Historie

konkusion til historieopgave

30. marts 2014 af sarahmussen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Jeg mangler at lave en indledning og konlusion til min historie opgave. eller rettere sagt jeg har lavet indledningen, men den skal laves om og jeg har brug for hjælp til at lave den om.

Min lærer sagde at vi ikke måtte skrive med "jeg" i hele opgaven, men jeg ved ikke hvordan jeg kan lave min indledning og konlusion, uden at bruge jeg.

Opgaven handler om nazismens ideologi

min indledning:

Jeg har valgt at arbejde med problemformuleringen ”Nazismens ideologi”. I gennem opgaven vil jeg svare på hvad nazismen gik ud på, og hvordan partiapparatet blev brugt til at udbrede ideologien. Jeg har valgt at starte med en redegørelse for NSDAP's politiske og organisatoriske udvikling, frem til hvordan Adolf Hitler kom til magten som rigkansler i 1933. Jeg vil analyser og undersøge 25-punkts-programmet og vælge et par punkter, som jeg vil kommentere., og give en fortolkning. Efter vil jeg vurder, med min mening, af et par af punkterne, med hvordan programmet indeholder ideologiske overbevisninger.Til sidst vil jeg konkludere på hele opgaven.

Er der nogen som kan hjælpe med at lave min indledning om og hjælpe med at lave en konlusion.


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. marts 2014 af Andersen11 (Slettet)

Det er skrevet på et meget dårligt dansk.

Jeg har valgt at arbejde med problemformuleringen ”Nazismens ideologi”. I gennem opgaven vil jeg svare på hvad nazismen gik ud på, og hvordan partiapparatet blev brugt til at udbrede ideologien. Jeg har valgt at starte med en redegørelse for NSDAP's politiske og organisatoriske udvikling, frem til hvordan Adolf Hitler kom til magten som rigkansler i 1933. Jeg vil analyser og undersøge 25-punkts-programmet og vælge et par punkter, som jeg vil kommentere., og give en fortolkning. Efter vil jeg vurder, med min mening, af et par af punkterne, med hvordan programmet indeholder ideologiske overbevisninger.Til sidst vil jeg konkludere hele opgaven.

I stedet for at skrive i jeg-form, kan man skrive i en mere passiv form "Der gives et overblik over ...", "derefter gennemgås ... med særligt henblik på ..." "Til sidst gives en konklusion af det gennemgåede materiale". Når du lægger navn til opgaven, er det klart, at det er dig, der har skrevet opgaven, selv om teksten fremstår i 3. person.


Svar #2
30. marts 2014 af sarahmussen (Slettet)

okay, tusind tak for hjælpen. 


Svar #3
30. marts 2014 af sarahmussen (Slettet)

men jeg synes stadig det er svært at formulere det, uden at skrive "jeg" :-D


Skriv et svar til: konkusion til historieopgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.