Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Harlem Renaissance og Langston Hughes

07. december 2014 af Damm1995 (Slettet)

Hej alle!
Jeg er i gang med at skrive SRP med denne problemformulering:

Kan sort musik og litteratur i 1920'erne ses som udtryk for en ny sort selvbevidsthed?
- Redegør for Harlem Renaissance
- Analyser et antal digte og musikstykker fra perioden. Duke Ellingtons "The Mooche" skal indgå.

- Diskuter ud fra dine analyser om man kan finde en ny sort selvbevidsthed i værkerne.

Nogen der har gode forslag til digte, jeg kan tage fat i? Synes det er ret svært, for der er så mange muligheder!

Tak for hjælpen!!

Svar #1
08. december 2014 af Damm1995 (Slettet)

Anyone??

Brugbart svar (0)

Svar #2
28. januar 2025 af Elev17

Hej
Jeg skal skrive SRP om Harlem i år, har du stadig din opgave ? Eller fandt nogle gode kilder ?

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. januar 2025 af strawberryfieldsforever (Slettet)

du kan næppe forvente svar fra én hvis indlæg er over 10 år gammelt og som har slettet sin profil

opret i stedet et nyt spørgsmål og spørg om noget konkret, så er der en god chance for at få noget hjælp

Brugbart svar (0)

Svar #4

Tak :))

Brugbart svar (0)

Svar #5

hvilke fag skriver du i?

skal teksterne være på dansk eller engelsk?

jeg vil gerne prøve at hjælpe med at finde noget egnet

Brugbart svar (0)

Svar #6

Tak, det mega sødt af dig.

Jeg skal skrive i fagene engelsk og historie, og skal finde historie kilder helst på dansk og så engelsk kilder. Jeg overvejer at analysere en af Langston Hughes digte og så ved jeg ikke helt hvilke slags historiske kilder der gælder og er. Men vil gerne fokusere på en positiv side af afro amerikanske liv og det de fik udrettet som vi stadig kender til i dag, der udfoldede sig i denne kunstneriske periode.

Brugbart svar (0)

Svar #7

så lidt - kigger på det i morgen :-)

Brugbart svar (0)

Svar #8

Tak ? det sætter jeg virkelig pris på, god aften :))

Brugbart svar (0)

Svar #10
11. februar 2025 af Elev17

tusind tak for alle links, sætter stor pris på det, forstår ikke hvordan du fandt alt det og så hurtigt. Hvis du har nogle gode råd, eller ved hvad der betegens som historiekilder må du meget gerne dele. Ellers tak og håber du har en god uge, fordi du har ihvertfald gjordt mit skole liv lidt lettere. 

Brugbart svar (0)

Svar #11
12. februar 2025 af strawberryfieldsforever (Slettet)

så lidt :-) tja, det krævede nu også lidt "gravearbejde" ;-)

er det sadan noget her, som du efterspørger?

https://www.aldrigmere.dk/materialer/grundmaterialer/kilder-og-kildekritik-i-historiefaget

måske kan du finde flere kilder her -

https://silkeborgbib.dk/studie/historiske-kilder

husk lige at oprette et nyt spørgsmål, hvis du har brug for mere hjælp - denne tråd er efterhånden gammel og drukner let i nyoprettede spørgsmål

held & lykke med opgaven

Brugbart svar (0)

Svar #12
12. februar 2025 af Elev17

Jeg får lige tjekket linksene, men tak og det må jeg gøre :))

Skriv et svar til: Harlem Renaissance og Langston Hughes

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.