Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19941 til 19960 af 23690
-
disposition til 3g's opgave
ForumindlægHej \njeg skal skrive min 3g's opgave i spansk om Isabel Alledes åndernes hus.... Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal disponere min opgave? Jeg kommer bl.a. ofte til at fortolke før jeg analysere osv.... Håber der er nogle der vil give mig nogle fif til hvordan jeg får en god opgave ... -
SSO hjælp....!!!!
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SSO om Stalin og hans udrensninger. Jeg skal redegøre for kollektiviseringen og jeg har fået en kilde jeg skal analysere, jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.\n\nHvorfor går Krustjov frem i 1971 og siger at Stalin kollektiviseringer ikke bragte ... -
SRP - Depression i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive SRP om emnet "depression i det senmoderne samfund" i fagene psykologi og samfundsfag. Jeg tænkte om der var nogle derude, som der havde nogle relevante idéer om, hvilke teoretikere jeg kunne inddrage? Samt, om i kendte nogle kampagnevideoer, terapimodeller, met... -
SSO Hjælp til redegørelse og diskution
ForumindlægMin opgave lyder: \n\nLav en analyse og fortolkning af romanen Strangers on a train med en diskussion af hovedpersonerne og genren. \n\nEr der nogen der kan hjælpe mig med forståelsen? Skal man ikke redegøre i engelsk? Og med at diskutere laver man et afsnit for sig selv?\nGrunden til at jeg spør... -
AT eksamen metoder
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i AT, og vil virkelig gerne have styr på metoderne. Jeg har om Aztekerrigets undergang med fagene biologi og historie, hvor jeg ser på sygdomme osv. som påvirkede undergangen. Så her er mit spørgsmål: Hvordan anvender jeg den naturvidenskabelige metode uden at have ... -
? til sekundærlitteratur
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe.\n\nMin sso skrives i engelsk og jeg har stort set fuldstændig stør på den bo jeg skal analysere mit spørgsmål ligger i at jeg kun har fået en bog af min lærer der kan bruges til sekundærlitteratur, er det ikke alt for lidt? Jeg har selv været på biblioteket ... -
Religionsfaglig metode i Urban II's korstogstale?
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har som så mange andre lidt problemer med AT: 1) Jeg har historie og Religion om korstogene, og skal derfor analysere Urban II's tale fra to forskellige forfattere. Men hvilken religionsfaglig metode skal der bruges? den teologiske(hvis det overhovedet hedder sådan?). J... -
Kan "og" indlede en bisætning?
ForumindlægVed godt det måske er basic knowledge, men er simpelthen kommet i tvivl.. Så mit spørgsmål lyder som overskriften: Kan "og" indlede en bisætning? Sidder og skal analysere en dansk tekst, og der er ikke noget komma foran "og", trods det, at der er nexus på hver sin side af &qu... -
perspektivere -sso
ForumindlægJeg har læst en bog i engelsk og har efterhånden fundet ud af at hovedpersonen i denne bog lider af en speciel sygdom, ville det være forkert at perspektivere med dette, eller ville det blot være spild?\nDet står ikke direkte i teksten men da jeg søgte rundt om kring ramlede jeg ind i sociopathy ... -
SSO - Sovjets opløsning - vurdering
ForumindlægJeg skriver SSO Sovjets opløsning, og min redegørelse + analyse handler om Gorbatjovs reformpolitik, kuppet og sammenbruddet. \n\nI min vurdering skal skrive om hvilken betydning omvæltningerne og Sovjets opløsning har haft for østblokkens udvikling. \n\nNogle der har nogle forslag til, hvad det ... -
Kafkas Dommen
ForumindlægHejsa \nJeg sidder og skriver 3.g opgave i dansk om Franz Kafka ”Dommen” og ”Forvandlingen”. Mit problem er at jeg skal skrive om forvandlingsmotivet i de to noveller, men jeg aner ikke hvad det kan være i ”Dommen”. Hvis der er nogen der kender en god analyse om ”Dommen” som kan give lidt inspira... -
Hypotakse/paratakse
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp til disse begreber. Jeg er godt klar over at hypotakse er sætninger hvor der indgår underordnede og overordnede led, imens paratakse er hvor leddene i en sætning er sideordnede. Det jeg ikke er klar over, er hvilken betydning dette har? Når man så kommer til en kon... -
Jeg er gård mig bygge vil
ForumindlægHey, jeg skal analysere den kendte børnesang "Jeg en gård mig bygge vil". Men jeg har lidt problemer med at karakterisere genren. Er det en folkevise...? - har googlet lidt rundt, men fandt ingenting, så håber i kan hjælpe mig :)\n\nJeg skal desuden beskrive den opfattelse af landbrug o... -
The Passion of the Christ - spørgsmål!
ForumindlægHej, vi har set en The Passion of the Christ i engelsk, og skal lave en analyse. Her er to spørgsmål som jeg skal svare på: 1. Mel Gibson, who directed the film, is a Roman Catholic. Why do you think Gibson as a Catholic chose to tell the story of Easter as he did? 2. Would a Danish Luthe... -
Hjælp søges ang. stil
ForumindlægHej\n\nNogen der har skrevet en analyse og fortolkning af Rifbjergs digt "Morgen" og digtet "Opvågning" af Nanna Jeiner? \n\nEr helt lost kan ikke komme igang og skal snart være færdig. \n\nPS: Hvis i har noget med Geoge Brandes "om læsning" så vil jeg også gerne hav... -
SOS! HJÆLP til opgave omkring romanen "Fru Ines" af Amalie Skram
ForumindlægHejsa allesammen.\nJeg er igang med at skrive en 2. års opgave, hvor jeg har valgt at skrive om Amalie Skram. Jeg har læst hendes roman "Fru Ines", og dermed skal opgaven indeholde en analyse af bogen med særlig indblik på Amalies skildring af kvindens daværende stilling, dels i samfund... -
Non fiction tekst til eksamen
ForumindlægHej derude Vil lige høre om der er nogen, som har læst artiklen "Must i really send my son into hell every day ". Det er en prøve eksamen vi har fået. Men undre mig over hvordan man skal gribe det an. Nogle forslag? Umiddelbart tænker jeg en præsentation af tekst plus hoved temaet/moti... -
Artikel - Design vs Funktion
ForumindlægHejsa!\n\nJeg skal skrive en artikel på baggrund af en anden artikel, som handler om, hvordan dyrt design oftest går ud over funktionen. \n\nDerfra skal jeg analysere en artikel, men da jeg skal skrive en artikel om selve det tema, ville jeg høre om hvilket medie er bedst at skrive det i. \n\nChi... -
Fremgangsmåde/metode - vesuvs udbrud!
ForumindlægHej alle. Jeg mangler lidt hjælp til, at lave en fremgangsmåde/metode til min historieopgave i 1.g. Min problemformulering lyder som følder: • Jeg vil redegøre for Vesuvs udbrud (Vesuv-byernes undergang, herunder Pompeji, Herculaneum og Stabiae) • Jeg vil analysere Plinius' to breve... -
litterært essay?
ForumindlægHej Jeg skal skrive et litterært essay, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg gør... Der står i opgaveformuleringen at jeg skal lave en fortolkning af historien, som om det var en børnehistorie. Derefter skal jeg enten fortolke teksten som en "moral tale" eller også skal jeg for...
