Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - HASTER

11. december 2014 af fl0werpower

Hej! Skal man skrive i ens indledning, hvilke metoder man vil bruge gennem hele opgave?? Altså f.eks.:

I engelsk vil jeg på baggrund af filmen Thelma og Louise (og det tilknyttede manuskript) med systematisk indholdsanalyse overordnet indkredse, hvordan denne film belyser og forklarer kriminalitet. Jeg vil lægge vægt på bl.a. etiske forhold, kønsroller, offerroller og personlighedsudvikling og samtidig indkredse, hvordan det litterære/det filmmæssige i form af komposition, persontegning i hovedpersoner og bipersoner, rollebytning, symboler og også sprogligt særpræg spiller sammen med ”budskabet”.

Kvalitativ analyse (på baggrund af ovenstående) som princip vil blive behandlet, fordele og ulemper. Der vil i analysen blive lagt vægt på, om der ligger endeterministisk eller voluntaristisk grundholdning i dette konkrete filmværk.

Som supplement inddrages den amerikanske FBI database.

I samfundsfag vil jeg foretage en systematisk opstilling af teorier om kriminalitet. Jeg vil søge at opdele dem efter, hvilket hovedområde de i særligt grad baserer sig på.

Jeg vil analysere udvalgt foreliggende statistik og bringer således kvantitativ metodei anvendelse. Jeg vil gennemføre et grundigt interview med en tidligere kriminel og forsøge at kaste lys over problemformuleringen ved en sådan kvalitativfremgangsmåde.

I lighed med engelsk vil determinisme og voluntarisme danne den røde tråd.

[taget fra primus.systime.dk]


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. december 2014 af loui047g (Slettet)

Ja det er altid en god idé, men pas på det ikke bare bliver en systematisk gennemgang af metoder som i AT. Du skal fange din læser i indledningen. 


Skriv et svar til: SRP - HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.