Afsætning

sro (kulturforskelle og indtrængningsstrategier)

10. april 2015 af Tugb0053 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej folkens, jeg er igang med min SRO Vø-A  og AØ-A.. Har dog et lille problem, kan slet ikke finde ud af hvilke modeller jeg kunne indrave i min løsning, er der nogle der har forslag? :-D

Problemstilling:

Redegør for udvalgte intrængningsstrategier og beskriv kort om Pandora. (her fortæller jeg bare om Pandoras indtrængningsstrategier og om pandora)

Analyser fordele og ulemper ved valgte indtrængningsstrategier. Analyser kulturforskellen ved anvendelse af smykker i Kina og Danmark. Derdover skal der laves en regnskabsanalyse for pandora.

Vurder hvorvidt virksomheden har de økonomiske ressourcer til at trænge ind på det kinesiske marked, og diskuter hvilke indtrængningsstrategier de skal vælge. (tænkte tragtmodellen eller noget her, men ved ikke)

På forhånd tak :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. april 2015 af BGH1995

Hej

Valget af afsætningsfaglig teori tages ud fra den opgavetekst du har fået. Som bekendt så skal du jo bruge informationer om virksomheden, for at udarbejde disse modeller.

Da jeg ikke har det - ja, så er det en smule svært at rådgive dig ordenligt.

I opg 1, der skal du ikke bare "snakke" om Pandoras indtrængningsstrategier. Den største fælde i afsætning er, hvis din opgave bliver "en sludder for en sladder". Brug teori og vær konkret! Hold dig til den information, du får i opgaveteksten!

I opg 2 - Den giver rimeligvis sig selv, hvis du ellers har lavet opg 1 ordenligt. Der findes et hav af modeller til analyse af kultur - Slå op i din bog!

I opg 3 - Det kan vi jo ikke svare på? Om det er mest fordelagtigt for Pandoras at anvende tragtmetoden, afhænger jo af dine resultater i analysen.

Jeg vil anbefale at du laver et "opgavetræ" - Altså en skelet, hvor du med små ord beskriver hvordan du vil håndtere opgaven, og hvad du vil komme ind på m.v.

Vh


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. april 2015 af Stats

I opgave 1 vil jeg foreslå dig at beholde din strategi, da der står redegør, hvilket betyder, at du ikke skal analysere på noget, men blot redegøre for begreber og modeller som man anvender ved indtrænging (distributionen; eksport direkte/ indirekte). Og mht Pandora, så ja, redegør for hvilke indtrængningsstrategier de har anvendt, (herunder meget kort virksomhedspræsentation!)

Gerne en rød tråd gennem hele rapporten.

Derfor giver spørgsmål 2 meget godt mening. Herunder beskriver du jo, de fordele og ulemper der har været ved at de har anvendt lige nøjagtig denne indtrængningsstrategi. (Kulturforskelle, Tja...), Rentabilitet, tja... (Husk nu, at anvende det du har analyseret på i opg 3.)

I opg. 3 anvender du de oplysninger du har fået fra opg. 1 (Fortiden / beskrivende), og i opgave 2. (nutiden / analyserende) til at besvare opgave 3 (fremtiden / vurdering). Husk på, at din vurdering aldrig er sand, men den er heller ikke falsk, men er mere eller mindre velbegrundet. I din vurdering på du helst ikke bringe nyt stof på banen da dette er forbeholdt analysedelen

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: sro (kulturforskelle og indtrængningsstrategier)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.