Afsætning

Skydeskivemodellen

01. oktober 2014 af emilsch (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, 

Jeg har brug for hjælp til skydeskivemodellen om Mercedes i afsætning, og jeg kan ikke rigtig komme igang, men hvad jeg skal skrive under de forskellige "overskrifter".. Er der nogle der vil hjælpe mig? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. oktober 2014 af Stats

Samme produkt til samme målgruppe:
Audi, BMW, Alfa Romeo, osv.
- Dette skyldes at Mercedes og de andre nævnte bilmærker har den samme målgruppe, såfremt er det stadig en bil, altså dvs en bil.

Samme kategori af produkter:
Her er der tale om alle biler. Dvs Nissan, Skoda, VW, farrari, Porche osv. (Har ikke analyseret målgruppen, så der kan være visse biler der burde være placeret ovenfor, og omvendt...)
- Dette skyldes at mercedes er en bil, og der ikke behøves at være den samme målgruppe.

Produkter til samme behov:
Okay! Hvad er det behovet for en bil er??? Ja, det er at komme fra A til B. Produkterne her kan være en cykel, tog, skateboard, Motor cykel, segway osv.
- Dette skyldes at der er tale om alle de produkter der kan hjælpe til at udfylde behovet.

Alle produkter:
Her kan der være tale om slik, et bord, en sofa, generelt alt invetar, huse, osv.
- Alle produkter er alle produkter

Så kan du videre analysere det med forhold til bred og snæver konkurrence..

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Skydeskivemodellen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.