Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
Plagiat i SRP?
Jeg er igang med at analysere min tekst i forbindelse med SRP, og er kommet i tvivl om nogen ting i forbindelse med plagiat;
En uges tid før jeg fik opgaveformuleringen udleveret(og dermed startede på at skrive SRP), læste jeg en vens SRP, som havde om samme emne, og havde åbenbart også valgt at analysere samme roman. Jeg har ikke læst hans SRP siden, men vi har begge ET identisk citat fra bogen, hvor hovedetrækkene i vores analyse af netop det citat er ens. Jeg har ikke stjålet noget for hans SRP overhovedet, men har (noglelunde) kunnet huske hans analyse af citatet, og har derfor (noglelunde) analyseret det på samme måde - dog er jeg ret sikker på, at der også er dele i citatet, som jeg har analyseret som han ikke har. Vil det ses som snyd/plagiat, hvis jeg vælger samme citat, af samme grund som han har gjort?
Svar #1
08. december 2014 af studerendeHF (Slettet)
Hej,
Så længe du referer (kildehenvisning) til romanens citat (sideantal), så er der ikke tale om plagiat. Hvis du desuden analyserer romanen på samme måde som din ven, så er der desuden ikke tale om plagiat, så længe du altså benytter dine egne formuleringer.
Dette er ihvertfald, hvad jeg har fået afvide.
Skriv et svar til: Plagiat i SRP?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.