle herinde der havde læst teksten "Leute" af Gina Ruck-Pauquet, da jeg har en smule svært ved at fortolke eller analysere teksten med henblik på et overordnet emne. Håber der er nogle der kan hjælpe! -
Dansk
ForumindlægHej, jeg skal analysere og fortolke Historien om en moder af H.C Andersen og så er der et punkt, hvor jeg skal skrive hvad for nogle ting, der gøre dette eventyr for voksne og hvilke der gør den for børn. Please hjælp den skal afleveres snart -
Champagne Flight
ForumindlægHej :-) - Jeg sidder med en analyse opgave om teksten "Champagne Flight" og det kunne være rigtig dejligt at have en opgave hvor jeg kan få en smule inspiration, da jeg er gået helt i stå. På forhånd mange tak :-) -
Symbolik på glas
ForumindlægHej alle sammen. jeg sidder lige med en novelle jeg skal analyse (dansk eksamen) jeg mangler dog lidt hjælp. Nogle der kan hjælpe mig med hvad ting i glas kan betyde altså dens symbol? :) -
hjælpemidler til dansk mundtlig eksamen??
ForumindlægHeej alle derude ! Jeg har et meget vigtigt spørgsmål om den mundlige dansk-eksamen ! hvad må man have med ?? når jeg tænker på at man skal sidde og forberede sig i 40 minutter ! Må man kun have de forskellige analyse modeller eller også egne noter ?? er meget i tvivl... -
Titel forståelse
ForumindlægHej. Jeg skal analyser teksten: Der Froschkönig oder der eiserne Henrich også bedre kendt som Frøkongen eller jernhenrik af Brøderne Grimm Problemet er at jeg ikke fortstår hvad titlen skal betyde i forhold til teksten. Er der nogen som kan hjælpe mig med det ? :) -
Tv-reklame - reklamespørgsmål.
ForumindlægJeg ville høre om der var nogle der kunne forklare begreber REKLAMESPOT, da jeg ikke selv er indforstået med det. Jeg skal svare på '' hvad gøre reklamespottet specielt eller anderledes?'' Jeg skal analysere en reklame (sydbank tv-reklame) Så reklamespot anyone? -
HJÆLP!!! MANHATTAN PROJEKTET - BREVET FRA EINSTEIN
ForumindlægHej! Jeg vil lige høre om nogen har analyseret brevet fra Einstein til Roosevelt før, som kan fortælle om hvad den implicitte hensigt med brevet er?' Den eksplicitte hensigt med det, har jeg forstået som at oplyse omkring den nye opdagelse, samt hvordan regeringen burde indstille sig på det... -
Dansk mundtlig eksamen imorgen!!!!!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig? Er virkelig på skideren, skal op i dansk mundtlig imorgen, og kan bare ikke finde ud af det. Jeg skal analysere en novelle af Kim fupz Aakaeson " løven" - Håber der er nogle der kan hjælpe mig.. -
Et dukkehjem
ForumindlægHej med jer ;) Sidder lige med en mundtlig dansk årsprøve til imorgen, jeg har analyseret og fortolket "Et dukkehjem" af Henrik Ibsen, men har en del problemer med at finde en perspektivtekst. Perspektivteksten skal være fra det moderne gennembrud. Nogen der har nogle gode ideer? På fo... -
digte
ForumindlægHej jeg har lavet en sammenlignende analyse og fortolkning af "forgængelighed" af Inger Chrsitensen og af "Biler" af Henrik Nordbrandt. Jeg vil gerne afslutte det med en perspektivering. Jeg er dog i tvivl om hvad jeg skal perspektivere det? Har i nogle forslag. -
Hyperbolsk tangens, Taylorpolynom og en ulighed. Kan du hjælpe?
ForumindlægHej, jeg har en opgave for i analyse 0. Jeg skal bestemme Taylorpolynomiet af 3. grad omkring udviklingspunktet a=0 for hyperbolsk tangens. Det har jeg gjort og fået: Jeg skal nu bruge dette Taylorpolynom til at vise uligheden: ' Hvordan kommer jeg videre herfra? -
Finanskrisen Udenfor pensum
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SOP om finanskrisen og Lehman Brothers i VØ A og IØ A. Jeg tænkte på hvordan jeg i min analyse kan komme udenfor pensum i forhold til en regnskabsanalyse
