Afsætning
BoConcept
Hej :)
Jeg sidder med en afsætningopgaven, hvor jeg skal finde ud af, hvilken prisstrategi BoConcept bruger. Jeg har nu længe siddet fast i dette spørgsmål, og håber en af jer sidder inde med svaret, eller en idé til hvordan jeg kan finde svaret på spørgsmålet.
På forhånd tak
Camilla
Svar #1
15. april 2015 af Stats
3 prisstrategier ved nyt produkt: Penetration-, skimming- og globalprisstrategi
5 prisstrategier ved eksisterende produkter: Premium-, overpris-, mainstream-, Value for money- og lavprisstrategi
Mvh Dennis Svensson
Svar #2
15. april 2015 af Stats
Det interessante er specielt Apple!!! Deres nye ur.. HHAHA! Total til grin at så mange mennesker falder for deres promotion strategi... DYRT ur. De ved, at hver gang de lancere et nyt produkt, så bliver det udsolgt lynhurtigt. 3 min tog det for Apple denne gang at få udsolgt deres dyre ur! :D
Det leverer konsekvent hver gang, meget mindre end hvad de burde.. Og gæt en gang.. Så skriver medierne: "Apple watch solgt på under tre minutter!"
Så tænker mange mennesker: "Nøj det var hurtigt, der er åbentbart mange der vil have det Apple watch. Så må jeg også have det, for jeg ikke skal føle mig uden for!" eller "Det blev solgt hurtigt! Det må være et godt ur".
De er verdensmestre når det kommer til PR
Og dermed kan de også tillade at sætte så høj en pris for deres produkter.
1. Image
2. Fællesskab
3. Efterspørgsel
4. Promotionstrategi
Mvh Dennis Svensson
Skriv et svar til: BoConcept
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.