Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 19941 til 19960 af 62610
-
Auster SSO. Music of Chance
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SSO her om en uges tid. Har valgt at skrive i engelsk om Paul Austers roman "The Music of Chance".. Er lidt i tvivl om hvor jeg skal lægge fokus også mht. en råd tråd, men jeg regner med at fokusere lidt på Nashes liv, hans forhold til Pozzi og til de andre personer... -
Barnemord i Pelle Erobreren??
ForumindlægHej, jeg står i den situation, at jeg skal perspektivere et billede med barnemord og tænkte, om det ikke er noget med et barnemord i Pelle Erobreren, hvor en kvinde slår sit barn ihjel, fordi hun har fået det uden for ægteskab? Hvis nogen kan fortælle mig yderligere om det så vær venlig at skrive? -
Karakterkrav fuld pensum?
ForumindlægHvad er reglerne for fuld pensum? Jeg går i 2. g og er blevet indstillet til fuldt pensum.. Det vil sige at jeg skal op i kemi, fransk og multimediefag. Har været oppe i fransk og fik desværre 00. Så ville høre om jeg så minimum skal have et 4-tal og et 2-tal i de sidste to eksamener, så mit eksa... -
skrftlig dansk FSA9, 2006
Forumindlæghej... er der nogen, der kort den skriftlige prøve i dansk fra 2006??? altså, hvilke 5-6 emner man kunne vælge at skrive om???? på forhånd tak... -
kort sætning
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med følgende sætning: "For ikke at gøre hende ked af det" Jeg har selv skrevet: De que no hace la triste, men jeg kommer i tvivl om hvordan jeg skal oversætte "hende"??? er der en som kan hjælpe? -
SOFIES VERDEN! BOGEN!
ForumindlægHej! Jeg er igang med SOFIES VERDEN! Jeg går på lærer seminariet, og skal derfor lave en redegørelse for bogen! Er lige lost mht hvad jeg skal skrive i den. Er der nogle som går på sem som kan hjælpe? Eller nogle som har nogen ideér.. ? Louise -
Fysik - behandling af kilder?
ForumindlægHej. Jeg fik netop udleveret min opgaveformulering til SSO i går. Opgaven lyder: "Lysets hastighed og relativitetsteori". Nu sidder jeg så pludseligt med det problem, at jeg egentligt ikke er klar over, hvordan jeg bahandler kildematerialet. Jeg har, også i går, fået udleveret et brev ... -
Non fiction vs fiction
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der ved hvad forskellen er på non fiction og fiction? Må meget gerne skrive en kort beskrivelse Venlig hilsen John. -
Den amerikanske revolution
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med, at svar kort og grundt hvad den amerikanske revolution gik ud på dengang? Tak på forhånd :) -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
AT prøveeksamen Metoder
ForumindlægJeg skal op til At prøveeksamen og er lidt i tvivl om metoderne. (Naturvidenskabelig og hermaneutiske). Tænkte om der var nogen som kunne give mig en god kort forklaring på de to metoder ? -
Religion
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe Hvilken betydning har religion for de senmoderne samfund? -
negativ tid
Forumindlægesksiterer negativ tid? -
A Trip to Grand Rapids
ForumindlægHej, Nogen der har læst "A trip to Grand Rapids"? Jeg skal karakterisere Roger Hedlund og hans forhold til hans familie - og det har jeg brug for hjælp til :) Så hvis nogen har nogle guldkorn, så skriv endelig :) -
Hvilken?
ForumindlægHvad lyder bedst at have som overskrift: 1)Love across cultures 2)Love between cultures Min lille stil/rapport skal handle om, hvad der bl.a. sker når fx en muslims pige og en kristen dreng bliver forelsket i hinanden. -
hej jeg har fået et spørgsmål som lyder..
Forumindlægundersøg, hvordan levestandarden var i danmark omkring 1870? håber i kan hjælpe :) -
HJÆLP?! Samf synopsis
ForumindlægHvad er reformation og hvad indebærer det? -
Akepot af brødrene grimm
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D -
perspektivering Hjælp!
ForumindlægHey folkens sidder midt i min forberedelse til old eksamen 3.g. har nogle problemer med perspektivering med følgende tekster: Herodot platons symposion antigone iliaden Hvad kan man tage fat i? evt perspektivere herodot med iliadens hybris/nemesis syn på verden? på forhånd tak. -
Middelalderen i DK
ForumindlægHJÆLP! Jeg skal skrive DHO om forholdet mellem kongemagten, kirkens mænd, adelen og bønderne i middelalderen i Danmark! Alt hvad i kan komme i tanke om vil hjælpe. På forhånd tak :-)
